Den nya Yamaha 125:an 2008!

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Men det är ju inget fel på en 4-t. Om man tänkt köra lagligt är det t.om. att föredra.

ja för de e ju jävligt ballt. fiffan man blir ju kungen of korvmojjen bland moppekillarna när man kommer på sin proilans yamaha med cykdeldäck. sen tänkte inte yamaha på att man inte alltid kan vara snabbast i depån. för man lär ju inte åka ifrån moppekidsen.

no offens loy but yeah....

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
ja för de e ju jävligt ballt. fiffan man blir ju kungen of korvmojjen bland moppekillarna när man kommer på sin proilans yamaha med cykdeldäck. sen tänkte inte yamaha på att man inte alltid kan vara snabbast i depån. för man lär ju inte åka ifrån moppekidsen.

no offens loy but yeah....
Haha, käften snoris :D

Men ser man rent prestandamässigt så är det som jag sa.

Sen är det som du säger, utseendet liknar skit.

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03

Haha snoris!!!:D

Vet inte om du va ironisk, men snälla som svenne sa vem kör lagligt? Visst har man en 4-takts 125 så går du ju ens att köra olagligt :D :D.

Mc kör man för att det är kul, men det finns dom som missuppfattat det och tycker att det ska vara bekvämt osv det är just dom som har platta däck.

PS tycker synd om tapper som inte får sin hoj såld:pannkyss

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
БОБАН;3859830 skrev:
Haha snoris!!!:D

Vet inte om du va ironisk, men snälla som svenne sa vem kör lagligt? Visst har man en 4-takts 125 så går du ju ens att köra olagligt :D :D.

Mc kör man för att det är kul, men det finns dom som missuppfattat det och tycker att det ska vara bekvämt osv det är just dom som har platta däck.

PS tycker synd om tapper som inte får sin hoj såld:pannkyss

somliga har oroliga mammor och pappor:) då är det perfa med 4t;)

därför skroten lever vidare och tar över the real deal:mad:

sluta nu. jag tycker motarden har potential. lixom nämn en hoj som är klockers orginal? bara för att den har en sving som är byggd av tandpetare så är den inte skit för det.

och jag håller med. hade jag åkt orginal hade jag kört 4t. men nu är så inte fallet och jag tycker det är förjävligt.

Last edited:

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
БОБАН;3859830 skrev:

Är du tappad bakom en vagn eller? Det behöver inte gå mycket snabbare än 100 på vissa vägar för att det ska vara sjukt kul, och samtidigt bekvämt med 4-takt(125). Jag har inte sett nåra platta hjul på min hoj, och då tycker jag ändå att det är viktigt att det är någorlunda bekvämt.

Det är kul att köra 4-takts 125a :fakta

(men det är säkert roligare med en 2-taktare)

:) :rolleyes:

somliga har oroliga mammor och pappor:) då är det perfa med 4t;)

hade jag åkt orginal hade jag kört 4t.

Där sa du något vettigt:tummenupp

Last edited:

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Är du tappad bakom en vagn eller? Det behöver inte gå mycket snabbare än 100 på vissa vägar för att det ska vara sjukt kul, och samtidigt bekvämt med 4-takt(125). Jag har inte sett nåra platta hjul på min hoj, och då tycker jag ändå att det är viktigt att det är någorlunda bekvämt.

YES it is. spec din traktor som har segare respons än en sten typ. men vi har konstaterat förr att vi är olika. du har kul när du kommer upp i dina 100 knyck och ligger kvar där. själv tycker jag inte det är speciellt roande.

det skall va ADRENALIIIIIN. det skall vara ACCELERATIOOOON:yoparty

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Jag är inte helt insatt i ämnet men det är väl bara i sverige alt norden som 125orna går med 11kw? Tillverkaren bygger väl inte hojen till den specen? Om det är så att dom gör det så kan du ju radera mitt förra inlägg från minnet. Jag antog att tillverkaren är intresserad av att ha dom snabbaste 125orna på marknaden med upp till 35-40hästar som sedan givetvis stryps för att passa respektive lands lagar och regler. Min gamla mbx125 som jag hade "jag är gammal jag vet =) " hade 22hästar original och med lite fix här och där så låg det runt 30hästar. Givetvis måste även en sån gammal 125 strypas till dagens 11kw. Aja hoppas att ni inte tar allt för allvarligt på mina åsikter va ju rätt många årsen jag körde 125a....

Tyskland vet jag har.
Tror det är EU, men det är jag långt ifrån säker på.

BTW så kör jag lagligt (med Kotten då givetvis, GGn är en annan femma) och lever med det. Dels kan man ju få tag på billigare fräscha hojar som är 2t än 4t, iaf när jag var på jakt. Sen går ju KTMen bättre strypt än alla 4t-hojar jag kört (MZ och yamahas nya hojar kan nog vara bättre, men dyrare)

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03

Kan ta det lite kortare det jag mena var att dom som tycker om att köra touring istället för inspirerad körning har plattare däck.

Det är kul, jo när man kör på 70 väg kanske men när man kommer ut på motorvägen känns det som tiden stannar.

YES it is. spec din traktor som har segare respons än en sten typ. men vi har konstaterat förr att vi är olika. du har kul när du kommer upp i dina 100 knyck och ligger kvar där. själv tycker jag inte det är speciellt roande.

det skall va ADRENALIIIIIN. det skall vara ACCELERATIOOOON:yoparty

Exakt...:yoparty

Last edited:

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
БОБАН;3861313 skrev:
Kan ta det lite kortare det jag mena var att dom som tycker om att köra touring istället för inspirerad körning har plattare däck.

Det är kul, jo när man kör på 70 väg kanske men när man kommer ut på motorvägen känns det som tiden stannar.

Exakt...:yoparty

ja för på motorvägen är de mkt acceleration att disskutera om:va

jag vet inte. jag har inte fått adrenalinkick vid 150 km/h på länge....

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
БОБАН;3861313 skrev:

Vad har motorvägen med hojkörning att göra? På motorvägen åker man. Man behöver ju inte åka på motorvägen om man inte vill. Men jag håller med dig, laglig 125a på motorväg är något av det värsta som finns:näsblod :gnissla

Marvin

Newbie
Gick med
14 Sep 2007
Hoj
Monster 696
edit: en sak till. att strypa av är inte att trimma.

Det är det väl visst de? Man höjer ju prestandan på hojen, och då räknas det väl som att trimma den? Eller du kanske bara stryper av och så märker du ingen skillnad på din egen hoj eller vad är det fråga om? :confused:

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Det är det väl visst de? Man höjer ju prestandan på hojen, och då räknas det väl som att trimma den? Eller du kanske bara stryper av och så märker du ingen skillnad på din egen hoj eller vad är det fråga om? :confused:

Så en hoj i orginalutförande är en trimmad hoj? :va
Hur tänkte du där?

Man kan väl säga att de finns 3 sätt en hoj kan vara: strypt, orginal (a.k.a. ostrypt) eller trimmad
Eller har jag fel?

Last edited:

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Du har rätt :)

Stör mig ganska mycket när det står att den är trimmad fast man menar ostrypt :mad:

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR

man återställer hojens orginalprestanda. det anser inte jag vara att trimma.

Marvin

Newbie
Gick med
14 Sep 2007
Hoj
Monster 696
Aja, jag lägger mig. Körde ju moppe innan och det är ju inte riktigt samma sak! :D

Nu är man en mc pöjk iaf :yoparty

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...