Datorbedragare på Blocket!

marst060

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
Honda ANF 125
DumbassDriver skrev:
2378472 Alltså fick du reda på nåra namnuppgifter av bankkillen när han kollade eller sa han bara att det inte stämde?
Vet inte om det funkar längre men går det inte att gå till en bank och säga att man vill sätta in en symbolisk summa på bedragarens konto. Typ 20 kr. Sen fråga lite försiktigt att du är osäker om det är rätt kontonr och försöka förmå bankpersonalen att ge dig lite info?

Nja, då begår ju den banktjänstemannen lagbrott så det går nog inte så bra. Harry Haffa kan ju dock få ut uppgifter om det finns en pågående utredning.

DumbassDriver

Hårt arbetande i city
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
Yamaha REXA
marst060 skrev:
2378504 Nja, då begår ju den banktjänstemannen lagbrott så det går nog inte så bra. Harry Haffa kan ju dock få ut uppgifter om det finns en pågående utredning.

Ja det var ju lite det som var grejen. Enl banksekretessen får dom väl inte lämna ut sådana uppgifter. Men frågar man lite försynt "i rädsla för att sätta in pengar på fel konto" och dom ger ut infomation..tja..det är ju deras problem. Inte facit men desperata tider...

marst060

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
Honda ANF 125
DumbassDriver skrev:
2378515 Ja det var ju lite det som var grejen. Enl banksekretessen får dom väl inte lämna ut sådana uppgifter. Men frågar man lite försynt "i rädsla för att sätta in pengar på fel konto" och dom ger ut infomation..tja..det är ju deras problem. Inte facit men desperata tider...

Jo namnet skulle du iof säkert kunna få veta om du provade några ggr... kolla sedan på www.bankplatser.nu vilket område clearingnumret hör till. Då har man ju ett namn och en ort. Om man nu får ut namnet vill säga.

DumbassDriver

Hårt arbetande i city
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
Yamaha REXA
marst060 skrev:
2378524 Jo namnet skulle du iof säkert kunna få veta om du provade några ggr... kolla sedan på www.bankplatser.nu vilket område clearingnumret hör till. Då har man ju ett namn och en ort. Om man nu får ut namnet vill säga.

Det kan man ju faktiskt komma ganska långt med. Ännu längre om det är jag som pillar i registerna :näsblod Skämt o sido är det nog värt ett försök iaf.

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
Flesh skrev:
2378297 Hon låter du helt j*vla nerdrogad!!!!! Lyssna här!
:D :D

enligt henne backade du ur!

Tack för den inspelningen Flesh gjorde att jag som har hörsel som en hund :D hörde att hon sa en annan adress än den som 2wheels hörde och nu har vi ringat in henne på 2 olika adresser 2 nummer till folk hon bor hos 3 nya nummer i hennes namn och lite mer info att lämna till polisen. :)

Flesh

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2006
Hoj
En snabb en!
Din dator är nog på första bästa bil på väg till dig, Lyssna på mitt andra lilla samtal med dom se till att du ska ha en jävligt bra rabatt också!

ghandi skrev:
2378555 Tack för den inspelningen Flesh gjorde att jag som har hörsel som en hund :D hörde att hon sa en annan adress än den som 2wheels hörde och nu har vi ringat in henne på 2 olika adresser 2 nummer till folk hon bor hos 3 nya nummer i hennes namn och lite mer info att lämna till polisen. :)

bäst att skynda er på att ta henne innan hon flyr ut ur landet för hon säger att hon ska bort i mitt senaste samtal med dom

Last edited:

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
Flesh skrev:
2378559 Din dator är nog på första bästa bil på väg till dig, Lyssna på mitt andra lilla samtal med dom se till att du ska ha en jävligt bra rabatt också!

bäst att skynda er på att ta henne innan hon flyr ut ur landet för hon säger att hon ska bort i mitt senaste samtal med dom

HAHAHAHAHHAHAHAHA du är kungen Flesh!!!!! Så jävla skoj!

