"Debatt" nyss

Ahlstrom

Marijuana™ Approved by Pippi & friends
Gick med
21 May 2003
Hoj
ZXR750J
tjockisbulle skrev:
I Danmark är det helt tillåtet att spåra upp folk via IPnr på nätet, dom saknar motsvarighet till våran PUL.

Tvivlar lite på det eftersom PuL kom till genom ett EU-direktiv. Visserligen inte en förordning med direkt effekt. Men med direktiv menas att Eu:s medlemsstater måste stifta lagar på området, inom ramen för vad EU har beslutat i direktivet.

Så någon motsvarighet lär de ha.

Solid snake

Guest
Chris Ash skrev:
För att Skivhugget är en dyr butik.

De som finns på ginza kostar 99kr, på Amazon kostar de 13-14 dollar.

Hade tänkt o ta alla i samma veva, ginza har väl inte ens the bleeding av Cannibal corpse, inte sist jag kollade iaf.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Solid snake skrev:
Hade tänkt o ta alla i samma veva, ginza har väl inte ens the bleeding av Cannibal corpse, inte sist jag kollade iaf.

Ginza lider av att ha luckor i sortimentet, vilket är jäkligt synd, för priserna och servicen är utmärkta. CDON är bättre ur den synvinkeln.

Solid snake

Guest
Chris Ash skrev:
Ginza lider av att ha luckor i sortimentet, vilket är jäkligt synd, för priserna och servicen är utmärkta. CDON är bättre ur den synvinkeln.

Mm, servicen är det inget fel på, men luckorna stör mig, därför köper jag aldrig därifrån.

Köpte därifrån innan, när det inte var så många luckor.

floodi

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2005
earth , europe , sweden , southsweden , Kalmar , S
Hoj
gul 03á
själv så laddar jag väl ner musik men jag köper endå jääävligt mycket skivor .
mer än vad många vanliga musikfantomer , men iallafall om nu skivpriserna skulle sänkas så kan jag tänka mig att det blir fler personer som köper skivor ..
det är bara dom där gnidna sotra skivbolagen som vill ha mer pengar.
själv så köper jag hellre en skiva utav något okänt namn och grupp för 200 pistoler och gynnar deras små bolag än att gå o slänga pengar i sjön på nån jävla absolute music 239213 eller ja nått sånt .... :mad:

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Xtra Terrestrial 660
[QUOTE
Jag är själv musiker och sliter hårt för att komma in på de stora bolagen, när man väl sålt in sin själ och kropp så får du 5 kr / såld skiva !

Att min stackars låt som jag jobbat på i flera år kopieras och sprids via nätet skulle vem som helst som har det som levebröd förstå och tycka at det är fanimej inte rätt.

[/QUOTE]

Det är inte fildelarna som blåser dig. Det är stim och bolagen.

En annan sak. Det låter som om många med mig, lyssnar på musik och ser på filmer vi aldrig skulle betala för, detta kan vi tacka fildelningen för. Detta leder till att vi alla är mycket mer kulturella. det har ju gnällts i flera år om att vi inte nyttjar tillräckligt med kultur.

Last edited:

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Hoj
cb1100
Jo självklart skulle de knappast betala mer pengar per skiva till artisten om så all kopiering upphörde i ett trollslag, det är ju en helt annan fråga än vad som diskuteras här.
Det vore isf om man anser att man skulle sålt fler exemplar av skivan det kommer in.

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Och från oss får han hur många kronor? Jag anser att vi är lika dåliga om inte sämre för från oss får han inte en jävla spänn. Jag har totalt kanske köpt skivor av tre helt okända band pga Internet och fildelning. Tycker inte att jag är Messias på nåt vis för det är massor som jag lyssnar på men aldrig köper. Tror att ganska många agerar som mig. Att bara skylla på de dumma bolagen är ju rätt löjligt.

supernaut skrev:
Det är inte fildelarna som blåser dig. Det är stim och bolagen.

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Xtra Terrestrial 660
Nicke skrev:
Och från oss får han hur många kronor? Jag anser att vi är lika dåliga om inte sämre för från oss får han inte en jävla spänn. Jag har totalt kanske köpt skivor av tre helt okända band pga Internet och fildelning. Tycker inte att jag är Messias på nåt vis för det är massor som jag lyssnar på men aldrig köper. Tror att ganska många agerar som mig. Att bara skylla på de dumma bolagen är ju rätt löjligt.

Kanske löljigt att skylla på bolagen, men svårt som artist att tycka synd om dem.
Jag kommer i kontakt med mycket intressant musik som inte bolagen vill röra, om jag väljer att köpa kan jag göra det av artisten.

om jag skriver musik till en skiva, låter ett bolag sälja den för 180:- och får själv sju spänn, så skulle jag känna mig mer robbad av bolaget än av nån som snattade den i skivaffären.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln