Death by hanging

Ukiwaza

Nemo me impune lacessit
Gick med
2 Jul 2005
Ort
Jerusalem
Hoj
GSXR 1000 K7
Kia skrev:
2592067

En pappa kommer in på sin 12 åriga dotters rum.... Där är en okänd äldre man just i färd med att våldta henne. I hennes eget rum, i hennes egen säng. Där står alltså pappan och ser sin dotter blir våldtagen... Vad tror ni att han gör?? Ringer polisen och hoppas på att mannen får ett lååååååångt fängelsestraff i en trång cell??

Nää jag kan berätta att pappan i fråga helt sonika slog ihjäl den okände mannen i hans dotters säng...

Du läser för mycke Aftonbladet va ???:D
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Inte mer än rätt att den jäveln döms till döden. Är emot dödsstraff, men bara för att det är svårt att veta om den anklagade är skyldig till 100%.
Tänker på alla som dömdes till döden men som det visats sig senare att de var oskyldiga.. Det var inte få människor heller..

Men Saddam förtjänar det den jäveln.
 

Skyldig

West Coast Xtremes
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Shanghai
Hoj
ZXR, WR360, cr250, kx60, mini,
Rash skrev:
2592242 Inte mer än rätt att den jäveln döms till döden. Är emot dödsstraff, men bara för att det är svårt att veta om den anklagade är skyldig till 100%.
Tänker på alla som dömdes till döden men som det visats sig senare att de var oskyldiga.. Det var inte få människor heller..

Men Saddam förtjänar det den jäveln.

Dödsstraff kommer alltid vara en het potatis, inget snack om det.

Det råder ju inte någon tvekan i Saddam-fallet om huruvuda han är skyldig eller ej. Problemet är att dra gränsen. Är det antal offer? Serie- och massmördare? Typen av bevis? Vittnet går att muta, film och ljudinspelning går att redigera, bevis kan försvinna eller dyka upp.
 

Kia

Guest
Ukiwaza skrev:
2592233 Du läser för mycke Aftonbladet va ???:D


Näää, inte överdrivet...

Exemplet är taget ur verkligheten berättat av inblandade på en föreläsning jag var på när jag gick skyddsvaktsutb. Syftet var just att påvisa att ibland handlar människan utan att tänka och att världen inte är bara svart eller vit, rätt eller fel....
 

Bus-Bo

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Ser Kaknästornet från köket
Hoj
RSV1000R
Rash skrev:
2592242
Men Saddam förtjänar det den jäveln.
Jag kan ju bara säga vad jag tycker, men hade jag slaktat en hel hop med småbarn, våldtagit och plundrat och som av en händelse haft oturen att inte komma undan med det hela, då hade jag fan blivit helt überglad om de ville blåsa ut livet ljus i mitt bröst istället för att få livstid utan chans till benådning. Vilken lättnad det hade varit...
 

Homo

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2006
Ort
på tiptop
Hoj
80talet 80talet va kunde gå snett va kunde gå galet
tänk om han överklagar o får livstid i sverige, hur ofta kommer han då få permission?
 

Gabor

Guest
Kia skrev:
2592326 Å skulle han rymma så är ju inte det nåt olagligt heller....

Nä , precis, å med lite tur så sticker han till ett varmare land å då är vi av med honom :tummenupp
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
EXTRA-KUNGÖRELSE-EXTRA

Mytomani är numer klassat som sexuellt överförbar sjukdom

EXTRA-KUNGÖRELSE-EXTRA


Kia skrev:
2592067 En pappa kommer in på sin 12 åriga dotters rum.... Där är en okänd äldre man just i färd med att våldta henne. I hennes eget rum, i hennes egen säng. Där står alltså pappan och ser sin dotter blir våldtagen... Vad tror ni att han gör?? Ringer polisen och hoppas på att mannen får ett lååååååångt fängelsestraff i en trång cell??

Nää jag kan berätta att pappan i fråga helt sonika slog ihjäl den okände mannen i hans dotters säng...
 

Kia

Guest
Markus skrev:
2592798 EXTRA-KUNGÖRELSE-EXTRA

Mytomani är numer klassat som sexuellt överförbar sjukdom

EXTRA-KUNGÖRELSE-EXTRA


Men lilla lilla vän... lugna ner sig lite nu... :såjaponken
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Kia skrev:
2592082
Vårat helyllesystem vi har i Sverige tvingade pappan att sitta bakom lås och bom ett antal månader och gå ett psykprogram för sin aggressiva lägging...

Jaså? Vad konstigt:rolleyes:

Du verkar för övrigt duktig på det där med rättsväsende, vi kanske ska införa 800-talets dito igen?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top