2wheelsRlife

Sporthojsåkare får upp den...
Gick med
4 May 2005
Hoj

Nej, jag fick inte veta några uppgifter alls. Han sa inget om att det inte stämde heller. Det enda han sa var att han såg min överföring.

ghandi skrev:
2378501 Antar att mitt mail igår till blocket.se gjorde susen Urban :)

Annonsen är borta från blocket, har dock inte fått ngt mail ang. min anmälan jag gjorde igår, får ta en titt inatt när jag slutar jobba om det finns på mailen.

Men jag har fått ett nytt mail från blocket nu på eftermiddagen:

Hej,

Och tack för att du anmält detta till oss. Om du känner dig säker på att du
blivit bedragen bör du polisanmäla händelsen. Skicka sedan diarienumret på
anmälan till oss så vi kan göra en så kallad tilläggsanmälan till polisen med
uppgifter som bland annat hjälper dem att spåra personen.

Vi har tillsvidare registrerat och sparat undan de uppgifter vi har på denna
annonsör för framtiden.

Med vänliga hälsningar,

- Blocket.se Abuse

Last edited:

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart.
Flesh skrev:
2378559 Din dator är nog på första bästa bil på väg till dig, Lyssna på mitt andra lilla samtal med dom se till att du ska ha en jävligt bra rabatt också!

Jävlar va förvånad hon blev. Först va den inte såld, sen skulle hon skicka den. :D

Ge henne inte en lugn stund.

2wheelsRlife

Gick med
4 May 2005
Hoj
2378555 Tack för den inspelningen Flesh gjorde att jag som har hörsel som en hund :D hörde att hon sa en annan adress än den som 2wheels hörde och nu har vi ringat in henne på 2 olika adresser 2 nummer till folk hon bor hos 3 nya nummer i hennes namn och lite mer info att lämna till polisen. :)

Ska även jag passa på att tacka Flesh för inspelningen :bow . Den gjorde att vi (jag och Ghandi) nu har betydligt mer info på hon bakom annonsen. Tack även Ghandi för din hundhörsel! :pannkyss
Det är ju inte lätt att höra vad hon säger, hon pratar ju inte direkt jättetydligt. Följden blev att jag hörde fel på gatuadressen samt lite fel på efternamnet vilket resulterade att adressen jag hörde inte fanns på orten ö.h.t. Samt ingen med det namnet.

Men nu, med rätt adress så hittade vi även igen hennes namn där samt på en adress till. Hon har alltså uppgett korrekt namn och adress (vilket jag först inte trodde). Vi har även hittat ett par mobilnummer som hon är registrerad på. Det är ju alltid någonting. Vem som står bakom kontot vet jag dock inte ännu.

Last edited:

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart.
2wheelsRlife skrev:
2378723 Ska även jag passa på att tacka Flesh för inspelningen :bow . Den gjorde att vi (jag och Ghandi) nu har betydligt mer info på hon bakom annonsen. Tack även Ghandi för din hundhörsel! :pannkyss
Det är ju inte lätt att höra vad hon säger, hon pratar ju inte direkt jättetydligt. Följden blev att jag hörde fel på gatuadressen samt lite fel på efternamnet vilket resulterade att adressen jag hörde inte fanns på orten ö.h.t. Samt ingen med det namnet.

Men nu, med rätt adress så hittade vi även igen hennes namn där samt på en adress till. Även ett par mobilnummer som är registrerad på. Det är ju alltid någonting. Vem som står bakom kontot vet jag dock inte ännu.

Håll oss uppdaterade. :tungan

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Vi får kanske sammla ihop ett gäng från norröver och fara ner och hälsa på :rolleyes:

Homo

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
80talet 80talet va kunde gå snett va kunde gå galet
du har polisanmält va?

polisen kan även på 10m när se vart telefonen har varit under tiden du ringt, bara så du vet

det här kommer bli kul :corn

Last edited:

Flesh

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2006
Hoj
En snabb en!
2wheelsRlife skrev:
2378723 Ska även jag passa på att tacka Flesh för inspelningen :bow . Den gjorde att vi (jag och Ghandi) nu har betydligt mer info på hon bakom annonsen. Tack även Ghandi för din hundhörsel! :pannkyss

Men nu, med rätt adress så hittade vi även igen hennes namn där samt på en adress till. Hon har alltså uppgett korrekt namn och adress (vilket jag först inte trodde). Vi har även hittat ett par mobilnummer som hon är registrerad på. Det är ju alltid någonting. Vem som står bakom kontot vet jag dock inte ännu.

