Davids DT 04

_bamse_

Grusbusare
Gick med
3 Oct 2005
Ort
Karlstad
Hoj
Yamaha dt125R-04
Yamaha Dt 04, förändra till det bättre!

Tjenare!

Jag hade tänkt att fixa upp min dt 04 lite grann nu inför sommaren.
Det jag hade tänkt mig är eventuell ett effekt system, fixa nytt luftilfter=mer ljud, samt "styla" upp den lite.

Fixa bakskärmen (x)
Luftfilter ( )
Avgassystem (-) - blir inte av -
Annat joXXx (x)
Jag ska lägga upp lite bilder på den, och jag vill ha era förslag på vad jag ska återgärda!
Jag har inte allt för mkt pengar och det ska vara rimmliga förslag inga "sälj hojjen och köp en R1:a !"!!!!"

dt0016ax.jpg
 
Last edited:

Krök

Enduro åkare
Gick med
31 Jan 2006
Ort
Borlänge
Hoj
ktm exc 400-07 ktm smc 625-06
Tycker dt:n är snygg redan som den är, fast den kan ju alltid bli snyggare.

Sen är det bra att du har högupplösta bilder men minska dom innan alla börjar klaga. :tummenupp
 

_bamse_

Grusbusare
Gick med
3 Oct 2005
Ort
Karlstad
Hoj
Yamaha dt125R-04
Krök skrev:
2135758 Tycker dt:n är snygg redan som den är, fast den kan ju alltid bli snyggare.

Sen är det bra att du har högupplösta bilder men minska dom innan alla börjar klaga. :tummenupp

Fixat, Jag skulle vilja gärna ha länkar och konkreta förslag. sitter och letar efter något effekt höjjande.
 

lindberg

Yamaha DT125R -03 DEP Pipes och YZ skärm
Gick med
25 Mar 2004
Ort
Ljusdal
Hoj
Yamaha DT125R -03 TILL SALU!!!!
köp en ufo yz framskärm! 199:- på lelles om ja inte minns fel och yz skruvhålen passar fint :D
 

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Norrort
Hoj
SR172
Ny framskärm måste du ju skaffa! :yoparty

Skulle vara upphetsande om "sidnummerplåtarna" skulle vara snyggare, lite mer crossstuk över det hela om du förstår. :tungan

Lycka till iaf! //Niklas
 

SkyNard

Knugen
Gick med
14 Dec 2005
Ort
Sandviken
Hoj
Yamaha XV Virago 125
Allt som kan få en offroad cykel att se mer "cross" ut är bra!! :yoparty

Men ett seriöst tipps är att inte styla med fula lyskåpor som moppefuckorna gör.. Det är snyggast orginal!

Och om du ska ha blinkers så är det miniblinkers som gäller! typ 199 kr/par beroende på vad du vill ha för märke / material..

Kanske lite snygga välplaserade dekaler?

kolfiberfilm på dämpar rören?

När du ska byta däck som alla måste göra någon gång så kan du alltid kolla in lite fetare däck.. Maxxis cross däck kostar 350 kr/st och dom tycker iaf jag höjjer mc:ns status något enormt!

Lycka till med stylingen!

//MVH SkyNard
 

_bamse_

Grusbusare
Gick med
3 Oct 2005
Ort
Karlstad
Hoj
Yamaha dt125R-04
lindberg skrev:
2136647 köp en ufo yz framskärm! 199:- på lelles om ja inte minns fel och yz skruvhålen passar fint :D

släng upp en bild på hur den ser ut på din hojj så är den snygg så beställer jag hem en sådan.

kikar nu på ett gianellisystem som eventuellt kommer att förgylla min tid med min mc.
 

_bamse_

Grusbusare
Gick med
3 Oct 2005
Ort
Karlstad
Hoj
Yamaha dt125R-04
Sen uppdatering, Har nu tagit bort en elektronisk strypning. Blev stor skillnad i acc och toppfarten höjdes med 10-20 km/h.
Har letat efter större framdrev men finns bara orginal som ligger på 16 kugg, jag letar efter 17. Har ni något lr någon länk så tveka inte att posta den :)

Har även fixat bakstänkan idag så hojen har fått ett mindre moppe stuk över sig.

dsc000949kq.jpg
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
_bamse_ skrev:
2305823 Sen uppdatering, Har nu tagit bort en elektronisk strypning. Blev stor skillnad i acc och toppfarten höjdes med 10-20 km/h.
Har letat efter större framdrev men finns bara orginal som ligger på 16 kugg, jag letar efter 17. Har ni något lr någon länk så tveka inte att posta den :)

Har även fixat bakstänkan idag så hojen har fått ett mindre moppe stuk över sig.

dsc000949kq.jpg



Vad stor skylten ser ut :va
 

Svenssson

FTS
Gick med
5 Jan 2006
Ort
I ett hus
Hoj
Såld
_bamse_ skrev:
2305823 Sen uppdatering, Har nu tagit bort en elektronisk strypning. Blev stor skillnad i acc och toppfarten höjdes med 10-20 km/h.
Har letat efter större framdrev men finns bara orginal som ligger på 16 kugg, jag letar efter 17. Har ni något lr någon länk så tveka inte att posta den :)

Har även fixat bakstänkan idag så hojen har fått ett mindre moppe stuk över sig.
Jag har ett 17-framdrev jag gärna blir av med. ALDRIG använt. Du får de för 50 spänn :)
Men fakk vilken megaplåt du har :gnissla
 

_bamse_

Grusbusare
Gick med
3 Oct 2005
Ort
Karlstad
Hoj
Yamaha dt125R-04
Svenssson skrev:
2306315 Jag har ett 17-framdrev jag gärna blir av med. ALDRIG använt. Du får de för 50 spänn :)
Men fakk vilken megaplåt du har :gnissla

passar den på min nyare dt då? isf kirrar vi det :)

skylten är väll lika stor som alla andra lr?
Är väll en ganska dålig vinkel på bilden. i guess...
 

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
KTM 250 Freeride
_bamse_ skrev:
2307360 passar den på min nyare dt då? isf kirrar vi det :)

skylten är väll lika stor som alla andra lr?
Är väll en ganska dålig vinkel på bilden. i guess...
ett framdrev går på 45 kr :hihi

går att bätsälla på vilken mc afär som hälst, bara dom sälger yamaha grejer :D
 

_bamse_

Grusbusare
Gick med
3 Oct 2005
Ort
Karlstad
Hoj
Yamaha dt125R-04
Mr EmCom skrev:
2307384 ett framdrev går på 45 kr :hihi

går att bätsälla på vilken mc afär som hälst, bara dom sälger yamaha grejer :D

verkar tyvär ej så, ringde till yamaha center här och det fanns bara 16 kuggars även på pirat delarna
 

Jeans

trampcykel?
Gick med
5 May 2004
Ort
Jönköping
Hoj
såld
blinkersen som är på bilderna, visst är de original?
jag gillar inte de 29" highscreen sakerna som sitter på allt innan 04. de miniblinkersen som jag köpte var helt stumma, så de äter lampor, och då blir det till att turkmecka, och då blir det inte bra.
har någon hittat bra billiga 21W miniblinkers som passar DT?
 

Hojjen

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Uddevalla
Hoj
ktm125exc sixdays sm kittad, doma effekt
SkyNard skrev:
2137029 Allt som kan få en offroad cykel att se mer "cross" ut är bra!! :yoparty

Men ett seriöst tipps är att inte styla med fula lyskåpor som moppefuckorna gör.. Det är snyggast orginal!

Och om du ska ha blinkers så är det miniblinkers som gäller! typ 199 kr/par beroende på vad du vill ha för märke / material..

Kanske lite snygga välplaserade dekaler?

kolfiberfilm på dämpar rören?

När du ska byta däck som alla måste göra någon gång så kan du alltid kolla in lite fetare däck.. Maxxis cross däck kostar 350 kr/st och dom tycker iaf jag höjjer mc:ns status något enormt!

Lycka till med stylingen!

//MVH SkyNard

haha maxxis crossdäck $ 350 hahah :yoparty :hihi då blir du garanterat kung på gatan :tungan
 

_bamse_

Grusbusare
Gick med
3 Oct 2005
Ort
Karlstad
Hoj
Yamaha dt125R-04
Hojjen skrev:
2308362 haha maxxis crossdäck $ 350 hahah :yoparty :hihi då blir du garanterat kung på gatan :tungan

då har jag nog hellre kvar mina däck och har även kvar greppet inne i stan.

Yes det är orginalblinkerserna, mkt böjliga så dom tål en del en kompis hade sådana på sin mopppe som han för övrigt la ner i varenda dike.

Skulle dock inte vara fel med miniblinkers men jag vet inte om jag orkar. Ägde en reiju 03 den hade väldigt fina små blinkers som tålde en del. du kan ju kika på någon blocket annons lr nåt.
 

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
KTM 250 Freeride
_bamse_ skrev:
2307416 verkar tyvär ej så, ringde till yamaha center här och det fanns bara 16 kuggars även på pirat delarna
fråga efter YZ 80 cc.. det är samma shit... :D

typ 45-50 kr går den på
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top