Den genom tiderna sämsta låten enligt dig?

Sämsta låt/artist någonsin?

• Antal röstningar
    0

eppe

51 veckor kvar
Gick med
4 Jun 2005
Hoj
Husabusaberg
Såg förr några år sen Avril lavin (stavning) tolka Metallicas Fuel på nån hyllnings gala för just Metallica. Har aldrig vatt me om att nån har dödat en så bra låt på ett sånt effekivt sätt tidigare, eller senare fiifan.
O så klart allt med denna (som de verkar) otäckt sexfrustrerade gammeldö Lena PH

Edit:ja just de... och åtminstone 45 av spectres lista :tummenupp

Last edited:

Nurse Ratched

Ny medlem
Gick med
7 May 2003
Hoj
Emmaljunga Duo Kombi -03, Brio Sitty -04, Emmaljunga Twin Cerox -05
Så är det. de halvedebila medelmåttorna sluter leden och bildar pöbel och instämmer i föregående talares åsikt. Kan inte ens hitta på en egen LÅT (se topic) utan väljer H.H. som den som postade innan gjorde. Håkan Hellström är en makalös artist. Så det så! Felet kanske ligger hos dig(pucko) som inte är begåvad nog att förstå?

Sämsta låt? "Genom Eld" med Carola. all rapmetal. all soul. all RnB.

(OK, upplysningsvis, innan gallan kommer med anklagelser om vilken musik ni kan tänka er att jag gillar, så lyssnar jag på följande artister de senaste åren: HH, Winnerbäck, Lundell, Springsteen, Radiohead, Guns 'n' Roses(tidiga skivor), Misfits, B.R.M.C, The Strokes, Franz Ferdinand, Eva Cassidy, Åsa Jinder, Velvet Revolver, Moneybrother, Johnny Cash, Ebba Grön, The Clash, Ceasars, Hellacopters, tidiga Kent, Judas Priest (Hell bent for leather handlar om supermotard... tror jag...) Thin Lizzy(bäst) mm. )

Fixx_

Way beyond the line
Gick med
27 Oct 2005
Hoj
Aprulla rs250
Kan just för tillfället inte komma på någon specifik låt som jag vill kora som sämst. Men spela vad som helst med Tomas Ledin eller Orup och jag blir på dåligt humör :zpy :kulspruta

Jag kommer aldrig att komma över Metallicas version av Whiskey in the jar
:gnissla :huvet :4skrika :gråta
men sämst?...nae, ett om än fatalt snedsteg kan iallafall inte mäta sig med sådant kroniskt vansinne som de två ovanstående uppvisar.

nabbor

An old UNMO who´s fading away
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Ducati 1200S Multistrada PIKES PEAK -14, Ducati 848 STREETFIGHER -13
hållundan skrev:
Jag stör mig ofantligt mycket på folk som skriv "lr" istället för eller.

Sen är jag en stor motståndare till schlager, om jag inte sagt det tidigare.

"lr"lr"lr"lr"lr"lr"lr"lr"lr"lr"lr"lr"lr"lr"lr"lr"lr"lr"lr"lr"lr"lr"lr"lr"lr"lr"lr"lr"lr"lr"lr"lr"lr"lr" :D

ELLER!!!!!!!! nöjd nu? :rolleyes:

Fakkverk

Nu med mustasch!
Gick med
3 Nov 2003
Hoj
Cagiva Freccia c12R -90

Fakkverk

Nu med mustasch!
Gick med
3 Nov 2003
Hoj
Cagiva Freccia c12R -90
honkiie skrev:
gör ni skillnad på sånt ni inte förstår och sånt som ni tycker är dåligt?

I mitt fall är det väl så att jag hajar att "The Real Group" är "bra" på de dem gör men samtidigt låter det så jävla pretentiöst att jag spyr.
Talangen att sjunga acapella borde kunna användas bättre. Tycker jag.
När jag hör Carola dyker ett ord upp. Skenhelig. Avskyr Carola.

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Genom tiderna vet jag inte..
Men för stunden: Allt av James Blunt eller vafan han nu heter.

