Datorbedragare på Blocket!

Kungen

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2003
Hoj
R1-05,Suzuki GSX550ES-82 MED Växelindikator
Polisanmäl slynan

skön tråd detta. ser fram emot ett gripande

inte kul när sådant händer.

Homo

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
80talet 80talet va kunde gå snett va kunde gå galet
om du lämnar över all info du har till polisen så lär det ju inte va svårt för dom att ingripa nu tycker man ju.

Flesh

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2006
Hoj
En snabb en!
tjena har tyvär inte hunnit ringa en pga jobb och annat skit just nu sitter jag i fel hus så jag kan inte spela in.... Men jag kommer till rätt hus senare ikväll så blir de ringa av:tummenupp :tummenupp

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
Kungen skrev:
2384451 Polisanmäl slynan

skön tråd detta. ser fram emot ett gripande

inte kul när sådant händer.

Hon är redan polisanmäld av vid flera tillfällen, alla ska tydligen vara för bedrägeri.

Homo skrev:
2384457 om du lämnar över all info du har till polisen så lär det ju inte va svårt för dom att ingripa nu tycker man ju.

Polisen söker henne redan för fler fall av bedrägeri men hon har lyckats hålla sig gömd I VÄXJÖ!?!?!?! Är inte det en lite skithåla som Skellefteå typ?! :)

Last edited:

Catway

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2006
Hoj
GSX-R 1000 -05
Flesh skrev:
2384599 tjena har tyvär inte hunnit ringa en pga jobb och annat skit just nu sitter jag i fel hus så jag kan inte spela in.... Men jag kommer till rätt hus senare ikväll så blir de ringa av:tummenupp :tummenupp
Lyckas inte heller med dina Länkar vill ockås höra!! =/

så min fråga är nu... FIXA LÄNKARNA! =)

Flesh

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2006
Hoj
En snabb en!
Catway skrev:
2384690 Lyckas inte heller med dina Länkar vill ockås höra!! =/

så min fråga är nu... FIXA LÄNKARNA! =)

EDIT: Håller på att fixa dem.....:argpådato

JÄVLA SKIT! Nu blir även samtal till webhotellet... Om någon vänlig skäl som redan laddat ner samtalen (när de funka) skulle kunna lägga upp dem på sporthoj´s ftp server. Jag sitter just nu nämligen vid fel data...:argpådato :argpådato :argpådato :argpådato :argpådato :argpådato

Last edited:

2wheelsRlife

Sporthojsåkare får upp den...
Gick med
4 May 2005
Hoj

Och detta är "bara" dom 5 senaste anmärkningarna, hon har 8 anmärkningar...

Datum: 2006-07-14
Belopp: 3 038 kr
Typ av anmärkning: Betalningsförel. utslag
Fodringsägare: TJUSTBYGDENS SPARBANK AB
Handläggande myndighet: KFM Östersund

Datum: 2006-06-14
Belopp: 1 754 kr
Typ av anmärkning: Restf. Studiemedelsavgift
Fodringsägare: Termin 00
Handläggande myndighet: KFM Växjö

Datum: 2005-03-31
Belopp: 600 kr
Fodringsägare: TELIASONERA SVERIGE AB
Handläggande myndighet: KFM Halmstad

Datum: 2005-01-31
Belopp: 4 433 kr
Fodringsägare: REDCATS FINANS AB

Datum: 2004-09-29
Belopp: 21 242 kr

ghandi

Gick med
21 Aug 2005
Hoj
2wheelsRlife skrev:
2384834 Det finns fler som verkar vilja ha pengar utav henne.
Hon är ju skyldig några kronor...

Och detta är "bara" dom 5 senaste anmärkningarna, hon har 8 anmärkningar...

Datum: 2006-07-14
Belopp: 3 038 kr
Fodringsägare: TJUSTBYGDENS SPARBANK AB
Handläggande myndighet: KFM Östersund

Datum: 2006-06-14
Belopp: 1 754 kr
Typ av anmärkning: Restf. Studiemedelsavgift
Fodringsägare: Termin 00

Datum: 2005-03-31
Belopp: 600 kr
Handläggande myndighet: KFM Halmstad

Datum: 2005-01-31
Belopp: 4 433 kr
Fodringsägare: REDCATS FINANS AB

Datum: 2004-09-29
Belopp: 21 242 kr

Asså tjejen är född 1984 dvs 22 år och sitter redan i skiten så hårt att inte den största monstertruck skulle kunna dra upp henne.

Min direkta tanke är HUR FAN kan en tjej som är 22år hålla sig undan polisen i 2 ÅR!!!! Första anmärkningen är ju från 2004, hon har kanske inte suttit och käkat donuts så hon har väl inte snubblat ner i knäet på ngn snut än. :D

Bucho

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2005
Hoj
KTM 525
ghandi skrev:
2384855 Asså tjejen är född 1984 dvs 22 år och sitter redan i skiten så hårt att inte den största monstertruck skulle kunna dra upp henne.

Min direkta tanke är HUR FAN kan en tjej som är 22år hålla sig undan polisen i 2 ÅR!!!! Första anmärkningen är ju från 2004, hon har kanske inte suttit och käkat donuts så hon har väl inte snubblat ner i knäet på ngn snut än. :D

Är det bara vanliga betalningar som hon struntat i är det inte polisens sak utan Kronofogdemyndigheten som jagar henne. Om det ska landa på polisens bord måste det röra sig om bedrägerier som i fallet med den här datorn hon försökt lura. :mattias

Kronofogdarna verkar rätt lata att leta rätt på folk, så svårt kan det inte vara. Speciellt inte när hon tydligen haft kontakt med socialtjänsten. Men sekretesslagstiftningen i Sverige är horribel. Socialen får inte lämna ut uppgifter alls om sina klienter... :dummer

ghandi

Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Bucho skrev:
2385029 Är det bara vanliga betalningar som hon struntat i är det inte polisens sak utan Kronofogdemyndigheten som jagar henne. Om det ska landa på polisens bord måste det röra sig om bedrägerier som i fallet med den här datorn hon försökt lura. :mattias

Kronofogdarna verkar rätt lata att leta rätt på folk, så svårt kan det inte vara. Speciellt inte när hon tydligen haft kontakt med socialtjänsten. Men sekretesslagstiftningen i Sverige är horribel. Socialen får inte lämna ut uppgifter alls om sina klienter... :dummer

Som jag har sagt tidigare är inte bara kronofogden som är efter henne, hon är anmäld för ett flertal bedrägerier och polisen i Växjö är efter henne.

Skulle tippa på att de flesta av anmälningarna är efter det att hon lämnat sin rehabilitering (samtdigt som hon bröt med socialen) någon gång i mitten på förra sommaren eftersom att alla adresser efter det är dom som hon andvänder i annonser/bedrägerier.

Sen kan nog inte kronofogden göra så mkt mer än att söka på just dom adresser där hon står skriven mest pga att hon inte verkar existera som mer än 12 siffror på ett papper.

Hon finns inte på ngn adress, hon har bara kontanta mobilnummer hennes bankkonton är spärrade pga bedrägerierna, antar hon lever som en tjakhora och driver runt hela tiden vilket gör att ingen verkar kunna hitta åt henne.

Homo

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
80talet 80talet va kunde gå snett va kunde gå galet
jag antar att småbedragare som henne inte är så värst högt prioriterade av polisen. jag menar folk mördar ju varandra till höger o vänster o inte ens dom verkar dom ha tid med. jag tror det kan bli svårt att få tillbaks dom där 4000. ring o terra dag som natt, bara ring o lägg på en gång i timmen. ring tills nån svarar. ring o stöna i luren (hehe klassiker antar jag). det går ju alltid att jävlas lite menar jag

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Är hon narkoman lär hon inte ha samlat pengarna på hög. Alla som hon blåst kan nog titta i månen efter sina pengar.

ghandi

Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Inte riktigt så att ngn längre förväntar sig pengar tillbaka gör allt det här mer bara för att inte fler ska bli blåsta.

Bucho

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2005
Hoj
KTM 525
ghandi skrev:
2385057 Som jag har sagt tidigare är inte bara kronofogden som är efter henne, hon är anmäld för ett flertal bedrägerier och polisen i Växjö är efter henne.

Skulle tippa på att de flesta av anmälningarna är efter det att hon lämnat sin rehabilitering (samtdigt som hon bröt med socialen) någon gång i mitten på förra sommaren eftersom att alla adresser efter det är dom som hon andvänder i annonser/bedrägerier.

Hur vet du detta? Hur vet du att polisen "är efter henne", hur vet du om någon "rehabilitering"? :va

Någon begår ytterligare ett brott misstänker jag! :rolleyes: :D

BigAir

Gick med
13 Jun 2006
Hoj
husky
Bucho skrev:
2385245 Hur vet du detta? Hur vet du att polisen "är efter henne", hur vet du om någon "rehabilitering"? :va

Det mesta går att kolla upp nuförtiden, även lagligt. Vi lever i ett grymt öppet samhälle!

Sen som endel sagt tror jag inte hon är en tjack***** för en tjackhora hade inte kunnat ha denna kunskap att använda eller ha tillgång till internet, lägga ut annonser m,m. Kanske är det en superrik och otroligt smart kärring med någon annans identitet vi är ute efter. Fast det tror jag inte är rimligt, men vem vet, vi väntar och ser. Vill verkligen ha fast hon nu! :yoparty

ghandi

Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Bucho skrev:
2385245 Hur vet du detta? Hur vet du att polisen "är efter henne", hur vet du om någon "rehabilitering"? :va

Jag har absolut inte brutit mot ngn lag, sen om jag har flörtat till mig mer info än vissa får ge så är det ju upp till dessa peroner att dom skulle hållit tyst om saken.

Last edited:

jens__E

Mjao!
Gick med
11 Sep 2003
Hoj
X-JELL
Flesh skrev:
2384695Om någon vänlig skäl som redan laddat ner samtalen (när de funka) skulle kunna lägga upp dem på sporthoj´s ftp server.

Funka inte å ladda upp på sporthojs servern. Håller på å lägger upp den på rapidshere istället. Återkommer med en länk dit så fort den laddats upp:tummenupp

EDIT: Här är en länk till det första samtalet http://rapidshare.de/files/29802945/lurendrejjare.wav.html

Det andra har jag tyvär inte på datorn. Men den som har kan ju ladda upp det på rapidshare.

Last edited:
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...