Den stora tråden om saker du aldrig har vågat fråga

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Jonathan skrev:
2062863 Lyckats såklart!

Ditt mål är ju att misslyckas, och lyckas du med detta har du ju uppnått ditt mål, alltså har du lyckats :tummenupp

Nej. Oavsett hur mycket du skakar på en flaska innehållandes vatten och matolja så blandas de inte!

Nej, men då kanske det bara kommer matolja/vatten i början och efter det kommer resten.

Jonathan

Guest
Kerplunk skrev:
2062879 Det är väl inte såklart. Jag vill ju misslyckas men jag lyckas, då har jag ju misslyckats med mitt försök att misslyckas.

Nejdå, det är bara att du blandar ihop innebörden av ordet "misslyckas" med vad ditt egentliga mål är, jo att lyckas.

snabbåka skrev:
2062888 Jorå en liten del går ihop för att snabbt skilja sig från varandra efter avslutad skakning.

Jo, men i slutändan så har inget blandats. Okej, kanske nån enstaka promille då men det var inte det som var poängen.

Bärgren

Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Jonathan skrev:
2062908 Kommer resten av vad ?

Nej, inte den här gången. ;)

Klägget som är kvar förstås.

Om jag formulerar mig såhär: Ur en tandkrämstub så kommer tandkrämen i fina raka olikfärgade linjer. Om dessa olika ämnen i den olika linjerna inte kunda blanda sig pga att de var trögflytande eller helt enkelt inte kan så borde man kunna få att det ena ämnet flyter ut mer i början än det andra. Men går det?

Jonathan

Guest
snabbåka skrev:
2062916 Jo i mitt fall :tummenupp

Jo, men du startar ju trådar som du sen stänger så dig kan man inte lita på :tummenupp

Bärgren skrev:
2062924 Klägget som är kvar förstås.

Om jag formulerar mig såhär: Ur en tandkrämstub så kommer tandkrämen i fina raka olikfärgade linjer. Om dessa olika ämnen i den olika linjerna inte kunda blanda sig pga att de var trögflytande eller helt enkelt inte kan så borde man kunna få att det ena ämnet flyter ut mer i början än det andra. Men går det?

Nej. Eftersom dessa olika ämnen "klistrar" fast sig i varandra även fast de inte blandas är detta nog svårt att få till.

Det är alltså inte olika ämnen som "glider" mot varandra som t ex. vatten och olja gör.

Rocky

Kenta Kofot
Gick med
30 Mar 2005
Hoj
V-Rod
Jonathan skrev:
2062925 Jo, men du startar ju trådar som du sen stänger så dig kan man inte lita på :tummenupp

Trådar som leks sönder av den lägsta sortens spammande, spammande i all ära men då skall det föreligga någon form av poäng bakom.
Trådens grundförutsättningar var grymma rent ut sagt, men många insåg/hade inte kunskapen att skapa någonting kul av den utan tramsade sönder den på bästa dagismaner.

:felämne

Jonathan

Guest
snabbåka skrev:
2062955 Trådar som leks sönder av den lägsta sortens spammande, spammande i all ära men då skall det föreligga någon form av poäng bakom.
Trådens grundförutsättningar var grymma rent ut sagt, men många insåg/hade inte kunskapen att skapa någonting kul av den utan tramsade sönder den på bästa dagismaner.

:felämne

Ja men vad hade du förväntat dig av det upplägget + SH + vinter/vårkant ?
Aja, åter till ämnet nu. Nån som har några fler frågor ? :smart

Bärgren

Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Jonathan skrev:
2062925 Jo, men du startar ju trådar som du sen stänger så dig kan man inte lita på :tummenupp

Nej. Eftersom dessa olika ämnen "klistrar" fast sig i varandra även fast de inte blandas är detta nog svårt att få till.

Det är alltså inte olika ämnen som "glider" mot varandra som t ex. vatten och olja gör.

Ok. Du verkar ha bra koll på det här med tandkrämstuber. :tummenupp

Kerplunk

Den dagen den sorgen...
Gick med
2 Feb 2006
Hoj
-
Jag har en dum fråga som man egentligen borde kunna om man har körkort. Man måste ju släppa över folk vid obevakade övergångsställen men hur är det med cyklister när det finns såna här "cykelöverfarter" som finns vid många övergångsställen, ja ni fattar säkert vad jag menar...eller? Ska jag stanna då eller? :confused:

Stolten

Team Starköl Racing
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
Husaberg 570
Hjälper det verkligen att knacka på en skakad ölburk så att den inte sprutar sen?

Jonathan

Guest
Kerplunk skrev:
2063030 Jag har en dum fråga som man egentligen borde kunna om man har körkort. Man måste ju släppa över folk vid obevakade övergångsställen men hur är det med cyklister när det finns såna här "cykelöverfarter" som finns vid många övergångsställen, ja ni fattar säkert vad jag menar...eller? Ska jag stanna då eller? :confused:

Vid cykelöverfart i samband med sväng ska du stanna för cyklisterna. Men i övrigt har dom väjningsplikt gentemot dig.

Kerplunk

Den dagen den sorgen...
Gick med
2 Feb 2006
Hoj
-
Jonathan skrev:
2063068 Vid cykelöverfart i samband med sväng ska du stanna för cyklisterna. Men i övrigt har dom väjningsplikt gentemot dig.

Tack! Har aldrig hört det faktiskt, måste ha missat den biten på körskolan.

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Stoppsladd skrev:
2061168 Ska finnas en ställskruv/ stång med en mutter som låsning innanför endera kåpan. Har för mej att den går rakt genom motorn men är osäker vilken väsel man skulle ha i för att justera den. Har en svag aning om det rent av kan vara friläget men är inte 100% säker. Va ju trots allt ca 17 år sedan jag hade en sån sachs (sport tror jag det var) :)

Ok tackar!
Hade en jag med för 20år sen................ fan vad tiden går!
Behövde dock aldrig justera den.
Trodde tråden skulle drunkna i damm inlägg!

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Stolten skrev:
2063039 Hjälper det verkligen att knacka på en skakad ölburk så att den inte sprutar sen?

Nej! Efter noggranna studier under tre månader i Österrike har jag kommit fram till att det inte hjälper.

HumAnyt

fort ibland.
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
GSXR-1000 K4 enbart :( (räknas monkybike -78 honda?:)
Cyberdog skrev:
2062200 Vart är sommaren på vintern? semester? :va

* Varför är det så svårt att stava till dyslektiker?

* Varför är ordet förkortning så långt?

* Varför finns bokstaven "S" i läspa?

* Hur kommer killen som kör snöplogen till jobbet på morgonen?

* Om nu inget fastnar på teflon, hur får dom då fast det i stekpannan?

* Varför skruvar man ner volymen på bilradion när man inte riktigt hittar?

* Varför hade kamikazepiloter hjälm?

* Finns det ett annat ord för synonym?

* Om man kväver en smurf, vilken färg får den då i ansiktet?

*Vem är General Failure, och varför läser han min hårddisk?

* Om superlim nu fäster allting, varför fastnar det inte på insidan av
tuben?

* Var tar den vita färgen vägen när snö smälter?

* Varför är det aldrig upptaget när man ringer fel?

* Hur betalade riksbanken sin första sedelpress?

* Om kärleken är blind, varför är det då så populärt med sexiga
underkläder?

* Vad kallar man kaffepausen på en tefabrik?

* Varför trycker man hårdare på fjärrkontrollen när batteriet håller på att
ta slut?

* Varför heter det rusningstrafik när bilarna kör som långsammast?

* Om man klonar en sjörövare, får man då en piratkopia?

* Journalister som rapporterar från svältområden, vad äter de?

* Varför heter det utbildning när man sitter inomhus? Det borde ju heta
inbildning!

* Om det är förbjudet att dricka sprit och köra bil, varför efterfrågas
körkortet när man handlar sprit och varför har krogarna parkeringsplatser?

ifall någon vill så kan jag ju åtminstonde svara på några utav dom :) tillsammans borde vi nog lösa alla :)

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024