Den bästa wheelie maskinen??

Hagster

Miles high.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gsxr 750 04 är den bästa wheeliemaskinen jag kört. Grymt exakt på gasen gör den lättslangad. Mycket lättare och bättre än att slanga med än någon av R1orna jag haft (99, 00, 01).

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Personligen tror jag att ju mer effekt och vrid hojen har desto lättare blir det att wheela med den. Suzukins vrid är ju enorm vilket borde göra den till den ultimata wheeliemaskinen.

spoon

Lucky 7's
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Airbus 321
Lurch skrev:
Sune Andersson ska väl köra Speedtriple och Rocket3-a? Ska bli intressant att se en Rocket landa...

.

arto har redan fixat rocketen på baken. been there done that.

finns bilder i bombermagasin, synd att man inte har scanner

badcat

Bakslang!? Fan det låter ju äckligt!
Gick med
26 May 2005
Hoj
TL1000s
Hejlesen skrev:
Kör en själv en TL och har prövat lite, senast igår....fick kortet för två veckor sedan men har börja känna lite. Man fegar lite på gasen i bland men jag vet att den ska vara lätt att både få upp och hantera, fördelen med twin, inte så hetsig. Enligt vänner ska den gå att få upp på gasen men har inte riktigt vågat, man måste ligga på ganska höga varv då va? Har bara lekt på ettan kankse jag ska tillägga. :banana
Hej och välkommen till den underbara(och ibland mardrömslika :tungan ) TL-världen! Bra smak!
Jo..sträck på armarna lite å ge fullt på ettan så börjar den klättra vid 4k..när du har glaset i ögonhöjd ungefär så trycker du i tvåan lite kvickt utan koppling, sen är det bara å lira in gasen å fortsätta växla upp.. Men det är mitt sätt, men alla har sina små knep.. men oavsett hur man gör så finns det ett nyckelord som ingen kommer undan: ÖVNING!
Lycka till och var rädd om dig själv och andra! :tummenupp

Nyheter
Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...