Death by hanging

Gabor

Guest
Helst i sverige, för här vi tar hand om de kriminella å vårdar dom ömt så de inte ska falla tillbaks till ett kriminelt liv när de vårdats klart.
 

Kia

Guest
Gabor skrev:
2591905 Helst i sverige, för här vi tar hand om de kriminella å vårdar dom ömt så de inte ska falla tillbaks till ett kriminelt liv när de vårdats klart.


Hallelulja för det.... :tummenupp
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Gabor skrev:
2591811 Ett rep är BILLIGARE än ett antal kulor....å han ska fan inte ha påkostad avrättning

Ett träkors och 4 spikar ännu billligare..eller så skulle de låta han få smaka egen medicin, doppa han sakta i en grop med syrbad:tummenupp
 

Bus-Bo

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Ser Kaknästornet från köket
Hoj
RSV1000R
GuW skrev:
2591898
(förövrigt så har dom stöttat AlQaida också, och diverse andra vidriga typer genom historien, så dom har lite grann att städa upp)
Som tallibanregimen i Afghanistan... bra val :tummenupp

Kia skrev:
2591859 Skicka ut honom som minröjare i nåt krigshärjat land....
Minor är en styggelse som man inte ska önska någon...

Förövrigt så ska man inte plåga, döda, lemlästa eller något annat intelligent då det bara visar att vi är lika kass. Precis som GuW är inne på så är ett sjukt långt fängelsestraff utan chans till benådning är det enda rätta, då han inte görs till martyr och skördar massa nya dödsoffer i dåd utförda i hans namn och ära. Sen finns det nog inget som straffar denna lyxlevare så hårt som att bli inlåst i en cell 2x5m stor utan någon frihet alls. Tänk er själva.

Men för all del låt inte mig störa era planer utan stena på, bada syra och allt annat bra så blir ni ju glada iaf. ;)
 

Kia

Guest
Bus-Bo skrev:
2591981 Som tallibanregimen i Afghanistan... bra val :tummenupp


Minor är en styggelse som man inte ska önska någon...

Förövrigt så ska man inte plåga, döda, lemlästa eller något annat intelligent då det bara visar att vi är lika kass. Precis som GuW är inne på så är ett sjukt långt fängelsestraff utan chans till benådning är det enda rätta, då han inte görs till martyr och skördar massa nya dödsoffer i dåd utförda i hans namn och ära. Sen finns det nog inget som straffar denna lyxlevare så hårt som att bli inlåst i en cell 2x5m stor utan någon frihet alls. Tänk er själva.

Men för all del låt inte mig störa era planer utan stena på, bada syra och allt annat bra så blir ni ju glada iaf. ;)


Hade du resonerat likadant om din flickvän, dina barn, din mamma, din pappa osv hade varit bland de många tusen som han dödat, lemlästat, torterat... ??
 

Bus-Bo

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Ser Kaknästornet från köket
Hoj
RSV1000R
Kia skrev:
2591986 Hade du resonerat likadant om din flickvän, dina barn, din mamma, din pappa osv hade varit bland de många tusen som han dödat, lemlästat, torterat... ??
Hade du resonerat likvärdigt om du hade tassat på en minerad äng?

Jag anser att ett dödstraff är att komma undan förlätt, stening syra whaävva är bara en kortvarig plåga. Dessutom kommer dessa få negativa konsekvenser som drabbar fler än de som redan är döda. Om man låser in på obestämd framtid kommer han lida mer och folket mindre.

Dock är du fri att ha en egen åsikt, detta är min och den står jag fast vid.
 

Kia

Guest
Bus-Bo skrev:
2592012 Hade du resonerat likvärdigt om du hade tassat på en minerad äng?

Jag anser att ett dödstraff är att komma undan förlätt, stening syra whaävva är bara en kortvarig plåga. Dessutom kommer dessa få negativa konsekvenser som drabbar fler än de som redan är döda. Om man låser in på obestämd framtid kommer han lida mer och folket mindre.

Dock är du fri att ha en egen åsikt, detta är min och den står jag fast vid.


Jag har inte dödat en massa oskyldiga människor så jag förstår inte varför jag skulle få tassa på en minerad äng??

