Jag körde bräda tors-sön (v5, helgen som var alltså). Klockrent väder, sol och molnfritt med undantag en förmiddag (mulet några timmar).
Inga problem med bräda. Sen kan jag väl erkänna att för oss som inte har några problem att åka som vi vill så är pisten i Hundfjället lite väl platt och tråkigt, men Tandådalen och kanske fram för allt Östra Tandådalen (lite gömd/glömd diamant i Sälen tycker jag) så lutar det fint och finns riktigt härliga "offpist" och puder att njuta av bland träden.
Första dagen var jag mer eller mindre själv i pudret (torsdagen), fredagen och resterande dagar vart jag inte ensam om att kriga om orörd snö hehe
Riktigt gött att vakna till en sådan utsikt. Riktig vinter med snowboard... Vettifan om det nästan inte slår Riktig sommar med MC (lite billigare drivmedel i alla fall haha)
Såhär glad vart flickvännen efter första dagen och hennes brädåkning (bara åkt skidor tidigare, förutom någon provdag förra vintern). Gick från att kunna stå på brädan till att det hela släppte för henne och hon numera kan åka bräda (svänga dit och när man vill osv.)
P.S Hon köpte en Libtech Skate Banana i december med "injobbade pengar" och rabatt från ett företag som gick i konkurs... tror hon la 2000 totalt på bräda, bindingar, boots, goggles och hjälm... Nejdå, jag vart inte alls avundsjuk
Ingen bra bild, men min gear.
Dragon APX goggles, dyra som satan (fast jag fick nästan 40-50% rabatt) men jävlar va bra dom är, kommer aldrig ha andra goggles!
NEFF - Sarge jacka sedan tre år tillbaka, har den ofta som vanlig vinterjacka också, älskar den. På vägen hem i år var första gången jag såg någon annan med likadan jacka. (Jag har inget emot att sticka ut hehe) Passade även på att plocka en nametag från Försvarsmakten (har en drös extra hemma) och sydde dit där det tidigare stod NEFF (och numera står JONSSON)
Sessions byxor "Gridlock"
K2 Anagram bräda, 2 år, nya Flux TT30 bindingar för i år