Mycket märkligt! Mycket märkligt!
Jag har haft just den här försäkringen på mina 2 förra racehojar (R1 -99 och ZX-10R -04) hos just Länsförsäkringar. Har betalat någonstans runt 900:-/år för detta. Då har det ingått stöld/brand/transport försäkring.
Jag hade då fllyttat över min hem och olykfallsförsäkring till LF för att göra det möjligt att teckna den här försäkringen.
Glad i hågen ringde jag till LF i början på Januari och deklarerade att jag minsann köpt en ny och fin ZX-10R 2007 som jag nu ville försäkra på samma sätt...
Då hade helt plötsligt denna form av försäkring utgått, och det enda jag kunde göra var att ställa på hojen och halvföräkra den...
Då började en ny jakt på nån form av garageförsäkring av avställt fordon och efter mycket om och men, så hittade jag IF som gladeligen tog emot min hoj avställd året runt. Blev givetvis "helkund" med ny hemförsäkring och olyksfallsförsäkring uppskriven till 2Mkr.
Har för mig att hojen till slut gick på 1100:-/år
Sen läser jag nu det här, att LF minsann har en sån försäkring för avställda tävlingsfordon.....
Undrar vad det var för spån jag pratade med på LF? Som trots att hon kollade med 2 kollegor inte lyckades hitta en lösning till mig....