Dåligt tryck här, bokat en vecka i Ischgl nu
Mycket var redan uppbokat så det var tur att man var ute i tid. Någon som har varit där innan och har några bra tips på backar, lunchställe, ölställe?
Var i sölden för 2 år sedan, gillade systemet bra backar och snabba liftar, vi var där i februari och hade kanonåkning, några nackdelar är att om man ska ta sig mellan de tre topparna så passerar man via samma ställe så det kan bli ganska trångt just där men annars är det rätt lugnt med folk, lite synd också att det går en väg mitt genom byn som folk kör rätt fort på. Vi var inte där för att parta utan för skidåkningen så jag har inte full koll på nattlivet men det verkade rätt ok. De senaste två åren har vi åkt till Obergurgl istället, där är det väldigt lite folk i backarna dock är det inget party alls om man är ute efter sånt också.Senast inlägget 2013-09-18... Underligt, jag är ganska säker på att det skrevs en hel del under både hösten 2013 och vinter/våren 2014!?!
Vet med säkerhet att jag skrev att jag klurade och sedemera köpte en ny bräda, den riktigt flexibla Rome Artifact Rocker.
*EDIT*
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?197430-Snowboard%E5kare-p%E5-SH/page15
Där har vi tråden jag tänkte på
*/EDIT
Ischgl, hoppas stället är bättre än hur det stavas
Jag och två polare klurar på Sölden, samtliga av oss har fixar en vecka i januari ledigt för äventyret, dock inte bestämt vilken vecka och vilka slutdestination, men som sagt, Sölden ligger bäst till. (Vi har "bara" erfarenhet av Bad Gastein och Val Thorens, så något nytt system i Alperna får det bli iaf)
Har inga tips alls - har aldrig varit där - men har hört av en tjejkompis son, att vill du ha fest kommer du inte bli besviken.
Senast inlägget 2013-09-18... Underligt, jag är ganska säker på att det skrevs en hel del under både hösten 2013 och vinter/våren 2014!?!
Vet med säkerhet att jag skrev att jag klurade och sedemera köpte en ny bräda, den riktigt flexibla Rome Artifact Rocker.
*EDIT*
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?197430-Snowboard%E5kare-p%E5-SH/page15
Där har vi tråden jag tänkte på
*/EDIT
Ischgl, hoppas stället är bättre än hur det stavas
Jag och två polare klurar på Sölden, samtliga av oss har fixar en vecka i januari ledigt för äventyret, dock inte bestämt vilken vecka och vilka slutdestination, men som sagt, Sölden ligger bäst till. (Vi har "bara" erfarenhet av Bad Gastein och Val Thorens, så något nytt system i Alperna får det bli iaf)
Andra veckan återstår att se vad vi väljer, kanske Val D'isere eller Tignes.
Val D'isere och Tignes systemen hänger ihop, så du slipper välja
Klart grabben ska ha en bräda! Ska börjas i tid! (han är 1,5 år hehe)
View attachment 424753
Aprilia Tuono 457
Efter framgångarna med spor... |
|
Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo
År 1825 öppnades det välkur... |
|
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |