Kanon!Spring hook
50305017000
87:-
Men att inte montera bort kylaren??? Höll på i nån timme och det var seriöst helt omöjligt! Men nu är SAS-skiten borta och det enda som saknas innan Lunda ikväll är lite Glykol
Kanon!Spring hook
50305017000
87:-
Är det svårt att få det tätt mellan avgasadapterplattorna, där rören sätts på.
Tycker man drar och drar, den nya pluggen kilas sakta men säkert in. Men får inte den högra plattan helt tät?
Bara att dra ännu mer? Finns lite kvar.
Du har inte tappat bort ena packningen till grenröret?
Trådlyft deluxe!!!
Ny på 660 och såg idag att tidigare ägare har dragit slangen från insuget(sas pryl) till en anslutning till fuggen. Vad jag har läst så ska anslutningen pluggas.
Vad kan det va för påhitt ?
Tycket att min hojj inte går som jag trodde en 660 skulle göra så jag hoppas att detta kanske kan vara en bidragande faktor.
Bild på vilken pryl ifrån insuget slangen kommer ifrån.
http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=137579&d=1144258808
Går alltså till fögasaren
Den där skruvar du ut & ersätter med en skruv med lite loctite så den håller tät annars drar den in extra syre där. Ja de har varit en del av strypningen som gått till en backventil som har återcirkulerat en del av avgaserna!
Ok får täta den i morgon, men hur gör jag med nippeln som den var ansluten till i förgasaren? Plugga där med?
Kollade idag var det var för nått, och det var så att dom tagit slangen och stoppat den på den lilla utstickande prylen på förgasaren, alltså ingen anslutning, dom använde piggen på förgasaren som plugg.
Han menar att de har tryckt på slagen på en av förgasarens gjutna piggar som finns för ev andra utföranden av förgasaren på andra hojar.
Tommy, jag tror inte att det är något fel på din 660! på med ett slipon och i med en vassare kam!
Har fått hem grejerna till detta projekt nu, monterat bort ventilen, pluggat insuget och ramen - men hur fan får ni bort vänster del av grenröret???
Känns som att man måste plocka dän hela vänstra kylaren för att kunna komma åt den inre fjädern och dess skruv. Är det verkligen så jävligt? Står ju inget i mekmanualen om det heller
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|