Den helautomatiska toaletten.

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Hoj
BMW S1000RR -15
Hej alla SH:are. Slängde ut en filmsnutt på fejjan på en helautomatisk toalett. Och det dröjde inte länge förrens alla kommenterade hur konstigt det var osv. Att de aldrig skulle kunna tänka sig att pröva skita på en sådan och låta tekniken tvätta dig i arslet för att sedan blåsa dig torr med en varm sommarvind.

Så till min frågeställning:

Varför är vi så rädda för det vi inte känner till?

Det är ju mera hygieniskt än att torka sig med toalettpapper. Och vi vill väl vara fräscha även där? Är det våran kultur som gör det svårt att smälta?

I Asien är det ju nästan standard med dessa toaletter.

Kan tyvärr inte ladda upp videon via tapatalk. Men ni hajjar säkert.

Folket här brukar ju inte vara blyga, så shoot!

Och nej, jag säljer inte toaletter, så det kan vi skippa.

Med vänlig hälsning, /Try

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
Inget större fan av underredspolning, antar att jag inte gillar när det sprutar i ändan på mig, föredrar att stå i den sprutande ändan så att säga :rolleyes: och det är juh inte så att man slipper toapappret för det...

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Hoj
BMW S1000RR -15
Inget större fan av underredspolning, antar att jag inte gillar när det sprutar i ändan på mig, föredrar att stå i den sprutande ändan så att säga :rolleyes: och det är juh inte så att man slipper toapappret för det...

Jag tänkte mera praktiskt. Tänk dagen efter du har varit och käkat Indiskt. Du sitter där på muggen och torkar och torkar fast du blir inte nämnvärt renare. Som om röven på ren djävulskap passar på att trycka ut lite mera efter varje gång du har torkat dig. Det är ju till och med så att man början snegla på dotterns våtservetter som har blivit över sen blöjåldern. Då skulle jag tycka det var värt att bli renspolad och fönad ;)

Just my 2 cent

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Jag tänkte mera praktiskt. Tänk dagen efter du har varit och käkat Indiskt. Du sitter där på muggen och torkar och torkar fast du blir inte nämnvärt renare. Som om röven på ren djävulskap passar på att trycka ut lite mera efter varje gång du har torkat dig. Det är ju till och med så att man början snegla på dotterns våtservetter som har blivit över sen blöjåldern. Då skulle jag tycka det var värt att bli renspolad och fönad ;)

Just my 2 cent

Och när man varit i Indien några månader och kränkt krämat ur sig nån bedrövlig currysås ur dynghålet 5-6 ggr/dag vill man inte vara när babianarselet med nåt strävare än en mjuk vattenstråle, jag lovar! :D

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Hoj

Just my 2 cent

Sitter du på muggen dagen efter taskigt indiskt käk och krämar på rejält lär du svettas en del också. Lika bra att hoppa i duschen :p

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Hoj
BMW S1000RR -15
Sitter du på muggen dagen efter taskigt indiskt käk och krämar på rejält lär du svettas en del också. Lika bra att hoppa i duschen :p

Nja, vill ju inte förorena duschen ;)

Jag tänkte mera ur en ren praktisk synpunkt. Du behöver ju inte använda underspolningen bara för att den finns där. Jag skulle bara tycka det var skönt att använda den när man behöver den. Som airbagen i bilen. Den är bra om det skiter sig;)

Last edited:

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Har sådan, men använder den inte. Värmen i ringen däremot... mysigt.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Hade inte päronen kastat ut bidén innan jag fått min första mjölktand så hade tanken på underredspolning inte känts så främmande. Lika självklara som de rövstädarmetoder man använt sedan barnsben känns nu när man är vuxen, lika svårt skulle det vara att vänja om till en helt annorlunda...

OM det fanns ett forum där alla använt rövspolning sedan barnsben är jag säker på att alla skulle vara lika avigt inställda den dagen någon startade en tråd med innebörden:
- "Jag vet att ni alla kört rövspolning sedan barnsben men är det ingen här som skulle kunna tänka sig krafsa i röven med en bit papper istället?"

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Givetvis är det rent jävla konstigt att sitta o torka sig i röven med lite papper.
Givetvis är det rent jävla konstigt att äta friterad gräshoppa.
Givetvis är det rent jävla konstigt att bära korgar på huvudet.

Lika jävla konstigt är det att springa naken i snön eller bära heltäckande kläder i stekhet sommarvärme.

Men alla är vi lika jävla konstigt olika.

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Hoj
BMW S1000RR -15
Såg något program om det på någon vetenskapskanal. Och där så intervjua dem någon Asiatisk person. Han sa då att om du kletar bajs på armen, sedan så torkar du bort det synliga bajset med papper. Lukta sedan på armen. Det kommer fortfarande lukta bajs. Men om du tvättar dig så spolas bakterier, lukt och skit bort. Och det argumentet köper jag rakt av.

Varför jag har börjat fundera på saken är för att svärfarsan kränger dem via sitt företag. (Hjälpmedel till funktionshindrade och inte till privatpersoner, kommunen får alltså stå för fiolerna) Kunde inte låta bli att prova en ny modell han fick hem. Kändes väl lite skumt, men jag tvättar iallafall mig där när jag duschar. Så det var ju inte så konstigt egentligen. Den spola på i ca 30 sek med ljummet vatten (kan välja temperatur själv) för att sedan blåsa arslet torrt. Prövade torka mig efteråt med papper, helt torrt och inte ett spår av vad jag nyss hade utfört ;)
Klart imponerad, kollade snabbt på ebay och insåg att det inte är så dyrt som man skulle kunna tro (mellan 1200kr och uppåt)
Så därför vart jag lite nyfiken varför den inte har slagit i Europa och USA.

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Testade i Tokyo när jag bodde där på hotell. Mycket smidigt och hygieniskt. Sedan skulle jag nog inte investera de pengarna på en toa hemma. En massa elektronik och grejjer som går sönder. Jag har nog problem med min Gustavsberg -85...

Bidé hade många hem på 70-80 tal, men de är utkastade. Det är dock praktiskt att ha den inbyggd i toan. Helt okej.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Bara en fråga? Hur funkar de rent praktiskt för att byxor å allt inte skall blötas ner?! Finns det nån kamera som spanar in "Bulls eye" och siktar in vattenstrålen och är det isåfall risk att de som genomgått anusblekning får en rejäl vattenstråle på någon leverfläck på låret istället? För om det bara är en fjösig stril med vatten i stil med en dricksfontän kan ju inget bli särskillt rengjort...

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Jag testar gärna om tillfälle ges. Efter att ha nödgats skita ovan nämda currysås i en indisk ståtoalett ombord på ett vilt krängande tåg så är jag svårskrämd på detta område.

Däremot är jag ingen fan av onödigt dyr och komplicerad teknik i hemmet så jag lär inte köpa en.

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Hoj
Bara en fråga? Hur funkar de rent praktiskt för att byxor å allt inte skall blötas ner?! Finns det nån kamera som spanar in "Bulls eye" och siktar in vattenstrålen och är det isåfall risk att de som genomgått anusblekning får en rejäl vattenstråle på någon leverfläck på låret istället? För om det bara är en fjösig stril med vatten i stil med en dricksfontän kan ju inget bli särskillt rengjort...

Har du brallorna innanför ringen när du skiter? Trodde det var common practise att ha de utanför, men det kanske bara är jag som är konstig.

Anyways, det är normalt en pinne som åker ut ungefär till skålens centrum och sprutar uppåt, så är du av typen som sitter längst fram på kanten så får du plask på ryggen ^^ och nej, det har inte hänt mig...
Strålens intensitet brukar gå att reglera, iaf på de modeller jag testat. Allt från en blöt smekning mellan skinkorna, till Herrejösses, är det såhär det känns att vara bög...

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Jag tror det är en vettig investering. Att det inte är vanligare här, beror på vanlig svensk tradition att tro att man redan är bäst, vet bäst och inte vill ta till sig nyheter. Redan romarna tvättade ändalykten (med en blöt svamp på en pinne). Inte blir det rent och rosendoftande av att dra några vändor med papper...

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Hoj
BMW S1000RR -15

Typ såhär korvgubbe. Om jag skaffar en så ska den ha automatisk öppning/stängning av toalettlocket. Verkar nice iallafall.

/Try

Last edited:

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
Jag vet inte..tror man ofta behöver mekanisk rengöring för att få bort allt. Men men..kan ha fel.
De filmer jag sett så sprayar ett munstycke lite försiktigt.
50% av gångerna skulle man ju för fan behöva en 200bars högtryck för att få bort allt känns det som

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Hoj
BMW S1000RR -15
Jag vet inte..tror man ofta behöver mekanisk rengöring för att få bort allt. Men men..kan ha fel.
De filmer jag sett så sprayar ett munstycke lite försiktigt.
50% av gångerna skulle man ju för fan behöva en 200bars högtryck för att få bort allt känns det som

Jag var också skeptisk, men det fungerar verkligen. Jag kontrolltorkade mig efter "behandlingen" och pappret var både torrt och rent ;) Men nu har jag ju bara provat 1 gång. Men du kan ställa in tryck, tid och temperatur på de flesta Washlets... Så känner man sig inte ren direkt är det bara köra en omgång till medans man fortsätter läsa DN :yoparty

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Jag var också skeptisk, men det fungerar verkligen. Jag kontrolltorkade mig efter "behandlingen" och pappret var både torrt och rent ;) Men nu har jag ju bara provat 1 gång. Men du kan ställa in tryck, tid och temperatur på de flesta Washlets... Så känner man sig inte ren direkt är det bara köra en omgång till medans man fortsätter läsa DN :yoparty

Kontrolltorka :D only on sporthoj! :thumbup:

Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2025

Nu går vi in i slutfasen gä...

Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...