:tummenupp no problem:tummenupp

mer samtal kommer läggas upp när jag har intervjuvat hennes "rumskamrater" och fråga hur dom ställer sig till rätta med detta.... DET FINNS INGET BÄTTRE EN ATT SÄTTA DIT FOLK!

Last edited:

BigAir

Gick med
13 Jun 2006
Hoj
husky
Fan vad fint det börjar gå nu, samla ihop några moppar och dra ner till henne, ställ er utanför hennes bostad och varva lite, sen kliver ni av och ser allmänt farliga ut och knackar på :yoparty

Hon kommer ju skita på sig totalt :tummenupp

Hör gärna mer samtal och håll oss informerade, kommer bli så jäkla skoj om ni får fast henne :tungan

2wheelsRlife

Gick med
4 May 2005
Hoj

Jag har provat ringa henne flera gånger, ofta går numret inte att nå och svarar hon så är hon inte så intresserad av att prata med mig. Nu när vi under eftermiddagen hittat att hon har flera mobilnummer registrerat på sig så har jag även provat att ringa dessa nummer, men inget nummer går att nå. Fick via nummerupplysningen reda på att 2 personer till fanns registrerade med mobilnummer på samma adress som henne. Jag ringde till killen på samma adress för att förklara situationen och tänkte höra hur han känner henne m.m. Tänkte att jag kanske kunde hälsa henne något via honom eller så.

Han svarar och jag säger: -Hej, det ska finnas en **** ************* på den här adressen. Nej, det gör det inte svarar han (Nej, tänker jag. Nån kompis som ska skydda henne). Då frågar han ifall hon har lurat mig på något vis. Jag berättar historien och får veta att jag inte är den första som blir lurad. Han känner henne inte, har inte ens träffat henne. Utan han berättar att hon hyrt ett rum i huset av den tidigare ägaren. Men nu bodde den här killen och hans tjej där. Men hon har fortfarande kvar adressen där! Det var fler som hade ringt och sökt henne tidigare. Han frågade om det var mobiltelefoner den här gången också. Jag berättade att det var en dator. Jag berättade även att det är den adressen hon uppger när man pratar med henne. Han blev lite förvånad över det eftersom hon inte bor där.

Han berättade även att han pratat med polisen angående henne för han vill inte att hon ska vara skriven på adressen. Han ville inte veta av henne, och det kan man ju förstå!! Han sa att polisen sökte henne men vet inte på vilken adress hon bor eller finns. Jag sa att hon är skriven på en till adress i Växjö om man söker på eniro. Enligt honom så finns hon inte på den adressen heller, utan hon skulle tydligen hyrt in sig hos någon i centrala Växjö.

Och jag som trodde att jag fixat fram hennes rätta adress, men så visar det sig att hon inte alls bor där. Jaja, jag verkar ju ha rätt namn på henne så man får väl fortsätta detektivarbetet. Får väl försöka få kontakt med Växjö´s undre värld... :)

BigAir

Gick med
13 Jun 2006
Hoj
husky
Haha, fyfan det blir bara mer och mer spännande. Hoppas verkligen att ni får tag i hon!

Nån borde ju känna henne som bor där nere vid hennes gamla rum, kanske det skulle vara lättast att åka ner och knacka dörr tills det ger nått?

Btw, skulle man kunna få hennes namn? Kanske skrivet via pm isåfall eftersom man inte får "hänga ut" personer här..

Flesh

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2006
Hoj
En snabb en!
så stämde inte den adressen jag lyckades klämma fram?
Nu blir det en till samtal imorrn! Självklart kommer de inspelas!

Pips

Guest
Men wtf, ni har hennes namn. Då borde man väl ändå via folkbokföringen kunna få fram ett personnr, right?

Med hjälp av hennes personnr så är det ju bara att börja regga sig på betalsajter, beställa uppblåsbara dockor etc :D :arsele

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy