Den stora skid/bräd- och vintertråden!

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Vintern snart slut. Buuu! :gråta

Det finns alltså fler som känner som jag. :tomten

Har åkt närmare 50 mil längdskidor. Men känner mig inte riktigt klar. Fast det förstås. Blir jag aldrig.

Vore jag onödigt rik. Skulle jag bygga en 1 km tunnel med snö året runt. Fi fan vad det skulles nötas då.

//M

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Sölden är inget ställe jag känner jag måste resa tillbaks till. :(

14 mil pist räckte inte länge.

Jag får säga samma detsamma, tyvärr.

Speciellt efter två veckor i Meribel-Mottaret. HERREJÄVLAR vilket gigantiskt system (3 Passe, inkl. Val Thorens)

148.jpg

(Detta är bara ena av de tre systemen, till höger finns Val Thorens, tog ca 1½ timme att ta sig från Mottaret längst bort till Orelle som har fina backar)

146.jpg

Vi hann inte åka alla backar vi hade tänkt, och utav elva dagar i backen hade vi sådan tur att endast 1-1½ dag var med lite mulet väder och mild blåst. (gött att ta en paus ifrån allt åkande också, kroppen blev mör snabbt och träningsvärken konstant påmind efter redan 2-3 dagar hehe)

https://www.youtube.com/watch?v=GJs0b4Xbljg

Sen sedan i torsdags, typ, var Shredbots där och ägde i ena parken

Helt suverän park förövrigt, två rader med tre hopp var, blåa/S respektive röda/M och sedan två blåa/S till gemensamma - så jäkla gött att kunna plocka fler än 2-3 hopp på raken mellan alla liftåk hehe

Kommer säkerligen skriva mer om stället och de två veckorna, just nu ska jag snarka! 21h-bilresa hem, jag är helt slut :D

Last edited:

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
sTTqZnv.jpg

Redan på dag 2 eller 3 av 11 i backarna... typiskt...

Kort historia: dold sten i offpisten, tur man plocka med två brädor!

Lite längre historia: drog offpist ner för Mont Vallon, undvek ett parti p.g.a. att snön var väldigt "bumpy" (a.k.a. antagligen stenar under), gled 75-100 meter i sidled, SUPERNJÖT utav gött puder, fem(!) ynka meter kvar till pisten (och där polaren står på sina skidor) så glider jag emellan två bumps med ca tre meter till godo åt båda hållen, *ganska ljudlös tvärstopp* så gör jag en kullerbytta framåt, landar mjukt i all puder och skrattar, åker ner de sista 3-4 metrarna till pisten och ser direkt detta resultat på brädan så fort jag lämnat pudersnön och landar i pisten.... :4skrika

6Pb6F3f.jpg

NN0dMaJ.jpg

5nVfVA6.jpg

Utsikten från våra kaxiga 16 kvadrat :hihi

Paco

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
RSV4 -14
Jaha, då är väl denna säsongen snart slut då.. Men har ändå hunnit med en del tycker jag, Saas Fee, Courmayeur, Zermatt, Verbier, Crans Montana, Portes du Soleil m.fl, m.fl... Ligger ju så nära :tungan

Säsongsavslutning blir ni i Påsk, 4 dagar i Val Thorens. Ser att flera i tråden har varit där o brassat (werzion m.fl). Tänkte höra om ni har några tips? Vad får man inte missa? Vilka pister är goast? Var finns det bra möjligheter till fresh tracks? Scyssta uteställen, restauranger etc? Vi ska bo i Orelle.

Tack

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Behärskar 360 med grabs i större hopp utan problem, och har efter lång tvekan nu gjort mitt första riktiga försök på en cork 540 i fredags. Commitade fullt i hoppet men fick inte till rotationen bra. Kom runt ca 270 grader och föll på rygg från ca 2 meters höjd och har fortfarande för jävla ont i röven. KUL SPORT! :gnissla

Lördagen och söndagens åkning blev minst sagt lugn ...

Last edited:

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Liknande olycka för min del sista dagen i Sölden förra vintern. Dålig balans i slutet på en box vilket gjorde att jag landa med röven först på en väl packad och lite isig landningsplats.
Hade det varit första dagen så hade det verkligen förstört hela veckan, så jäkla ont och det håller i sig ett bra tag :näsblod

Krävs inte mycket att ens favoritvecka/veckor på året ska skita sig totalt :3freak

Last edited:

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Liknande olycka för min del sista dagen i Sölden förra vintern. Dålig balans i slutet på en box vilket gjorde att jag landa med röven först på en väl packad och lite isig landningsplats.
Hade det varit första dagen så hade det verkligen förstört hela veckan, så jäkla ont och det håller i sig ett bra tag :näsblod

Krävs inte mycket att ens favoritvecka/veckor på året ska skita sig totalt :3freak

Haha kan relatera så jäkla mycket .. :D

Ok någon som har tips på ALP man kan åka till över långweekend? Dvs inte för lång transfer och sånt.

Nyheter
Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras