Dax för Blodgivning!!

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Dawan skrev:
Tjihoooooooooooooooooo! Det är ju världsrekord!!!!!!!!!!!!. 2:59 är ju en helt sjuk och oslagbar tid. Är det säkert, skojar du inte nu? Finns det bevis? Hur kändes det? Var stack dom dig? gjorde du något speciellt innan, under eller efter blodgivningen? ja, efter är väl skitsamma. Komigen berätta.

:Bugar :Bugar :Bugar :Bugar :Bugar

Aja jag tog inte tid men nog gick det fort...
Brukar göra det precis som Tinatjejen påpekar.

(Tinatjejen... Tona ner det där så folk inte får klart för sig hur du vet det... :7peta )

Last edited:

Dr.Bike

Guest
TinaTjejen skrev:
Duchess är inte bortskämd hon :hihi

Klockren kommentar... TEN aaaaaand OUT! :2cool

Edit: Vad är förresten "grejen" med att kunna ge snabbt? Det tyder väl bara på högt blodtryck? = inte SÅ bra. Jag vet inte om de använder olika grova nålar? Eller är det "one size fits all"?
Har f.ö aldrig känt yrsel efter en tappning. Vad kan det bero på?

Last edited:

Sb

Nånting händer, det är nåt skumt pågång
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Suzuki GSX-R1000 K8
Tyder det verkligen på högt blodtryck? Jag har lite högt blodtryck men det tar tiiid för blodet att komma ut när jag lämnar.

Jag har hört att det där med yrsel oftast är psykiskt (aj.. det kommer jag väl få skit för att jag skrev) men å andra sidan står det på blodcentralens hemsida att blodtrycket kan sjunka något precis efter så det är väl isåfall därför som vissa känner yrsel¨.

Fråga nästa gång du är där vetja!

Dr.Bike skrev:
Edit: Vad är förresten "grejen" med att kunna ge snabbt? Det tyder väl bara på högt blodtryck? = inte SÅ bra. Jag vet inte om de använder olika grova nålar? Eller är det "one size fits all"?

Dr.Bike

Guest
Sb skrev:
Tyder det verkligen på högt blodtryck? Jag har lite högt blodtryck men det tar tiiid för blodet att komma ut när jag lämnar.

Jag har hört att det där med yrsel oftast är psykiskt (aj.. det kommer jag väl få skit för att jag skrev) men å andra sidan står det på blodcentralens hemsida att blodtrycket kan sjunka något precis efter så det är väl isåfall därför som vissa känner yrsel¨.

Fråga nästa gång du är där vetja!

Ja jag vet alltså inte, men antar att som om när trycket är högt i en vattenslang så rinner det ju fortare...
Yrseln har jag oxå hört at den kan vara psykiskt betingad. Men hur det än är med det så är den ju äkta! :)
Vet ju själv hur yr man blir ibland då man reser sig oförsiktigt.

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Dr.Bike skrev:
Jag inbillar mig att 9 timmars abetsdag och lunch vid 11 och sen tömning vid 18-19tiden gjorde sitt, för min del.

*skylla på* :rolleyes:

Dr.Bike

Guest
TinaTjejen skrev:
Jag inbillar mig att 9 timmars abetsdag och lunch vid 11 och sen tömning vid 18-19tiden gjorde sitt, för min del.

*skylla på* :rolleyes:

Ja herregud ja! Så där får du inte hålla på! Det där blir man ju yr av UTAN tappning! (för jag antar att du menade att du inte åt nåt efter 11...*hu*)

Det fina med blodbussen är att de håller en kvar överdrivet länge, vilket blir en smygrast, äppeljuice + de goda hårdmackorna med den där ostmassan emellan :lol samt läsning av senaste teknikens värld!
Kan det bli bättre!? :tummenupp

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Dawan skrev:
Du hade säkert "planeringstid" den dagen?
(= sitta och zappa teve)
:blah

Dr.Bike skrev:
Ja herregud ja! Så där får du inte hålla på! Det där blir man ju yr av UTAN tappning! (för jag antar att du menade att du inte åt nåt efter 11...*hu*)

Det fina med blodbussen är att de håller en kvar överdrivet länge, vilket blir en smygrast, äppeljuice + de goda hårdmackorna med den där ostmassan emellan :lol samt läsning av senaste teknikens värld!
Kan det bli bättre!? :tummenupp
Blodbuss? Det låter nästan lite äckligt.. :hihi

Jag tänkte mest att det räckte nog med macka å lite så innan tappning, men den skulle jag väl ha ätit nån timme innan tappningen då kanske :rolleyes:

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...