Folk kan få uttrycka sig hur de vill, men herregud hur jävla desperat, ynklig, oinspirerad och ryggradslös kan man framstå?

Kanske jag som behöver terapi, men det bubblar upp ett brinnande hat inom mig varje gång jag hör skiten på tv/radio.

Fakkverk

Nu med mustasch!
Gick med
3 Nov 2003
Hoj
Cagiva Freccia c12R -90
xyx skrev:
Genom tiderna vet jag inte..
Men för stunden: Allt av James Blunt eller vafan han nu heter.

Folk kan få uttrycka sig hur de vill, men herregud hur jävla desperat, ynklig, oinspirerad och ryggradslös kan man framstå?

Kanske jag som behöver terapi, men det bubblar upp ett brinnande hat inom mig varje gång jag hör skiten på tv/radio.

Du har definitivt en poäng. "Goodbye My Lover" eller vad den heter är väl värst av hans alster.

Darin fick ju f.ö. rockbjörnen som 2005 års bästa manliga artist.
Folket röstar. Som min flickvän uttryckte det: Godammit, tänk vad fjortonåriga tjejer kan ställa till med...

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
duckie skrev:
Har svårt att välja mellan

"Bad moon rising" med Kräkence och "Born in the USA" med Springsteen.

Jag smyggillar CCR.

För övrigt så ser jag fram emot att höra Henry Rollins uttala sig om James Blunt, på samma sätt som han uttalar sig om techno/DJ Fuckhead.

"And then...he made me listen to Danzig....and Black Sabbath and Slayer...really loud!"

Inte för att det kommer att hända...

Gabor

Guest
all jävla RAPP skit, de e ingen musik, bara en massa oljud med en massa skitbudskap om gangsta, nigger, whitetrash.....

Fakkverk

Nu med mustasch!
Gick med
3 Nov 2003
Hoj
Cagiva Freccia c12R -90
Macho Woman skrev:
Huvudet på spiken. Finns en anledning till att Hellströms, bob hunds och di Levas fans till största delen är högskoleutbildade. :fakta

Vilken anledning är det då? Menar du att människor utan högskoleutbildning är mindre kapabla att "förstå" och ta till sig musiken?

/ Johan

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Fakkverk skrev:
Vilken anledning är det då? Menar du att människor utan högskoleutbildning är mindre kapabla att "förstå" och ta till sig musiken?

/ Johan

Japp givetvis, allra bäst är det om man gått musikhögskoleutbildning.

Alla som inte gillar Yes-"Tales from topographic oceans", Emerson, Lake and Palmers "Tarkus" eller Jethro Tulls-"A Passion Play" är dumma, se det som ett IQ-test.

Fakkverk

Nu med mustasch!
Gick med
3 Nov 2003
Hoj
Cagiva Freccia c12R -90
Chris Ash skrev:
Japp givetvis, allra bäst är det om man gått musikhögskoleutbildning.

Alla som inte gillar Yes-"Tales from topographic oceans", Emerson, Lake and Palmers "Tarkus" eller Jethro Tulls-"A Passion Play" är dumma, se det som ett IQ-test.

Tack då vet jag. Hon var ute på hal is ett tag men med din förklaring är allt glasklart!

Öppensinnad eller inskränkt. Två begrepp som tål att funderas på en kväll som denna. Kanske med lite improviserad jazz i bakgrunden eller
Bob Hund´s - "Istället För Musik, Förvirring"...

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Hoj
En gul Triple 06
Macho Woman skrev:
Huvudet på spiken. Finns en anledning till att Hellströms, bob hunds och di Levas fans till största delen är högskoleutbildade. :fakta

Jag är högskoleutbildad, och jag hävdar fortfarande att det Hellström producerar är ljudande pretantiös dynga.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
duckie skrev:
Har svårt att välja mellan

"Bad moon rising" med Kräkence och "Born in the USA" med Springsteen.
Ja, de är verkligen svindåliga båda. Nästan lika dåliga som metal av alla slag. Det är musik för tattare :fakta

Lou Reeds Metal machine music måste fö rankas högt på varje lista över riktigt dåliga plattor. Det kan inte vara en slump att första ordet i titeln är just metal. Tattarmusik.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0