Den mest överskattade skivan

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Vinnaren är garanterat:
Deep Blue Something - 11th Song

Neanderthalaren

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2004
Hoj
Honda VTR1000F -06
Måste faktiskt haka på trenden och också säga Black Album. Funkade kanske när den just kommit och man var ung tonåring men idag med en större erfarenhet i ryggen så är det svårt att se vad som var så bra med den.

NiklasRR

Snart vuxen
Gick med
13 Jan 2005
Hoj
Fz6-N å Kxf 450
Black album är inte inte alls så dålig som ni verkar tycka! Kanske inte "A gift to mankind" som vissa anser att den är! Däremot är Mötley Crue är sjukt överskattade!

Kapten Stofil

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2003
Hoj
gpx 600
En grej som jag har stört mig på rätt länge är att alla attans skivrecensenter med Andres Lokko i spetsen på något sätt alltid måste hylla Morrisey.

Jag menar det hade ju kunnat räcka med att Lokko höjde snubben till skyarna, men på något vis verkar nästan hela musiksverige haka på Lokkos mongo-manifest som uppenbarligen går ut på att Morrisey alltid är bäst.

...skönt att äntligen få det sagt...

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Är på och nominerar Bruce Springsteen. Vart tvingad att se en dvd med nån konsert med han, förstår inte alls varför han anses så förskräckligt grymt bra.

Joe Schmoe

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2004
Hoj
?
Jag nominerar svensk musik. Just det, ALL svensk musik! Samtliga artister!

Det finns så få som går att lyssna på så jag offrar dom gladeligen för att slippa resten av skiten.

GreenLime

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
KTM Adventure 640
Ingen direkt skiva jag kan sätta fingret på. Men alla desa schlager artister, dom får en (!) hit (Anna Bok, Lena PH) Sen så sitter dom där i programrutan. När dom inte kan få några mer musik hits så blir det programledare och ska sjunga i så ska det låta och bingo lotter. B artister är vad de är!

urf

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2003
Hoj
SPS med extra senap och en H*nda CRM 250
Pyton skrev:
1596560
För övrigt är Nirvana och all annan Grunge brutalt överskattade. Eller är de det egentligen? Finns väl inte en nån som lyssnar på dyngan.

Om Soundgarden klassas som Grunge sa ar de inte alls overskattade - haller fortfarande Superunknown som ett av de basta albumen.

Mest overskattade: Moneybrother

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Överskattat behöver väl inte betyda att något är direkt dåligt? Som i fallet Iron Maiden. Det är ju någon hyseri om att man gillar hårdrock ska man tycka om Maiden, MEN bara med Dickinson på sång. Så här har ju gruppen/imagen/varumärket blivit större än sångerna. Vilket väl är en fom av överskattning. :confused:
När jag ser på pollen om bästa rocklåt så måste jag undra om någon på fullt allvar kan mena att Fear of the Dark skulle vara världens bästa rocklåt??

timm

Medlem
Gick med
24 Oct 2005
Hoj
Skeppshult. En blå.
Mest överskattat tycker jag nog de flesta jul-skivor är som det görs en sån jä#"!a massa reklam för på tv.n, folk köper skiten, ger bort dem och sen är det ingen jävel som lyssnar på eländet mer än högst en gång. Nästa år samma sak igen med samma artister (Christer Sjögren o Canvråla) och samma låtar, fast annat omslag. *suck* :tomten

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
bonny skrev:
2118018 Överskattat behöver väl inte betyda att något är direkt dåligt? Som i fallet Iron Maiden. Det är ju någon hyseri om att man gillar hårdrock ska man tycka om Maiden, MEN bara med Dickinson på sång. Så här har ju gruppen/imagen/varumärket blivit större än sångerna. Vilket väl är en fom av överskattning. :confused:

Överskattning betyder väl egentligen att ett band får mer uppmärksamhet än de förtjänar, ett ganska luddigt begrepp alltså. Betydligt lättare att hävda att ett band som tex Savatage är underskattade.

För att subjektivt kunna skatta musik måste man ju ha annan musik att relatera till. Det är därför popmusik som till exempel Iron Maiden, AC/DC eller Metallica kan sägas vara överskattade då stora delar av deras följe består av folk som inte har hört mycket annat som de kan relatera till. Typ "Fear of The Dark är en jättebra låt, jag är Maidens största fan".

På 60-70-talet ingick The Beatles, Deep Purple och Led Zeppelin(Kanske mera tveksamt egentligen då de verkligen försökte skärma sig från den) i popmusiken och då kan man kanske tala om överskattning där också.

Min uppfattning om kvalitetsmusik är dock att den fortfarande spelas och säljs 30, 40 eller 50 år efter att den släppts. Så där kommer nog både Maiden, AC/DC och Metallica att klara sig bra, jag är mer tveksam till Christina Aguilera och 50 Cent.....

bonny skrev:
2118018
När jag ser på pollen om bästa rocklåt så måste jag undra om någon på fullt allvar kan mena att Fear of the Dark skulle vara världens bästa rocklåt??

Hela den pollen undrar man om den är på allvar, Foo Fighters och Queens of the Stoneage? :rofl

unke_b

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
honda crf450
bonny skrev:
2118018 När jag ser på pollen om bästa rocklåt så måste jag undra om någon på fullt allvar kan mena att Fear of the Dark skulle vara världens bästa rocklåt??

Det är bra märkligt. Den låten är ju från tiden då dickinson verkligen sjöng som sämst i maiden :eek:

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Mja fear of the dark är väl en överskattad låt, bästa Maiden platta är fö Piece of mind från -83

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Joe Schmoe skrev:
2116965 Jag nominerar svensk musik. Just det, ALL svensk musik! Samtliga artister!

Det finns så få som går att lyssna på så jag offrar dom gladeligen för att slippa resten av skiten.

http://www.metal-archives.com/browseC.php?c=203

:fakta läs på den här listan och säg det där igen!

För övrigt anser jag att det mesta med Metallica är högt överskattat. Såg en koncert med dem från London och tänkte att om de hade släppt sina "gamla" plattor nu hade de inte fått några högre betyg av någon... De är endast nostalgi och eftersom basgångarna på Ride the Lightning och Master of Puppets egentligen är det enda intressanta med det bandet dog ju det i Ljungby -86...
Tycker Van Halen är rätt överskattade också... :3freak

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...