Deep forest national 19-20/6

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Den 19-20/6 är det Sundsvall Open på Sättna som gäller eller Deep Forest National.

Vi snackar viktade hojar, förlängda svingar, mycket effekt och full trottel rakt fram i 402m.

Är det någon från SH-Sundsvall som vågar ställa upp :yoparty
Är du tuff nog så gör du anmälan här.

Information om tävlingen finner du på SHRA-Sundsvalls hemsida.

Vi ses i de djupa skogarna, om ni vågar :hihi

superbeast

2-fast-4-you
Gick med
12 Apr 2003
Hoj
R1-98,ktm exc 450-04
Abloy skrev:
Den 19-20/6 är det Sundsvall Open på Sättna som gäller eller Deep Forest National.

Vi snackar viktade hojar, förlängda svingar, mycket effekt och full trottel rakt fram i 402m.

jaha,då börjar sommaren med all evenemangskrockar :huvet !ska ju mätta min hunger efter lera å skog då :D ,åker enduro till gussjön för att :fyllisar på adas plöjparty :yoparty!jobbigt när man måste välja!!

Legenden

Zai Jien!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Det som går att stunta på!
Abloy skrev:

Om inget annat e planerat så måste man ju med o kolla iaf..hehe.. :yoparty

TimR6

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2004
Hoj
R1:a
Missade förra året, var där o kollade året före. Tänkte köra på kul liksom. Ska försöka ta mig dit i år, får se om jag vågar köra eller fegar ur.

p.grip

Stockholm
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
ZX-6R -99, HD FXDB -07, Aprilia Falco -02, HD Sportster -10
Då kanske jag ochså ska ställa upp så kan vi ha en tävling i tävlingen om vem som har snabbast 600:a :D

TimR6 skrev:
Missade förra året, var där o kollade året före. Tänkte köra på kul liksom. Ska försöka ta mig dit i år, får se om jag vågar köra eller fegar ur.

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
VTR 1000 Firestorm
Rasslar i motorn*snyft* hoppas på kopplingen är det inte den är det allvarligt.
Flera firmor jag pratat med tycker inte kopplingen ska kunna låta så,så det ser mörkt ut.

Abloy skrev:
Vad har hänt med hojen?. Hoppas att det inte är något allvarligt fel för i veckan kommer sommaren.

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Holger skrev:
Rasslar i motorn*snyft* hoppas på kopplingen är det inte den är det allvarligt.
Flera firmor jag pratat med tycker inte kopplingen ska kunna låta så,så det ser mörkt ut.

Uhh, lät inge vidare det där. Hoppas att det löser sig på bästa sätt så att du kan ut och piska med oss snart igen.

Det sliter hårt på grejerna när en sporthoj körs som den ska, borde vara så att de som bara poserar havererar istället, de kör ju ändå inte.

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Visst köpte du den på en MC-firma, de måste ju lämna garanti på hojarna de säljer.

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
VTR 1000 Firestorm
ja är 6mån garanti på den är bara det att d är 50mil till firman.
blir dyrt att bara åka ner 2 ggr.ska riva bort kopplingen o kolla upp den är det inte fel där måste jag åka ner med den.

Abloy skrev:
Visst köpte du den på en MC-firma, de måste ju lämna garanti på hojarna de säljer.

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Holger skrev:
ja är 6mån garanti på den är bara det att d är 50mil till firman.
blir dyrt att bara åka ner 2 ggr.ska riva bort kopplingen o kolla upp den är det inte fel där måste jag åka ner med den.

Kan du inte lämna in den här i Sundsvall, firman får väl visa lite good will om de vill sälja hojar till andra än de som bor granne med affären.

Eller så byter du in den mot en Noll4:s Retta, finns en för provkörning på Yamaha center denna vecka :tummenupp Såg den på banan igår och den såg ut att gå hårt :yoparty

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
VTR 1000 Firestorm
aha då ska jag in o provköra,men har inte råd att byta.
Har varit isär med kopplingen o hittade inget fel.
tror tyvärr inte jag får lämna in den här när det är beg garanti men ska höra.

Abloy skrev:
Kan du inte lämna in den här i Sundsvall, firman får väl visa lite good will om de vill sälja hojar till andra än de som bor granne med affären.

Eller så byter du in den mot en Noll4:s Retta, finns en för provkörning på Yamaha center denna vecka :tummenupp Såg den på banan igår och den såg ut att gå hårt :yoparty

clown

Väx i kostymen, INNAN du åker på dans!
Gick med
27 May 2004
Hoj
Ducati Monster (liten, men naggande god)
Ähh!!

Abloy skrev:
Uhh, lät inge vidare det där. Hoppas att det löser sig på bästa sätt så att du kan ut och piska med oss snart igen.

Det sliter hårt på grejerna när en sporthoj körs som den ska, borde vara så att de som bara poserar havererar istället, de kör ju ändå inte.

Har man köpt en skramlaHa så har man... Får leva med lite (t)rassel!!

Love hurts... :arsele

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
clown skrev:
Har man köpt en skramlaHa så har man... Får leva med lite (t)rassel!!

Love hurts... :arsele

Appp , nu ska vi inte vara elaka.

Föresten, har du sökt till civ-ing med inriktning maskinteknik/farkostingentingör? Du kommer att behöva den utbildningen om din ska fortsätta att skramla, som Duccarna gör redan från fabrik. :arsele

Tomasol

Tjohooo
Gick med
10 May 2004
Hoj
Sxv 550 -07
Men va fxxxxxxn skulle gå in och anmäla mig idag men INTE tänker jag betala 600:- för att köra några race. Har för mig att det stod 150:- för nån vecka sen............nu blir jag sur jxxxxvla utsugar raggare :arsele

Här har man bytt kopplingskorg och allt för att man skulle köra......jaja man får vänta till hösten och Hudik istället då.

Last edited:

p.grip

Stockholm
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
ZX-6R -99, HD FXDB -07, Aprilia Falco -02, HD Sportster -10
Tomasol skrev:
Men va fxxxxxxn skulle gå in och anmäla mig idag men INTE tänker jag betala 600:- för att köra några race. Har för mig att det stod 150:- för nån vecka sen............nu blir jag sur jxxxxvla utsugar raggare :arsele

Här har man bytt kopplingskorg och allt för att man skulle köra......jaja man får vänta till hösten och Hudik istället då.

Som jag förstod det så kommer man att få tillbaka 300:- senare, vet iofs inte hur mycket medlemskapet kostar.

Hittade ett citat från nånstans:

"Priset för att köra är 600:- och det är för en person, men om du är medlemmar av SHRA Sundsvall och sänder in att ett formulär att du kört så får du tillbaka 300:-"

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Tomasol skrev:

Det är en enorm kostnad att dra igång en tävling. Bara hyran av tidtagningen går väl på runt 30 papp. Lägg sen till kostnad för räddningspersonal, läkare, banhyra etc etc och 600 spänn är rätt skäligt.

Så du är rädd att du inte är Snabbast i Sundsvall? ;-)

Tomasol

Tjohooo
Gick med
10 May 2004
Hoj
Sxv 550 -07
Det är det att gå från 150:- till 600:- det är stor skillnad i pengar.

Förövrigt så kostar det 100:- på Hudiks flygfält med riktiga Ljus/tidtagning (ej räddningspersonal, läkare)för en heldag = många körningar,fast det är bara för hojar då och gratis att se på.....undrar hur det går runt då :confused:

Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...