Jag förstår din åsikt... frågan var om du skulle stå fast vid den åsikten om det var någon du verkligen älskade och var rädd om som fanns bland de många döda han har på sitt samvete..??
Jag vet hur jag skulle reagera om nån gjorde mina älskade nåt illa....
 

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
Kia skrev:
2592017
Jag förstår din åsikt... frågan var om du skulle stå fast vid den åsikten om det var någon du verkligen älskade och var rädd om som fanns bland de många döda han har på sitt samvete..??
Jag vet hur jag skulle reagera om nån gjorde mina älskade nåt illa....

Vad är problemet? Bus-Bo säger ju att han tycker dödsstraff är för lindrigt. Om Saddam nu skulle ha dödat nån nära stående till Bus-Bo så skulle han ju inte önska Saddam dödsstraff eftersom det som sagt är ett ganska lindrigt sätt att komma undan jämfört med att sitta inne i nåt ruttet fängelse resten av sitt liv...fy helvete vad tråkigt det måste vara!!!
 

Gabor

Guest
Bus-Bo skrev:
2591981 Som tallibanregimen i Afghanistan... bra val :tummenupp


Minor är en styggelse som man inte ska önska någon...

Förövrigt så ska man inte plåga, döda, lemlästa eller något annat intelligent då det bara visar att vi är lika kass. Precis som GuW är inne på så är ett sjukt långt fängelsestraff utan chans till benådning är det enda rätta, då han inte görs till martyr och skördar massa nya dödsoffer i dåd utförda i hans namn och ära. Sen finns det nog inget som straffar denna lyxlevare så hårt som att bli inlåst i en cell 2x5m stor utan någon frihet alls. Tänk er själva.

Men för all del låt inte mig störa era planer utan stena på, bada syra och allt annat bra så blir ni ju glada iaf. ;)

Det finns en baksida att beakta om han finns kvar i livet....

Gisslantagning, terroristerna kräver utlämning i utbyte mot endast Gudarna vet vad dessa kan hitta på. Det finns alla möjligheter att få tag på vapen som sprider död å förintelse.
Han är inte ens värd att ödsa tre bokstäver på enligt mig.
 

Bus-Bo

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Ser Kaknästornet från köket
Hoj
RSV1000R
Gabor skrev:
2592045 Det finns en baksida att beakta om han finns kvar i livet....

Gisslantagning, terroristerna kräver utlämning i utbyte mot endast Gudarna vet vad dessa kan hitta på. Det finns alla möjligheter att få tag på vapen som sprider död å förintelse.
Han är inte ens värd att ödsa tre bokstäver på enligt mig.
Ja det är en sanning du skriver där. Det som är bekymmersamt i sådana här sammanhang är att det finns individer som, pga bristande intelligens lägre psykisk spänst eller hjärntvätt, tycker Saddam är en skön lirare som gör bra saker för världen i stort och att USA är en styggelse att likställa vid djävulens verktyg på jorden. Dessa individer är i mångt och mycket, om inte allt, väldigt oförutsägbara och kan ta sig till vad som helst.

Dock så anser jag, och detta är ju givetvis en spekulation från min sida om än en mycket bra sådan, att risken för självmordsdåd, ursinnigt dödande och andra mindre bra situationer är större om man avlivar den lille farbrorn. Om man istället låser in honom i en liten trångmöglig cell utan bekvämligheter kommer dels han lida mer, och eventuella gisslandramor, hot med elaka vapen och annat kommer inte bli i den omfattningen och om de blir så finns det folk tränade att lösa sådana händelser som mer än gärna går in och pacificerar ett par terrorister.
 

Gabor

Guest
Bus-Bo skrev:
2592012 Hade du resonerat likvärdigt om du hade tassat på en minerad äng?

Jag anser att ett dödstraff är att komma undan förlätt, stening syra whaävva är bara en kortvarig plåga. Dessutom kommer dessa få negativa konsekvenser som drabbar fler än de som redan är döda. Om man låser in på obestämd framtid kommer han lida mer och folket mindre.

Dock är du fri att ha en egen åsikt, detta är min och den står jag fast vid.

Mina tidgare inlägg om dödsstraff, avrättningar kan du bortse från, de är mest till att reta humanisterna på SH..:)

Du har gjort Kfor tjänst, så då antar jag att du varit i en region med väpnad konflikt.
Om många av dina nära o kära blivit skjutna eller sprängda , skulle du i så fall tycka det vore ok att din fiende får sitta i ett hyffsat bekvämt fängelse, med tillgång till mer bekvämligheter än de som fortfarande får leva vidare, i vetskap om att han har det bättre dessa.
Trots att den personen är direkt ansvarig för många tusen döda dessutom.

S.Husse är en maktfaktor så länge han är kvar i livet..

Han är en maktfaktor, oavsett om han avrättas och blir en martyr, eller får sitta internerad i ett fängelse...Världens samvete sitter i en rejäl knipa.
 

Kia

Guest
Pinky skrev:
2592039 Vad är problemet? Bus-Bo säger ju att han tycker dödsstraff är för lindrigt. Om Saddam nu skulle ha dödat nån nära stående till Bus-Bo så skulle han ju inte önska Saddam dödsstraff eftersom det som sagt är ett ganska lindrigt sätt att komma undan jämfört med att sitta inne i nåt ruttet fängelse resten av sitt liv...fy helvete vad tråkigt det måste vara!!!


Inget problem alls... jag ställde en fråga bara...
Ursäktar så mycket om den provocerade eller ställde till obehag.

Har man förlorat en närstående eller sett nån nära blivit riktigt illa behandlad så tror jag att man bara vill se personen som är orsak till lidandet död.

Kan dra ett exempel så kanske det blir lättare att förstå...

En pappa kommer in på sin 12 åriga dotters rum.... Där är en okänd äldre man just i färd med att våldta henne. I hennes eget rum, i hennes egen säng. Där står alltså pappan och ser sin dotter blir våldtagen... Vad tror ni att han gör?? Ringer polisen och hoppas på att mannen får ett lååååååångt fängelsestraff i en trång cell??

Nää jag kan berätta att pappan i fråga helt sonika slog ihjäl den okände mannen i hans dotters säng...
 

Gabor

Guest
Bus-Bo skrev:
2592059 Ja det är en sanning du skriver där. eventuella gisslandramor, hot med elaka vapen och annat kommer inte bli i den omfattningen och om de blir så finns det folk tränade att lösa sådana händelser som mer än gärna går in och pacificerar ett par terrorister.

Kortar lite.

Du har helt rätt i det du skriver.:tummenupp

frågan är bara vad västvärlden tycker det är värt att han fortfarande är kvar i livet.

Nu är det väl så att det var en domstol i Irak som fastställde dödsdomen.

Så problemet blir mer än inrikeskris som kommer att öka.
Dock påverkas västvärlden av detta....maktfaktor NR 1.....OLJA.
 

Bus-Bo

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Ser Kaknästornet från köket
Hoj
RSV1000R
Kia skrev:
2592067
Nää jag kan berätta att pappan i fråga helt sonika slog ihjäl den okände mannen i hans dotters säng...
Du behöver på intet sätt be om urskuldning, men eftersom jag inte har hamnat i en sådan situatuin är det ovist av mig att då spekulera. Dock så är jag nog villig att erkänna att om jag varit far i den situationen så hade den momentana ilskan över handlingen tagit överhanden och förövaren hade fått ett straff utmätt där och då. MEN, det betyder inte att det är så jag skulle vilja handla flera år efter dådet, då jag kanske hellre ser att han får sin manslem avklippt, eller dylikt. Dock fortfarande lösa spekulationer.
Gabor skrev:
2592070
frågan är bara vad västvärlden tycker det är värt att han fortfarande är kvar i livet.

Nu är det väl så att det var en domstol i Irak som fastställde dödsdomen.

Så problemet blir mer än inrikeskris som kommer att öka.
Dock påverkas västvärlden av detta....maktfaktor NR 1.....OLJA.
Jag tror att västvärlden, som mer eller mindre i denna fråga styrs av den något omogne och delvis oförståndige mr Buske i Amerikat, är hämndlystna efter incidenten med de två tornen samt att pappa Buske gjorde bort sig förra gången. Därav tänker de nog inte så objektivt som de borde i ett rättsmål av denna dignitet utan ser mer en chans att rädda sitt ansikte.

Den irakiska domstolen vet jag inte vad de har för kompetens eller lojalitet, men jag är rätt säker på att de tillhör en annan folgrupp eller vad man ska kalla det. En grupp som under Saddams regim inte hade det så lätt. Detta gör det hela till en mindre hämndaktion. Frågan är hur rättsäkerheten i fallet egentligen är? Om det verkligen är en opartisk, seriös rättegång eller om alla bara vill se mannen död så fort som möjligt?
 
Last edited:

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
Kia skrev:
2592067 Inget problem alls... jag ställde en fråga bara...
Ursäktar så mycket om den provocerade eller ställde till obehag.

Har man förlorat en närstående eller sett nån nära blivit riktigt illa behandlad så tror jag att man bara vill se personen som är orsak till lidandet död.

Kan dra ett exempel så kanske det blir lättare att förstå...

En pappa kommer in på sin 12 åriga dotters rum.... Där är en okänd äldre man just i färd med att våldta henne. I hennes eget rum, i hennes egen säng. Där står alltså pappan och ser sin dotter blir våldtagen... Vad tror ni att han gör?? Ringer polisen och hoppas på att mannen får ett lååååååångt fängelsestraff i en trång cell??

Nää jag kan berätta att pappan i fråga helt sonika slog ihjäl den okände mannen i hans dotters säng...

Jag blev inte provocerad, lite undrande bara.

Tänker inte ens försöka kommentera och reflektera över ditt exempel med våldtäkt eftersom det skiljer sig nåt så fruktansvärt mycket från det som tråden handlar om.
 

Gabor

Guest
Kia skrev:
2592067 Inget problem alls... jag ställde en fråga bara...
Ursäktar så mycket om den provocerade eller ställde till obehag.

Har man förlorat en närstående eller sett nån nära blivit riktigt illa behandlad så tror jag att man bara vill se personen som är orsak till lidandet död.

Kan dra ett exempel så kanske det blir lättare att förstå...

En pappa kommer in på sin 12 åriga dotters rum.... Där är en okänd äldre man just i färd med att våldta henne. I hennes eget rum, i hennes egen säng. Där står alltså pappan och ser sin dotter blir våldtagen... Vad tror ni att han gör?? Ringer polisen och hoppas på att mannen får ett lååååååångt fängelsestraff i en trång cell??

Nää jag kan berätta att pappan i fråga helt sonika slog ihjäl den okände mannen i hans dotters säng...

Du glömde att resterna av förövaren bara förvann....:mad: :rolleyes:

Inget om uppgift mot uppgift, psykisk sjuk, vård som inte fungerar, frigång, åså upprepning av dådet..... medeltiden kallar visst några ditt förslag då om plötslig död.....gissar att den okände ramlade i trappan.
 

Kia

Guest
Pinky skrev:
2592073 Jag blev inte provocerad, lite undrande bara.

Tänker inte ens försöka kommentera och reflektera över ditt exempel med våldtäkt eftersom det skiljer sig nåt så fruktansvärt mycket från det som tråden handlar om.


Exemplet tog jag upp bara för att väcka en tanke om varför många vill se Saddam död istället för inspärrad...

Vet att det inte ens är i närheten av vad han har gjort men för att få fram vad man menar så kan man ibland dra paralleller till sånt som människor som inte varit med om krig kan relatera till och ta till sig...
 

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
Kia skrev:
2592078 Exemplet tog jag upp bara för att väcka en tanke om varför många vill se Saddam död istället för inspärrad...

Vet att det inte ens är i närheten av vad han har gjort men för att få fram vad man menar så kan man ibland dra paralleller till sånt som människor som inte varit med om krig kan relatera till och ta till sig...

Fair enough :).
 

Kia

Guest
Gabor skrev:
2592074 Du glömde att resterna av förövaren bara förvann....:mad: :rolleyes:

Inget om uppgift mot uppgift, psykisk sjuk, vård som inte fungerar, frigång, åså upprepning av dådet..... medeltiden kallar visst några ditt förslag då om plötslig död.....gissar att den okände ramlade i trappan.


Pappan ifråga var så chockad över hela situationen när polisen väl kom på plats att han var totalt ärlig om händelsen.
Vårat helyllesystem vi har i Sverige tvingade pappan att sitta bakom lås och bom ett antal månader och gå ett psykprogram för sin aggressiva lägging...
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top