Den svenska vardagsrasismen

Status
Ej öppen för fler svar.

Xraptor

XXX
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
Penelope
kajlyl skrev:
Själv tycker jag inte att jag har förutfattade meningar men man behöver inte se/höra mycket av en invandrare för att avgöra om han är "blatte" eller inte :fakta

Kul....jag e själv en blatte...tänkte bara säga att du har nog tittat lite för mycket på den amerikanska kulturen där det finns "niggers" som då är onda varelser, sen finns det "Black people" , som är de goda! Detta är den "vita" befolkningens ursäkt för att tycka om vissa svarta människor men samtidigt kunna dra majoriteten över en o samma kam.

Jag som en "blatte" har aldrig tagit bidrag...visst har jag snott en o annan svensk tjej(de e ju fina så där får ni svenskar skylla er själva! :D ) och jag har snott er jobb(måste ha råd o pröjsa försäkringen). Jag bara undrar när folk ska tillåta oss blattar att bli en del av samhället utan att skapa den här vi mot de mentaliteten? Det finns många invandrare som är idioter, och det har sina orsaker, men det finns idioter bland alla nationaliteter.

har märkt att det e ok att ha hjälmen på bland svenska hojåkare, men så fort hjälmen åker av så får man väldigt konstiga blickar...hmmmm...undrar varför? :cool: rädd för konkurrens, från en blatte???

Sist men inte minst snälla sluta med kommentarer som "Jävla invandrare, men jag är ju inte rasist jag har ju arbetskollegor som är invandrare!". Vi är alla rasister så är det även jag...fast jag försöker att jobba bort det genom att inte bry mig om folks ursprung utan för vad de har inför pannbenet! :fakta

ska gå nu o plocka lite lök från mitt vardagsrums golv! :tummenupp

Last edited:

intrepid

Vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Letar
"ska gå nu o plocka lite lök från mitt vardagsrum!"

haha! Oh, det va kul! Eller så e det bara ja som e trött! :crash

Advance4Stroke

Law enforcement agent
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha Majesty Scooter :)
Ett snabbt svar på en enkel fråga....

Han kanske inte har sett diskussionen ännu.. eller så kanske han tycker att det är helt ok att folk får säga vad de tycker, vilket kanske inte alltid är helt fel..... sen om du inte tycker som dem, ja, då har du ju en förvarning om vilka du ska tycka bra om eller inte, själv accepterar jag alla, vad de än tycker och tänker, varesig de hatar eller gillar mig, bara de kan stå för det som de säger...

Advance4Stroke

Law enforcement agent
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha Majesty Scooter :)
Xraptor skrev:
Kul....jag e själv en blatte...

Fan vad illa att säga såhär, jag är väldigt säker på att du skulle bli arg om nån kallade dig detta till vardags, är det nåt sätt att försöka få folk att tycka synd om dig eller?

Missförstå mig inte, jag har invandrarkompisar och jag kallar inte dem "blattar", då det är ett fult skällsord, däremot "neger" är inte det.. Men blatte..... det låter inte bra, och det ordet borde folk lära sig att använda så sällan de bara kan, då kanske det slöms bort nån gång.....

Tack för ikväll.....

Och du... DU är välkommen att köra hoj med mig, med öppet eller stängt visir, du väljer... (Flugor är dock inte gott)

Xraptor

XXX
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
Penelope
Advance4Stroke skrev:
Fan vad illa att säga såhär, jag är väldigt säker på att du skulle bli arg om nån kallade dig detta till vardags, är det nåt sätt att försöka få folk att tycka synd om dig eller?

Blatte är bara ett ord....jag har blivit kallad för det väldigt ofta och blir fortfarande kallad för det, men jag bryr mig inte om det. Det är som sagt bara ett ord för MIG så därför saknar den det laddade betydelsen som många vill att den ska ha!

Jag tackar för erbjudandet...vi får väl ta en runda någongång! :tummenupp Jag kommer nog att ha visiret nedfällt, gillar inte heller känslan av flugor mot ansiktet! :crash

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
Hudfärg...

Jag skiter fullständigt i vad folk har för hudfärg, det spelar inte mig det mista roll om han/hon är svart, vit , gul, rosa eller neonbrun. Det är personen i fråga som jag dömer efter..
Av nån konstig anledning är det så att majoriteten av alla ickesvenskar inte går att resonera med som vanligt folk. Det känns som dom flesta av dom har gett upp hoppet, eller om dom aldrig haft nåt mål i livet.
Kan bli så jävla förbannad när jag ser hur vissa beter sig.
Titta på Efterlyst på tv3 så vet ni vad jag menar.

Samtidigt kan jag bli jävligt imponerad av att har vissa efter 3-4 mån har lärt sig språket så bra att dom har fixat jobb, lägenhet
utan nån hjälp av systemet. STARKT JOBBAT fler sådana så minskar problemen.

Samtidigt undrar men ju hur folk som har bott här i 10 ÅR inte kan ett ord svenska och aldrig lyft ett finger. Det håller inte...

Silverryggen

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
En grekisk kompis till mig är den största rasisten jag sett i mitt liv :D

Det är baar synd att många av de invandrade beter sig så illa och i många fall hjälper inte medierna till precis när de får veta att de är den värsta skolan i Sverige och mest stökigaste klassen som har flest invandrare vilket givietvis sporrar okunniga, finniga skolelever till att "hålla rankningen".

Jag kan väl inter säga att jag hatar invandrare men jag tar stort avstånd från de som beter sig som i ovan nämnda fall.
Sånna som kommer till träningen(taekwondo) bara för att de tror att de ska lära sig slåss för att det är tufft. Väl i en match när man möter dem o sparkar på dem tills de ligger så säger de i omklädningsrummet till sina "homeboys" att de ska ta en utanför eller hämta en kompis som kan sparka ner mig i en match som hämnd...... :confused:

Det är sånna som är helt fel ute vad det gäller ALLT i livet och är de mest patetiska personerna jag nånsin stött på - då har jag sett många missbrukare ligga på gatan halvdöda och hemlösa som tigger mat utanför Burger King.

Det är dessutom taskigt av de som rånar/slåss etc etc etc att dra med resten av sina skötsamma landsmän som kämpar för att komma bort från bidragsdelen och betongen - heder till er :tummenupp

750RR

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Jag är inte hel svensk men jag skulle aldrig tolerera att bli kallad blatte! Var fasen kommer ordet blatte ifrån? Ta t,ex svartskalle! vart i t,ex europa går gränsen för svartskallar? Nog fasen finns det hel tyskar, fransmän mm som är mörk alt svarthåriga likaså svenskar. Jag har blivit misshandlad av invandrare och efter det har t.o.m jag fördomar mot invandrare oavsett religion. Det är dessa som utnyttjar systemet och inte orkar jobba + bara går runt och bråkar som bär skulden. Men dom som utnyttjar systemet med bidrag mm har ju fått hjälp till med det, när dom kom hit.
Jag känner mig som hel svensk då jag är född här och är uppvuxen med den svenska kulturen och värderar svenska nationalsången och flaggen mer än någonting annat.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DET VAR JAG SOM BRÄNNDE NER MOSKÉN I MALMÖ!!!

750RR

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Xraptor skrev:
Kul....jag e själv en blatte...
hoppas jag inte att du är.. Enligt min uppfattning så är en "blatte" en invandrare som man helst undviker, alltså någon som är kriminell, våldsam, otrevlig, hotfull eller liknande...

till någon som frågade innan: Det är väl lika lätt att skilja på som du själv märker efter ett kort tag om det är en schysst person du möter eller någon du kanske bör undvika?

Last edited:

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DT125R
Fan det är så jävla patetiskt när man inte får ha en sverigeflagga på huset nu längre utan att vara rasist...det jag får fördommar av är när jag inte ens får vara stolt över mitt land..... :mad:

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hammet skrev:
Fan det är så jävla patetiskt när man inte får ha en sverigeflagga på huset nu längre utan att vara rasist...det jag får fördommar av är när jag inte ens får vara stolt över mitt land..... :mad:

Mycket att vara stolt över - det är ju mörkt dygnet runt i Landskrona tex. :crash

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös! :(
maverick_750rr skrev:
DET VAR JAG SOM BRÄNNDE NER MOSKÉN I MALMÖ!!!

750RR

Kul... :fatta!

kajlyl....håller med dig ang. blatte...blatte är ett skällskord som kriminella/våldsamma/puckade invandrare blir kallade, inte ett annat ord för invandrare...enligt mig iaf....

Jag känner många invandrare som är hur schyssta som helst...skulle aldrig tänka på dem som en blatte....däremot känner jag även till en hel del puckade invandrare...DE däremot, är blattar i mina ögon...

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
McFille skrev:
Kul... :fatta!

kajlyl....håller med dig ang. blatte...blatte är ett skällskord som kriminella/våldsamma/puckade invandrare blir kallade, inte ett annat ord för invandrare...enligt mig iaf....

Jag känner många invandrare som är hur schyssta som helst...skulle aldrig tänka på dem som en blatte....däremot känner jag även till en hel del puckade invandrare...DE däremot, är blattar i mina ögon...

Hade vi fått bygga en svensk kyrka i Iran?

Avskaffa ordet blatte, förstår inte du att det föder våld genom att de som är mest okunniga tar mest illa vid sig utan att veta varför?

750RR

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
en liten nyfiken fråga! Skulle ni kalla t,ex Rossi, Biaggi, Doohan, Capirossi, Haga, Checa mfl för svartskallar alt blatte :confused:

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
:zpy

vilka smarta killar det finns här :confused: ,openminded är ju sången...tra la la

...ju mer vi är tillsammans... :)

RÄCKER DET INTE MED ATT SÄGA "KRIMINELLA" ISTÄLLET FÖR BLATTE???OM DET NU ÄR DOM MED UTLÄNDSK BAKGRUND DU/NI MENAR. KALLAR NI SVENSKA KRIMINELLA FÖR "SVENNAR"??

UNDRAR BARA??

:squid

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
motardnisse skrev:
en liten nyfiken fråga! Skulle ni kalla t,ex Rossi, Biaggi, Doohan, Capirossi, Haga, Checa mfl för svartskallar alt blatte :confused:

JA I DERAS ÖGON SÅ ÄR DOM NOG DET!!

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
motardnisse skrev:

Nej, för de är antagligen inte kriminella. Sen har jag svårt för att kalla nån Italienare för svartskalle då jag inte anser att han ingår i den kategorin, men däremot muslimerna.

EDIT: italienarna ingår ju i SPAGGE-kategorin :D

En sak e ju bra med muslimerna och det är deras kosher mat :tummenupp mums.

750RR

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...