Demontering av SAS på KTM

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Tror inte heller att den sitter så hårt, min satt väldigt löst men visst expanderar den vid värme. Men det är ju kopparbrickan innanför som tätar egentligen!

Kulgan

När Kulgan vurpar hårdnar asfalten...
Gick med
6 May 2005
Hoj
Såld...letar nytt.
visst är den precisi likadan på 05 &06'r också?
tänkte beställa prylarna nämligen...

Bushmyra

Först kliar det sen svider det
Gick med
24 Mar 2004
Hoj
GSX1000R K2
Här har ni bild och artikel nummer.http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=132732&page=2
Till er som undrar om man måste beställa gummit i ramen och skruven till insuget!! Det är grejor totalt för typ en hundring:pannkyss och det ser bättre ut med riktiga prylar.. Det man kan spara på är fästet(avgasstosen) kapa av det slipa det så syns det inte att man kapat i det!
En annan fördel med att ta bort SAS är att förgasaren blir lättare att ställa in:tummenupp

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Antagligen inte ett skit då det inte mäts några avgasvärden på motorcyklar på en vanlig kontrollbesiktning. :)

Dock får nog inte alla typer av avgasrening monteras bort, ta bara ett exempel som på bilar. Där behöver inte denna EGR ventil fungera längre som SBP provade tidigare dock får man inte montera bort den eller sätta den ur funktion!

Busgrabb

Kör hoj, ha skoj !
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K9
Dock får nog inte alla typer av avgasrening monteras bort, ta bara ett exempel som på bilar. Där behöver inte denna EGR ventil fungera längre som SBP provade tidigare dock får man inte montera bort den eller sätta den ur funktion!

Nä det är sant med EGR ventilen och man kanske inte får plocka bort den på hojen heller men det känns som dom har så jävla dålig koll på hojar så jag tror inte dom märker det... :tungan

Last edited:

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Nä det är sant med med EGR ventilen och man kanske inte får plocka bort den på hojen heller men det känns som dom har så jävla dålig koll på hojar så jag tror inte dom märker det... :tungan

Nja jävligt dålig koll skulle jag INTE säga då de har ett antal hojar att hålla koll på men du har koll på ? hojar! :tungan

Busgrabb

Kör hoj, ha skoj !
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K9
Nja jävligt dålig koll skulle jag INTE säga då de har ett antal hojar att hålla koll på men du har koll på ? hojar! :tungan

Det har du väl iofs rätt i....
Men summan av det blir ju att dom inte har koll på sånna detaljer som hur det ska se ut när tex SAS ventilen sitter på plats på en KTM.

Jag har koll på...hmm...är inte med riktigt :va

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Det har du väl iofs rätt i....
Men summan av det blir ju att dom inte har koll på sånna detaljer som hur det ska se ut när tex SAS ventilen sitter på plats på en KTM.

Jag har koll på...hmm...är inte med riktigt :va

He he det är svårt att veta en del hojars svagheter om man inte jobbar med dem!:)

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
@Gnutten.
Har du fått på Wingsen? Nyfiken på att se dom monterade:)

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
@Gnutten.
Har du fått på Wingsen? Nyfiken på att se dom monterade:)

Ja Wingsen har jag fått men inga främre rör, så jag hoppas på det bästa denna vecka för jag vill ha dem påmonterade till gruskörningen i helgen! :mad:

johanp

=p
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 660
Har fått hem grejerna till detta projekt nu, monterat bort ventilen, pluggat insuget och ramen - men hur fan får ni bort vänster del av grenröret???

Känns som att man måste plocka dän hela vänstra kylaren för att kunna komma åt den inre fjädern och dess skruv. Är det verkligen så jävligt? Står ju inget i mekmanualen om det heller :(

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Har fått hem grejerna till detta projekt nu, monterat bort ventilen, pluggat insuget och ramen - men hur fan får ni bort vänster del av grenröret???

Känns som att man måste plocka dän hela vänstra kylaren för att kunna komma åt den inre fjädern och dess skruv. Är det verkligen så jävligt? Står ju inget i mekmanualen om det heller :(

Nopp men jävligt pilligt men med liten ringnyckel fungerar det!

Skaffa en fjäderavdragare som finns som KTM orig verktyg mkt användbar!

johanp

=p
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 660
Nopp men jävligt pilligt men med liten ringnyckel fungerar det!

Skaffa en fjäderavdragare som finns som KTM orig verktyg mkt användbar!
Ok, tack!

Har du koll på vad den heter? Hittar den inte i manualen och vill ju inte gärna fråga på Roadbike och få fel hem fel pryl :gnissla

Last edited:
Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping