Dax för platt-TV

Antus

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
R1 00
Det är en sådan jag föreslog i inlägg #2 fast mindre och med sämre kontrast. Den är nog bra om du vill ha full-HD.

Om man läser recensionerna på pricerunner och prisjakt så verkar Pixmania vara ett väldigt oseriöst företag. Jag rekommenderar dig därför att tänka efter innan du handlar av dem.

Japp!
Kompisen fick vänta nästan två månader på att få tillbax sina pengar pga att dom inte hade hade den tv,n som han beställde på lager. Den hade utgått eller nå annat mysko.

Mvh Anders

Gött, precis beställt. :3freak

En annan polare hade sin tv hemma på mindre än en vecka så det behöver inte skita sig

Last edited:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Var nere på MediaMarkt och kollade in lite olika apparater idag, bla Panasonics PX70 och Sharpen som omnämnts tidigare i den här tråden. Fick (tyvärr) syn på Sonys KDL-40W2000 som slog allt i bildväg. Med hästlängder dessutom. SÅ det fick bli en sån istället och budgeten överskreds med dryga 2000, men vaffan. Det verkar vara en grym TV hursomhaver. Dessutom har jag allt annat Sony och är nöjd med det så det här blir säkert bra.

Här kan man läsa ett litet test av TVn.

http://www.hdtvorg.co.uk/reviews/lcd/sonykdl40W2000.htm

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
Lämmna tillbaks den, Elgiganten har PX70 för 9990kr nu på Måndag

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
3088556 Var nere på MediaMarkt och kollade in lite olika apparater idag, bla Panasonics PX70 och Sharpen som omnämnts tidigare i den här tråden. Fick (tyvärr) syn på Sonys KDL-40W2000 som slog allt i bildväg. Med hästlängder dessutom. SÅ det fick bli en sån istället och budgeten överskreds med dryga 2000, men vaffan. Det verkar vara en grym TV hursomhaver. Dessutom har jag allt annat Sony och är nöjd med det så det här blir säkert bra.

Här kan man läsa ett litet test av TVn.

http://www.hdtvorg.co.uk/reviews/lcd/sonykdl40W2000.htm
Det var den jag föreslog :banana

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Det var den jag föreslog :banana

Yes! Klockren. Den stack VERKLIGEN ut bland de andra. Tur att jag såg den så att jag inte gick iväg med en grådaskig Sharp under armen :)

Nu måste jag köpa mig en PS3:a så att jag kan får lite riktig HD-TV här.
5000 är ju rena fyndpriset, men det får vänta till nästa månad för nu är ekonomin lite ansträngd. Haha.

Airborne

Careful with that axe Eugene
Gick med
14 Mar 2005
Hoj
929 '00
Bra kop.. har ocksa tankt kopa platt TV och efter manga timar pa natet och kollat pa skarmar bestamde jag mig ocksa for en LCD i Sony Bravia serien. Dessa LCDs har betydligt battre svarta och dessutom 1920x1080p till hyffsat pris. Inte langre lont satsa pa plasma pga svartan.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Kan nån förklara för mig........ Nu har jag en TV med full HD.

Skulle mina DVD-rullar bli bättre om jag tittade på dom med en PS3 alt en Xbox360? Dessa klarar ju en högre upplösning, men DVD-skivan är ju fortfarande bara "DVD"...

Korkad fråga kanske.

Valentinic

Maxar
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
R1000 K5

Skulle mina DVD-rullar bli bättre om jag tittade på dom med en PS3 alt en Xbox360? Dessa klarar ju en högre upplösning, men DVD-skivan är ju fortfarande bara "DVD"...

Korkad fråga kanske.

Åtminstonde PS3:an har uppskalning av vanlig DVD. Så ja, de kommer bli bättre även dem. :)

dempad

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
Såld KTM 690 SM -07

Korkad fråga kanske.

Men först när du tittar på en film i 1080P som du verkligen kommer att märka skillnaden.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Jaha. Ringde Com Hem för att ställa om mitt kabelabbonnemang från analog till digital. Priset är i princip detsamma som det jag betalar nu, och en digitalbox skulle ingår (nåja, 1.- ville de ha).

MEN om jag vill ha HD så måste jag ha en HD-box som de gladeligen ville sälja till mig för 2000.- Va i helvette. Jag har ju fan inbyggd HD-box i TVn. Självklart är ju itne den godkänd av Com Hem. Vaddå godkänd!?

Där finns kortplats och hela videvitten, så vad är problemet?

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
du får inte bättre bild med ps3 säger jag, ändå den har uppskalning. mer pixlar betyder inte att du har bättre bild. PS3 är en medioker dvd spelare, men allt handlar oxå hur ny dvd spelare du har nu

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
du får inte bättre bild med ps3 säger jag, ändå den har uppskalning. mer pixlar betyder inte att du har bättre bild. PS3 är en medioker dvd spelare, men allt handlar oxå hur ny dvd spelare du har nu

Har du sett på DVD via PS3 själv, eller har du hört/läst det här?
Den kostar "bara" 5k, och då får man en "ok" bluerayspelare i den för det priset + ett halvt mediacenter och lite annat.

Visst kan man köpa en top of the line Bluerayspelare för 8-10k, men så mycket vet jag inte om jag vill lägga ner.

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jag har sett

Tror den enda BD spelaren som har bra bild på dvd skivor är den nyaste Toshiban, men det har jag inte sett själv. Men då kostar den ju oxå fläsk.

PS3 är ju en bra sak när man kan använda den till så mkt, men det blir väl lite kompromiss med allat annat utom spelen.

Last edited:

Dr.Bike

Guest
Gaddämit!

Panasonicen (PX70:an) tog slut samma dag den släpptes!
Allt enligt ElGiantens kundservice...
600 maskiner på EN dag! Måste vara rekord!
Jag blev utan... :(

Visserligen har de samma teve som paket ihop med ett jämrans väggfäste för 1200:- extra
Som mekaniker tycker jag att 1200 för fyra plåtprofiler liknar rena rama ockret!
Hur fan kan väggfästen vara så dyra???
100 spänn för den skiten hade varit motiverat. Ok - jag ska vara generös 200 då.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Du, gör dig själv en tjänst och kolla in den där SONYn jag köpte (40W2000) innan du slår till. Skillnaden i bild var som natt och dag.

Panasonicen (PX70:an) tog slut samma dag den släpptes!
Allt enligt ElGiantens kundservice...
600 maskiner på EN dag! Måste vara rekord!
Jag blev utan... :(

Visserligen har de samma teve som paket ihop med ett jämrans väggfäste för 1200:- extra
Som mekaniker tycker jag att 1200 för fyra plåtprofiler liknar rena rama ockret!
Hur fan kan väggfästen vara så dyra???
100 spänn för den skiten hade varit motiverat. Ok - jag ska vara generös 200 då.

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Jag var i samma situation tidigare i år.
Hade lessnat totalt på min gamla LCDs dassiga svärt och hade bestämt mig för att köpa en Panasonic PX70 plasma.

För att göra en lång historia kort så blev det inte så.

Istället köpte jag en ny LCD, en Samsung LE40M86BD, och jag kunde inte vara mer nöjd.
Den har bättre svärta och kontrast än de flesta plasmor i prisläget och har dessutom fantastiskt bra bild. Inte minst med HD-material, men även med vanlig SD.

Tycker den uppskalade DVD-bilden med 1.8 firmware eller senare är riktigt bra?

Last edited:

Dr.Bike

Guest
Du, gör dig själv en tjänst och kolla in den där SONYn jag köpte (40W2000) innan du slår till. Skillnaden i bild var som natt och dag.

Säkerligen!
Men den kostade väl fläsk oxå?

Folk säger: LCD har eftersläp i bilden...
och de saknar svärta osv.
Plasma har kortare livslängd...
Osv
vad ska man tro?

Kan den här vara nåt?
http://www.aoc-europe.com/wEn/televisions/lcdtv/32_37/L37W551B.php
Ni som vet vad det ska stå i de tekniska specarna.
8ms respons måtte väl duga iaf.
Finns en 40" oxå.

Last edited:

Tarasus

Ny medlem
Gick med
29 May 2007
Hoj
Gsx-R 1100 -86 (såld)
3090558 Jaha. Ringde Com Hem för att ställa om mitt kabelabbonnemang från analog till digital. Priset är i princip detsamma som det jag betalar nu, och en digitalbox skulle ingår (nåja, 1.- ville de ha).

MEN om jag vill ha HD så måste jag ha en HD-box som de gladeligen ville sälja till mig för 2000.- Va i helvette. Jag har ju fan inbyggd HD-box i TVn. Självklart är ju itne den godkänd av Com Hem. Vaddå godkänd!?

Där finns kortplats och hela videvitten, så vad är problemet?

Comhem använder sig utav ett kodningssystem som heter CONAX och din kortläsare är inte en som klarar av det systemet, din är gjord för markbunden digital-tv (sånt som sänds i luften). Du kan ju alltid gå tillbaka och fråga försäljaren varför dom inte nämnde detta, om du nu frågade.

Du kan alltid skaffa ett programkort ifrån boxer t.ex så kan du se på digital-tv via en bordsantenn :)

Last edited:

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Säkerligen!
Men den kostade väl fläsk oxå?

Folk säger: LCD har eftersläp i bilden...
och de saknar svärta osv.
Plasma har kortare livslängd...
Osv
vad ska man tro?

16700 betalade jag för den på MediaMarkt vid Heron. Om du köper den över nätet kan du få den en tusing billigare ca.

Jag märker inte av nåt eftersläp på den här, och svärtan är utmärkt tycker jag. Färgerna är GRYMT klara. Å andra sidan är jag kanske inte någon finsmakare, men den här är klockers för mina behov.

Mitt tips är att sticka ner och kolla. Ta en som du gillar och som ligger inom din budget. Tex så är det kanske bättre att gå på en dyrare 40" än en 50" ?(Det är även bra om TVn har gott om ingångar för framtiden.)

Stick inte ner och ta en PX70 bara för att alla andra gör det.
Bara en sån sak att du kan få full HD är riktigt najs. Kanske inte så mycket för bättre TV-tittande, utan för att du kan få grym bild tillsammans med dator (eller mediacenter framöver)

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras