Den svenska vardagsrasismen

Status
Ej öppen för fler svar.

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Är det så konstigt då, att folk har fördommar?
Jag har varit med om ett rånförsök, av invadrare. Min flickvän höll på att bli våldtaget, av en invandrare. Min närmsta vän blev rånad, av en invadrare. En annan vän blev rånad och misshandlad, av invandrare. Tro fan att folk har fördommar. Sen kan man säga hur mycket man vill att fördommarna är rätt eller fel, men dom kommer finnas kvar där.

Jag tror att det beror väldigt mycket på vart man bor, där jag bor så finns det nästan bara villor och alla har en välmående ekonomi. Mitt i det här smäller man upp 10 st betongklumpar där majoriteten av dom som bor där är bidragstagare (inget skitsnack, ren fakta). Men det är klart, om alla i ett område har exact samma förutsättningar, ekonomiskt, så blir det inte lika mycket stölder m.m. eftersom det finns ingen att vara "avundsjuk" på.

NeO

Krash Kungen!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 -01 R.I.P
EBS skrev:
Jag har varit med om ett rånförsök, av invadrare. Min flickvän höll på att bli våldtaget, av en invandrare. Min närmsta vän blev rånad, av en invadrare. En annan vän blev rånad och misshandlad, av invandrare. Tro fan att folk har fördommar. Sen kan man säga hur mycket man vill att fördommarna är rätt eller fel, men dom kommer finnas kvar där.

Jag tror att det beror väldigt mycket på vart man bor, där jag bor så finns det nästan bara villor och alla har en välmående ekonomi. Mitt i det här smäller man upp 10 st betongklumpar där majoriteten av dom som bor där är bidragstagare (inget skitsnack, ren fakta). Men det är klart, om alla i ett område har exact samma förutsättningar, ekonomiskt, så blir det inte lika mycket stölder m.m. eftersom det finns ingen att vara "avundsjuk" på.

Skulle inte kunna säga det bättre själv!

Håller me EBS....

/NeO :tummenupp

zykl0n

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR -04, Husqvarna 258 -80, Kuberg -16, Goes 625 -16
Varför ska de ta bort eller låsa dessa trådar??
Vi har ju lyckats diskutera allt från religion till vilket mc märke som är bäst(Honda)
Men så fort ordet invandrare nämns så får man inte diskutera vidare.

Fördomar ska ju diskuteras!

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
EBS skrev:

Instämmer.

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
EBS skrev:

integration ska det vara!!!! säger sig självt att det blir jättesvårt att anpassa sig till ett samhälle om man blir placerad på ställen där inga svenskar bor.det måste fördelas bättre!bort med förorterna och ge människor bättre boenden.alla blir gladare och den svenska kulturen blir rikare,mångfald är vackert.
älska alla :)

Dziobek

Staten Litar På Mig
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
korvmojsrääser
det är inte konstigt att sverige är ett rasistigt land.
min tjej har blivit hotad o spottad på
min bästa kompis blev nerslagen av 20! invandrare bara för att han tjej hade sagt till en invandrare att hon inte ville bli kallad hora!
jag har blivit hotad ett antal gånger men dom vågar inte sig på mig bara för att då bryter helvetet löst(mina kompisar)
min tjejs bror har blivit nerslagen
och det här är i ett sammhälle med 2500 inv.
många lever av bidrag
dom är här för att ta våra tjejer....jag citerar en invandrare och dom skapar bråk var dom än vänder sig...

det är deras fel jag tolererar inte ngt sådant längre o vill att våran invandrarpolitik ska bli som islands!

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Håller med EBS!

på min förra skola så var faktiskt majoriteten av ivandrareeleverna kriminella, skolan klassades som skånes värsta (från att ha varigt en av de bättre) på något år.. just efter att ett område med billigare radhus hade byggt brevid, självklart bebodda av icke svensktalande (mästadels)albaner, som tycker dom äger världen. :(

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
zykl0n skrev:
Vi har ju lyckats diskutera allt från religion till vilket mc märke som är bäst(Honda)

Nu trampade du i klistret. Förr har jag tagit illa vid mig med dina inlägg men på ett bra sätt men denna gången var det över alla gränser :mad:

Läs&lär: KAWASAKI :D

750RR

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
zykl0n skrev:

det ligger ju på föräldrana att lära sina barn att inte se ner på folk pga hudfärg,språk,religion m.m.
klarar man som förälder inte av att ge sitt barn en rättvis blid av människor och vad respekt innebär!!så har man ju förbrukat rätten att kalla sig som förälder.barnen är ju framtiden och det är genom dom vi kan förändra saker. :fakta

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
r1666 skrev:
det ligger ju på föräldrana att lära sina barn att inte se ner på folk pga hudfärg,språk,religion m.m.
klarar man som förälder inte av att ge sitt barn en rättvis blid av människor och vad respekt innebär!!så har man ju förbrukat rätten att kalla sig som förälder.barnen är ju framtiden och det är genom dom vi kan förändra saker. :fakta
Själv tycker jag inte att jag har förutfattade meningar men man behöver inte se/höra mycket av en invandrare för att avgöra om han är "blatte" eller inte :fakta

SFB

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Hojen såld! Ekonomisk kris
r1666 skrev:

Tyvär är det nog inte föräldrarna som lär sina barn att vara rasister, det brukar räcka med att barnen går ut högstadiet.

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
kajlyl skrev:
Själv tycker jag inte att jag har förutfattade meningar men man behöver inte se/höra mycket av en invandrare för att avgöra om han är "blatte" eller inte :fakta

nä du har väl ditt sätt att dömma människor på.

vad är det som får dig att avgöra om personen
är blatte eller inte??skulle vilja veta hur du tänker..

frågor:

1:vad är en blatte för dig??

2:vad är det som gör den utländska personen till icke "blatte"??

3:vad är det du skall se/höra för att avgöra det??

lite nyfiken bara......

Flagga

Tycker om "Bling-Bling"
Gick med
12 May 2003
Hoj
Prylkittad Fazer med extra klistermärken.
r1666 skrev:
nä du har väl ditt sätt att dömma människor på.

vad är det som får dig att avgöra om personen
är blatte eller inte??skulle vilja veta hur du tänker..

frågor:

1:vad är en blatte för dig??

2:vad är det som gör den utländska personen till icke "blatte"??

3:vad är det du skall se/höra för att avgöra det??

lite nyfiken bara......

Fick svara på just den typen av frågor i en telefonintervju där man skulle avgöra "vad" som är en invandrare.
Är det skillnad på en Norrman, Engelsman, Afrikan, Arab etc...?

En annan av frågorna var vilken typ av människor man inte vill ha som grannar:

* Missbrukare
* Rasister/Högerextremister
* Kriminella
* Invandrare
* Homosexuella

Har provat samtliga (tror jag, ingen granne har berättat att han/hon är homo) , och de enda som inte har "stört" mig på
något vis är just invandrarna (samt givetvis eventuella "icke hetero").
Lite lustigt (och inte speciellt smickrande) att de sorteras in bland de övriga...

Mest hotfulla var definitivt Skinheadsen...men det var antagligen deras syfte...

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Det många av er visar iden här tråden är att ni inte tänker efter en gång till. Vardagsrasismen tar er när ni tillåter er att skälla över invandrare utan att tänka längre än till hudfärg och kultur.

Har ni tänkt på vad finnarna super och slåss? :crash
...och norskarna kan inte det här med säkerhet. Ni vet väl att norrmän brinner inne fyra ggr så ofta som svenskar :fakta

Men jag märker ju om jag snackar med en norrbagge.

http://www.sourze.se/default.asp?itemId=10107748

intrepid

Vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Letar
håller helt med om att det finns en jävla masa fördomar och att man ofta dra alla över en kam! Men tyvärr så är det så att det är en mindre skara som förstör för den stora massan! Jag har själv varit med om, nästan varje gång man åker t-bana hem från stan på kvällen, att invandrar gäng kommer och ska hålla på o jävlas på ett eller annat sätt! I förra skolan blev polaren mordhotad, av invandrare som kom dit på skolavslutningen, för att han åkt försnabbt på sin moppe. En tjej i skolan blev nedslagen och sparkad på av sin pojkvän, invandrare, på skolan. Förra flickvännens polare blev våldtagen av 10 invandrare i ett badkar på en hemma fest! En annan blev våldagen av invandrare medans hennes kompis, som var fasthållen, fick kolla på! Klart som fan att man har fördomar och blir förbanad!

intrepid

Vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Letar
tvungen att tillägga att invandrare ofta är mer rasistiska än oss svenskar! Det är helt okej att kalla oss jävla svenne, men det är inte okej att kalla någon för jävla blatte! Så det är inte bara svenskar som är rasistiska! Där emot är vi jävligt mesiga! Vissa svenska skolor får inte: sjunga nationalsången på skolavslutningen, hissa svenska flaggan eller elver får inte bära "svea" kläder! För att det anses vara rasistiskt! (ingen koll på vilka skolor som detta inträffat på)

ove

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki 1100
Är det några som är rasister så är det väl invandrarna?
De skjuter juh sina egna dötrar om dom skulle nedlåta sig att bli ihop med en svensk pöjk :D

ove

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki 1100
ove skrev:
Är det några som är rasister så är det väl invandrarna?
De skjuter juh sina egna dötrar om dom skulle nedlåta sig att bli ihop med en svensk pöjk :D
"DÖTTRAR" ska de väl vara?!?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...