Datorbedragare på Blocket!

2wheelsRlife

Sporthojsåkare får upp den...
Gick med
4 May 2005
Hoj

Jag har även anmält annonsen till Blocket.

Så får man väl se vad som händer.

Och angående att hänga ut folk så var det inte min mening.
Eftersom adressen inte ens finns på orten. Sannolikt är både namn och adress påhittat och i och med detta så tycker jag inte att jag hänger ut någon.

För övrigt så har jag provat ringa henne ett tiotal gånger idag. En gång när hon svarade fick jag en dum bortförklaring att hon hade skickat paketet men fått slut ström i telefonen och inte kunde ringa upp mig igår...
Ett par gånger till har hon svarat men lagt på direkt hon har hört att det är jag. Fan vad förbannad man blir!! Om man ändå fick prata med henne öga mot öga så att man fick prata till punkt...

!ante

Ny medlem
Gick med
23 May 2005
Hoj
Honda Nsr -98
beklagar!
Jag skulle ialla fall ALDRIG ha ring på den där annonsen. regel nr 1 för mig är att alltid kunna titta på en produkt i verkligheten som är värd över 1000kr. har aldrig blivit blåst trots att jag köpt saker för några sketna 100lappar o betalt i förväg (tvi tvi ta i trä).

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
burner skrev:
2370742 Tråkigt som fan, det är även tråkigt att du betalde pengar i förväg.
Det skall man ALDRIG göra.
Minns en tidigare tråd där det diskuterades hur man skulle bära sig åt för att inte bli lurad vid försäljning via internet. De flesta var överens om att man absolut inte skulle skicka något förrän efter man fått pengar ;)

J_Park

Socio #5052
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Ducati MTS 1000DS \n Triumph Daytona 675
mb skrev:
2371760 Minns en tidigare tråd där det diskuterades hur man skulle bära sig åt för att inte bli lurad vid försäljning via internet. De flesta var överens om att man absolut inte skulle skicka något förrän efter man fått pengar ;)
Moment 22

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Tuono V4
Tja jag skickade ett par mc-stövlar utan betalning. När köparen fått/inspekterat/är nöjd så fick han sätta in pengar på mitt konto.
Dock så litar jag alltför mycket på folk och har också råkat ut för en skojare som ville "ha halva summan nu och resten när jag fått hårddisken", som självklart aldrig dök upp och undanflykter följda av inga svar i telefon längre. Gjorde en polisanmälan och lämnade kontonr. Han har åkt dit och blivit dömd, men någon ersättning har jag inte sett röken av än idag...

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
kawasaki zx7r -99
Det är en brudjävel som inte klarar av att säga sina bortförklaringar ens! Det första du säger bara är att "Du är polisanmäld om du skickar över mina cash inom 60minuter så kan jag häva min anmälan"

Men, efter ha gjort en anmälan till Blocket.se också.. varför plockar dem inte bort annonsen direkt? Det verkar ganska dåligt.

Last edited:

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Lång näsa :(

Vet ej om man ska skratta eller gråta,lider iallafall med dig och hoppas det löser sig.
I dagens läge är det bättre att vara 1 gång extra försiktig än godtrogen.
Postförskott kanske,visst ingen garanti det heller kanske att du får rätt vara men även där har man ett konto att spåra till om anmälan skulle vara aktuellt.

Samtidigt är det känns det känsligt när dyrbara ting ska skickas.
Varken säljaren (om seriös) och köparen är intresserade av att saker och ting försvinner på vägen kanske.
Men på posten har man väl nån garanti eller typ av försäkring vid frakt :confused:

Ännu inte varit med om nån besvärande incident.Själv både skickat och tagit emot endel paket.

2wheelsRlife

Gick med
4 May 2005
Hoj
Som jag skrev tidigare så har jag anmält annonsen till blocket. Men annonsen finns fortfarande kvar. Men dom kanske inte tar bort en annons bara för att man anmäler den. Dom kanske vill ha mera info innan dom plockar bort den så att dom vet att det inte bara är nån som jävlas med någon annan.
Jag vet inte hur dom går tillväga, men det var bara en tanke.

Det som hänt är att jag har fått ett svar från blocket som ser ut så här:

Hej,

Ditt ärende vidarebefordras till vår säkerhetsavdelning och kommer att
besvaras så fort som möjligt.

Med vänliga hälsningar,

- Blocket.se Kundservice

För övrigt så har jag pratat med Föreningssparbanken idag. Jag berättade vad som hänt och att jag gjort en polisanmälan. Jag frågade om det fanns någon möjlighet att få veta ägaruppgifter bakom kontot jag betalat till. Men det gick inte (det misstänkte jag redan före jag ringde, men tänkte att man kan ju alltid fråga). Jag vill ju veta var bruden bor, om man skulle vilja åka dit och hämta igen sina pengar. Ifall det inte händer något från polisens sida alltså.

Han på banken fick kontonummret så att han kunde se min överföring. Han kollade med namn- & adress-uppgifterna jag fått, vilka förmodligen inte stämde. Sen sa han att dom skulle "hålla koll" på kontot i fråga. Han skulle även prata med säkerhetsansvarige för att bedöma om banken skulle "agera".

Bucho

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2005
Hoj
KTM 525
Vilka skojare det finns.

Jag har råkat ut för liknande, fast då förlorade jag aldrig några pengar då jag drog mig ur i sista stund. :gnissla

I det fallet var det också en tjej. Men lite efterforskningar visade att hon hade en person till som agerade målvakt och ställde upp med sitt kontonummer (missbrukare med stora inbetalningar på sitt konto, fick väl en horsemacka för besväret) Hon, skojaren, åkte aldrig fast i formell mening men fick ändock en avhyvling av guds nåde.... :D

Flesh

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2006
Hoj
En snabb en!
Man kanske ska ta och ringa henne på kul och fråga hur det går med paketet, Vad heter du??

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
Har provat ringa från skyddat nummer ett par ggr idag men hon trycker upptaget hela tiden. Antar även idioter lär sig lite då o då.

Skulle va skoj att få reda på ett hem.nr då skulle dom nog skita på sig rätt starkt om man hörde av sig.

Da bitch

Jag är inte dum... bara blondin!
Gick med
13 Aug 2006
Hoj
hojlös... :(
Jag hoppas verkligen att hon åker dit så det hörs till helvetet och tillbaka... ... och att du får dina pengar tilbax naturligtvis!

jezziiie

Member of Huddinge MCK.
Gick med
13 Jun 2003
Hoj
En okonventionell gatmissil, enligt Allt om MC. (ombyggd ZZR med släpvagn)
Nä fy fan. Sånt här gör mig förbannad! Är det konstigt att man inte vågar lita på en jävel längre? :mad:

2wheelsRlife

Gick med
4 May 2005
Hoj

enligt henne backade du ur!

Det var intressant att du ringde henne och spelade in samtalet. Det var bitvis väldigt lågt ljud men visst svamlade hon även i ditt samtal om att hon hade en dyr tele-räkning p.g.a att hennes systerdotter ringt en massa betalsamtal?

Adressen lät som samma som hon uppgav till mig.

För övrigt så ringde jag henne halv två i natt. Tänkte att hon inte skulle få ha det lugnt på natten heller. Hon svarade faktiskt! Hon började svamla om vem det var jag sökte och om jag visste vem jag pratade med. Hennes röst känner man ju igen så att säga, så jag sa att -Jo, det är dig jag ska prata med. Då började hon svamla om att det inte var hennes telefon utan att en kompis hade glömt telefonen hos henne. Sluta ljuga, sa jag. Då sa hon: -Du kan dra åt helvete! å sen la hon på luren. Sen slog hon nog av telefonen för efter det gick numret inte att nå.

DumbassDriver

Hårt arbetande i city
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
Yamaha REXA
2wheelsRlife skrev:
Jag frågade om det fanns någon möjlighet att få veta ägaruppgifter bakom kontot jag betalat till. Men det gick inte (det misstänkte jag redan före jag ringde, men tänkte att man kan ju alltid fråga). Han på banken fick kontonummret så att han kunde se min överföring. Han kollade med namn- & adress-uppgifterna jag fått, vilka förmodligen inte stämde. Sen sa han att dom skulle "hålla koll" på kontot i fråga. Han skulle även prata med säkerhetsansvarige för att bedöma om banken skulle "agera".

Alltså fick du reda på nåra namnuppgifter av bankkillen när han kollade eller sa han bara att det inte stämde?
Vet inte om det funkar längre men går det inte att gå till en bank och säga att man vill sätta in en symbolisk summa på bedragarens konto. Typ 20 kr. Sen fråga lite försiktigt att du är osäker om det är rätt kontonr och försöka förmå bankpersonalen att ge dig lite info?

Flesh

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2006
Hoj
En snabb en!
2wheelsRlife skrev:
2378447 Det var intressant att du ringde henne och spelade in samtalet. Det var bitvis väldigt lågt ljud men visst svamlade hon även i ditt samtal om att hon hade en dyr tele-räkning p.g.a att hennes systerdotter ringt en massa betalsamtal?

Adressen lät som samma som hon uppgav till mig.

För övrigt så ringde jag henne halv två i natt. Tänkte att hon inte skulle få ha det lugnt på natten heller. Hon svarade faktiskt! Hon började svamla om vem det var jag sökte och om jag visste vem jag pratade med. Hennes röst känner man ju igen så att säga, så jag sa att -Jo, det är dig jag ska prata med. Då började hon svamla om att det inte var hennes telefon utan att en kompis hade glömt telefonen hos henne. Sluta ljuga, sa jag. Då sa hon: -Du kan dra åt helvete! å sen la hon på luren. Sen slog hon nog av telefonen för efter det gick numret inte att nå.

Hmmmm man kanske ska ta och ringa ett samtal till:D :D
jag måste ju ringa och trösta henne hon hade ju ont i örat för örhängerna:pannkyss

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
Antar att mitt mail igår till blocket.se gjorde susen Urban :)

Annonsen är borta från blocket, har dock inte fått ngt mail ang. min anmälan jag gjorde igår, får ta en titt inatt när jag slutar jobba om det finns på mailen.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy