Den här borde jag väl klara av =)

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
Jag tycker du skall gå på känsla. Verkar som om du vill ha millen.
Köpte ju själv ny hoj nu utan att kunna provköra. Skulle det inte funka sen så går det ju som sagt att byta igen.

Den sköna känslan när man är ute och kör blir ju ännu bättre om man vet att man har en fin hoj. (iaf för oss posörer :) )

Sen om ZX9R är en bra förstahoj eller inte struntar jag i.
Heller köpa nåt att växa i en att köpa en 600 och tröttna på den snabbt :tummenupp

MC Doktorn

Guest
Maria1980 skrev:
Jodå, det kopplade jag. Men man måste försöka först, inte bara se begränsningar. Envis som jag är så kommer jag köpa den och prova. Fungerar det inte så säljer jag den =)

Lyckans ost, jag hade gärna varit ett par centimeter till..

Jag stod med min RSV i 3 månader innan den blev såld och ingen ville byta in den i MC affär.
Jag säger lycka till med försäljningen om du ångrar dig :tummenupp

Jag har ett par justerbara 40mm förhöjda Clip on som gör att du kommer närmare till den modellen som du kan få till ett mkt bra pris.

Ridehigh kan du sänka till max och sänka gaffeln 2-3 streck.

Det bästa Forumet för Aprilia finner du här http://www.apriliaforum.com/forums/

Last edited:

JT

I feel the need, the need for speed!
Gick med
6 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja och Yamaha R6
Den ser för stor ut, både på höjden och avståndet till styret!

Maria1980

Skitskraj MC
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Sålt Millen :(
2ono skrev:
Jag stod med min RSV i 3 månader innan den blev såld och ingen ville byta in den i MC affär.

Jag har ett par justerbara 40mm förhöjda Clip on som gör att du kommer närmare till den modellen som du kan få till ett mkt bra pris.

Ridehigh kan du sänka till max och sänka gaffeln 2-3 streck.

Det bästa Forumet för Aprilia finner du här http://www.apriliaforum.com/forums/

:Bugar

Skickar pm...

Angel1000

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2004
Hoj
KTM 990 Adventure
Maria1980 skrev:

Köp den hoj du vill ha. Jag köpte utan att ha provkört, bara suttit. Det blev kanonbra.

Ok, jag har inte problemet att vara kort, men principen att hjärtat måste få bestämma tycker jag ändå gäller. Och som redan sagts, funkar det inte får du väl sälja då. Hade jag bara använt hjärnan hade jag inte haft nån hoj alls. Det är ju livsfarligt!

Last edited:

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
2ono skrev:

Kan ju vara värt att påpeka här att du, om jag inte missminner mig, hade en Tuono och inte RSV Millen.
Tuonon är ju, av någon outgrundling anledning, legendariskt svårsåld... detsamma gäller inte för RSV Millen med kåpor.

rogka566

Gift!
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
Honda CRF250R -12, KTM 660 SMC -05
Själv har jag valt bort RSV för att den känns för stor. Man vill ju köra hoj. Inte bara åka med. Jag är 170 cm

Låter som du bestämt dig dock. Hjärtat väger ju ändå alltid tyngst. Lycka till i alla fall.

Maria1980

Skitskraj MC
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
xyx skrev:
Kan ju vara värt att påpeka här att du, om jag inte missminner mig, hade en Tuono och inte RSV Millen.
Tuonon är ju, av någon outgrundling anledning, legendariskt svårsåld... detsamma gäller inte för RSV Millen med kåpor.

Vilken tur =)
För jag vill ju kunna sälja den i vår om jag inte klarar av att köra den.

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Maria1980 skrev:
Vilken tur =)
För jag vill ju kunna sälja den i vår om jag inte klarar av att köra den.

Allt går om man bara vill, trivs du inte när du har lagt ett par mil på den så är det bara att börja en ny sökning

Maria1980

Skitskraj MC
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
$noop skrev:
Allt går om man bara vill, trivs du inte när du har lagt ett par mil på den så är det bara att börja en ny sökning

Precis så resonerar jag =)

Och vill ingen köpa den av mig sen så får jag väl sitta i garaget och lyssna på det underbara ljudet, så har jag nån nytta av hojen :yoparty

MC Doktorn

Guest
xyx skrev:

Stämmer
Tuono och RSV är uddamärken som Mv agusta Bimota och därför blir dom mer svårsålda samt att du köper en ny R1 05 för vad du får ge för en 1 år gammal RSV.
Allt går att sälja bara priset är det rätta.
Tro mig se på blocket så fattar du vad jag menar.

Det värsta om du vill gå till lokala mc affären som säljer Honda och Aprilia vill dom inte ens ta i den ens om jag gör ett nyköp.
Där dog min lust att äga hojen.

Det slutade med att jag gjorde ett triangelbyte Byte med en GSX1400 som jag byte med en GSXR1000 K3 och slutligen med en cbr600rr allt inom 2veckor :gnissla

Min erfarenhet gör att jag passar mig för att köpa Aprilia en gång till tyvärr.

Last edited:

Maria1980

Skitskraj MC
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Jag har köpt Millen!!!

Hämtar hem henne om cirka 1 vecka. Då är den färdigsänkt dessutom.

Robban Nr1

Team Sajk
Gick med
29 Sep 2003
Hoj
kawasaki 636
Kan bara säga Grattis! bra val av mc :tummenupp
Tyckte den såg ganska bra ut i höjden på bilden, eller har jag fel? yuckte mer än tårna va i backen... själv har jag bara tårna i på min när jag kör så det ska nog inte vara några problem för dig att köra tycker jag.

dels har jag snubblat ett ex antal ggr.... men bara tappat den 1gg.

hur lång är du? har ju själv problem med att ha andra hojar pga min längd. så det kanske kan bli en mille, som nästa hoj.

Maria1980

Skitskraj MC
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Robban Nr1 skrev:
Kan bara säga Grattis! bra val av mc :tummenupp
Tyckte den såg ganska bra ut i höjden på bilden, eller har jag fel? yuckte mer än tårna va i backen... själv har jag bara tårna i på min när jag kör så det ska nog inte vara några problem för dig att köra tycker jag.

dels har jag snubblat ett ex antal ggr.... men bara tappat den 1gg.

hur lång är du? har ju själv problem med att ha andra hojar pga min längd. så det kanske kan bli en mille, som nästa hoj.

Bilden är missvisande, stödet är nere och fossingen på andra sidan är 30cm upp i luften... Om hojen står upprät når jag med toppen på stortån, men bara på ena sidan... Så den ska sänkas en hel del.

Jag är 156 :yoparty

Du kan få köpa den här av mig om jag inte klarar av den =)

Robban Nr1

Team Sajk
Gick med
29 Sep 2003
Hoj
kawasaki 636
Maria1980 skrev:
Bilden är missvisande, stödet är nere och fossingen på andra sidan är 30cm upp i luften... Om hojen står upprät når jag med toppen på stortån, men bara på ena sidan... Så den ska sänkas en hel del.

Jag är 156 :yoparty

Du kan få köpa den här av mig om jag inte klarar av den =)

:pannkyss tackar!
Men du klarar den nog om du sänker den lite :tummenupp . +ger du dig f*n på att du ska ha den så kommer du att ha den också.
Men når du inte ner med om du gör som jag? (kanske du redan gör)
typ hasar dig ner så att ena "låret" är på sadeln och ena foten nere i backen?

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln