Dejtingsajter

PeP

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2005
Hoj
Honda X11 original edition, Skyteam Gorilla 110cc
Santo skrev:
2533872 Det var ingen som trode på att jorden var rund eller att man kunde åka till månen heller... allt handlar om att förändra attityder.

Edit: det är ganska naivt att påstå att något är omöjligt... men å andra sidan, det är ju den mentala begränsningen som sätter gränserna. Om man tror att något är omöjligt, ja då är det det för den personen.

Därav "förändra attityder" och "börja förändringen med en själv"

Jo du har rätt och vem vet, om 500 år kanske dom skrattar åt oss att vi trodde att jorden var rund, och att USA landade på månen 1969.

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Santo skrev:
2533793 Så du menar att alla föds med syndromet "färdig produkt"? Att resonera "man är som man är" är att skapa bariärer för sig själv.

Nej det menar jag inte.

Jag menar att man med åren formas och präglas av händelser och erfarenheter. Och förhoppningsvis hittar/skapar man ett "jag" som man trivs med.

Då ska det inte komma nån jävel som tror att den kan förändra en i "kärlekens namn". :rolleyes:

Visst...självklart måste man kompromissa och göra en viss anpassning i ett förhållande. Men att hänga upp sitt liv på en annan människa eller förändra sitt "jag" för att någon annan ska bli nöjd, är inte hälsosamt.

Och jag har oxå varit nere i lövträsket o trampat runt i dyn. Tro inget annat.!! Lyckligtvis upptäckte jag det obehaliga i att befinna mig där. Så jag ryckte upp mig. :wiggle

Att förändra kräver tro. På sig själv, på mänskligheten och på den goda viljan. När vi pratar på samhällsbasis alltså. :)

/Madelene

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Santo skrev:
2533793 Så du menar att alla föds med syndromet "färdig produkt"? Att resonera "man är som man är" är att skapa bariärer för sig själv.
:cool:

Håller med dig. Självklart ska man inte utplåna sig själv men det finns inga som är så eviga singlar som de som helt vägrar anpassa sig och ta hänsyn. Inte för att jag är ledsen för det bevisar darvin ytterligare en gång.
"Survival of the fitiest" - "Den mest anpassningsbara överlever!"

Ett förhållande handlar om att leva med någon annan och självklart anpassa sig till varandra. Självupptagna egoister som är helt oförmögna att ta hänsyn till andra och motiverar alla sina dåliga sidor med..:
"- jag är den jag är, du ska fanimej inte försöka förändra mig. Gilla mig för den jag är!"

....förtjänar att dö barnlösa så deras antisociala gener utplånas.

Last edited:

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
korvgubbe skrev:
2535670 Självupptagna egoister som är helt oförmögna att ta hänsyn till andra och motiverar alla sina dåliga sidor med..:
"- jag är den jag är, du ska fanimej inte försöka förändra mig. Gilla mig för den jag är!"

....förtjänar att dö barnlösa så deras antisociala gener utplånas.

I hear you :fakta

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
...
Non@me skrev:
2288054Och nej, jag reggade mig inte här bara för att få råd och svar om detta.
Detta sista inlägg skrivet 2006-07-07, och de två inlägg i denna tråd är de enda två trådskaparen någonsin skrivit.

Låt denna tråd återgå till att vila i frid. :tummenupp

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...