Den svenska vardagsrasismen

Status
Ej öppen för fler svar.

FarstaStrandMannen

Back on track
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
Honda CR 250
Silwer skrev:
skulle inte tro att det är dessa civiliserade europeiska länder det snackas om, italienare kommer nog inte hit i mängder och lever på bidrag.

Men SLUTA säg att invandrarna kommer och lever på bidrag då!!!En Norrman eller en Dansk e ju lika mycket invandrare...

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Akrylamid skrev:
Men SLUTA säg att invandrarna kommer och lever på bidrag då!!!En Norrman eller en Dansk e ju lika mycket invandrare...

Var säger jag det?
Jag kommenterade tidigare personer som ska likställa alla, dvs de gör som du nu.
Jag ser stor skillnad på en invandrad från Norge eller en från nåt arabiskt land.
Jag kan mycket väl förstå att flyktingar kan behöva få hålla sig undan tills ktrig och elände är över.
Men nån måste ju bygga upp de där länderna med, jag förstår inte varför man skule stanna i Sverige rotlös och arbetslös och inte vilja återvända och bygga upp sitt land?
Det är stor skillnad på alla vis, förstår tyvärr inte din inställning överhuvudtaget, låter som "folk som folk".
Du kan knappast förneka att det är lite väl lätt här i Sverige att få stanna trots att man inte har ett jobb att sköta. Det är förstås mest den svenska byråkratin av instanser och verk som gör detta möjligt.
Folk som sköter sig och gör rätt för sig ska premieras tycker jag.
Egentligen har jag inte lust att diskutera med en fanatiker som ändå kommer vränga mina ord till total rasism eller kanske nazism.

Last edited:

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Akrylamid skrev:
Är det bättre att säga som mavve: Muslimerna eller ska man säga araber eller albaner? *trött*

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Dom flesta här inne är ju MC-kulturens blattar, sporthojsåkare som klotar runt och lever på bidrag från andra försäkringstagare. :skrämd

FarstaStrandMannen

Back on track
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
Honda CR 250
Silwer skrev:
Var säger jag det?
Jag kommenterade tidigare personer som ska likställa alla, dvs de gör som du nu.
Jag ser stor skillnad på en invandrad från Norge eller en från nåt arabiskt land.
Jag kan mycket väl förstå att flyktingar kan behöva få hålla sig undan tills ktrig och elände är över.
Men nån måste ju bygga upp de där länderna med, jag förstår inte varför man skule stanna i Sverige rotlös och arbetslös och inte vilja återvända och bygga upp sitt land?
Det är stor skillnad på alla vis, förstår tyvärr inte din inställning överhuvudtaget, låter som "folk som folk".
Du kan knappast förneka att det är lite väl lätt här i Sverige att få stanna trots att man inte har ett jobb att sköta. Det är förstås mest den svenska byråkratin av instanser och verk som gör detta möjligt.
Folk som sköter sig och gör rätt för sig ska premieras tycker jag.
Egentligen har jag inte lust att diskutera med en fanatiker som ändå kommer vränga mina ord till total rasism eller kanske nazism.

Väl medveten om att du inte ha påstått det, det var dåligt formulerat av mig... Ber om ursäkt.
Absolut, det är knappt någon skillnad alls mellan en svensk och en norrman, MEN norrmännen är ju invandrare i vilket fall om de bosätter sig i sverige.

FarstaStrandMannen

Back on track
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
Honda CR 250
kajlyl skrev:
Är det bättre att säga som mavve: Muslimerna eller ska man säga araber eller albaner? *trött*

Ja faktiskt. Jag som halv invandrare tar åt mig när folk mer eller mindre anklagar invandrarna för att leva på bidrag(vilket jag inte gör). En muslim och europe har långt ifrån samma sätt att resonera på. Sörre delen av alla europer skulle förmodligen undvika bidrag så mycket som möjligt. Och då majoriteten av alla bidragstagar med utländsk bakgrund är just muslimer.
Tvivlar på att det är många Finnar (som är en stor del av Sveriges invandrare) kommer och "utnyttjar" systemet.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Akrylamid skrev:
Ja faktiskt. Jag som halv invandrare tar åt mig när folk mer eller mindre anklagar invandrarna för att leva på bidrag(vilket jag inte gör). En muslim och europe har långt ifrån samma sätt att resonera på. Sörre delen av alla europer skulle förmodligen undvika bidrag så mycket som möjligt. Och då majoriteten av alla bidragstagar med utländsk bakgrund är just muslimer.
Tvivlar på att det är många Finnar (som är en stor del av Sveriges invandrare) kommer och "utnyttjar" systemet.

har en liten story om det där.
På 60-talet kom många finnar hit till mina trakter för att arbeta, på industi och i gruvor.
Dessa fick ett startbidrag som lån av staten som de alltså fick betala av sen under livet.
Givetvis var det ju så att det bara var att jobba direkt man kom hit då, så är det ju inte längre.

oskar

insnöad
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
offroad
Advance4Stroke skrev:
Fan vad illa att säga såhär, jag är väldigt säker på att du skulle bli arg om nån kallade dig detta till vardags, är det nåt sätt att försöka få folk att tycka synd om dig eller?

Missförstå mig inte, jag har invandrarkompisar och jag kallar inte dem "blattar", då det är ett fult skällsord, däremot "neger" är inte det.. Men blatte..... det låter inte bra, och det ordet borde folk lära sig att använda så sällan de bara kan, då kanske det slöms bort nån gång.....

Tack för ikväll.....

Och du... DU är välkommen att köra hoj med mig, med öppet eller stängt visir, du väljer... (Flugor är dock inte gott)

Blatte är en "förfining" av ordet neger :fakta
men visst låter det otrevligt o fult.

Vastrix

Påställd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VFR800
Silwer skrev:
har en liten story om det där.
På 60-talet kom många finnar hit till mina trakter för att arbeta, på industi och i gruvor.
Dessa fick ett startbidrag som lån av staten som de alltså fick betala av sen under livet.
Givetvis var det ju så att det bara var att jobba direkt man kom hit då, så är det ju inte längre.

Det var ju rätt smart ungefär som ett studielån. Man lånar pengar för att kunna starta upp och sedan när man har rotat sig så betalar man tillbaka. Varför försvann det?

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Vastrix skrev:
Det var ju rätt smart ungefär som ett studielån. Man lånar pengar för att kunna starta upp och sedan när man har rotat sig så betalar man tillbaka. Varför försvann det?

Det kan jag inte svara på, men det kom bra tider i världen och det fanns en jäkla massa stålar i Sverige till olika skyddsnät.
Idag kanske det inte skulle funka heller eftersom jag personligen har svårt att se att alla skulle få jobb så skulden kunde betalas.
Det snackas ju om arbetskraftinvandring nu med men då menas ju till vårdyrken, dessa ger ju inte vinster på så sätt som industin gör.
Frågan är hur länge det går att hålla skenet uppe, fler och fler blir ju arbetslösa och tillströmningen utifrån fortsätter.
Vad händer den dag när inte ens våra väl tilltagna skatter räcker till för att betala kalset.
iofs ser man ju att mycket börjar försämras redan så som arbetsvillkor och sjukvård.

SFB

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Hojen såld! Ekonomisk kris
När någon retas, jävlas, bråkar med mig/(mina vänner) så är det i 90% av fallen invandrare/muslimer som är med i bilden, och det händer ganska ofta... Det slår aldrig fel att det är invandrare/muslimer som förstör alla fester i mitt område! Förstöra = bråka, vandalisera och sno saker! Bråk på krogen är det nästan alltid invandrare/muslimer som startar! Blev jagad av en bil en gång... självklart var det invandrare/muslimer i den, dom skrattade självklart samtidigt...

Jag kan dra 1000 andra liknande fall

Jag känner en mängd sjyssta invandrare, det krockar givetvis med mitt hat till såna här jävla as... Jag har inget emot invandrare om dom är trevliga men det är ju det som är problemet...

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Akrylamid skrev:
En Norrman eller en Dansk e ju lika mycket invandrare...

Verkligen inte, en av de två kategorierna kan när som helst ansöka om nationalisering och blir därmed svensk samma dag.

750RR

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Den här tråden är bara sorglig. De flesta som uttalar sig i det här ämnet är inskränkta, korkade och så j-a självgoda att de inte kan se sina egna brister. De flesta av er som säger att ni inte är rasister men inte gillar invandrare LJUGER. Ni är inget annat än rasister men för korkade och veka för att erkänna det.

Jag gillar inte tjuvar, våldtäktsmän, ligister eller rattfyllerister. Oavsett brytning, hudfärg eller efternamn.

Allt annat ni blajar om är påhitt för att släta över er egen rasism.

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
r1666 skrev:
klarar man som förälder inte av att ge sitt barn en rättvis blid av människor och vad respekt innebär!!

Hmm... det gäller väl alla föräldrar... alltså även dom som väljer Sverige som sitt hemland ...!!! Att dom "RESPEKTERAR" oss som bor här.

Alla är såklart inte lika.... men dom som rånar, våldtar, och begår andra brott... dom blir dessvärre ansiktet utåt för dessa människor.

Likväl som om vi "blekansikten" flyttade till nåt annat land och en litet klick begick en massa brott då skulle ALLA bli tittade snett på. "Ahh... dom där "svennisarna" jävla pack" ..!!

Va... tror ni inte..??

Jag säger inte att det är rätt... men så ÄR det.!! :fakta

Jag kan säga att jag är rasist.. MOT ALLA SOM BEGÅR BROTT...
och börja inte komma med att "köra för fort" och sånt där.. Jag menar brott som berövar andra människor deras liv eller egendom...eller bara vill förstöra!!

Det finns det inga ursäkter för sådana människor..!! :fakta

Edit: PS: jag har INTE läst vad som stod i tråden som denna tråd handlar om...men jag uttalade mig ändå..!! :rolleyes:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
... det är illa i Sverige. Det jag kommer ihåg från när jag bodde i Eskilstuna var hur osäkert vissa områden blivit. Jag känner mig mer säker som vit att springa runt i dem mexikanska ghettona här i Californien. Ok, kanske inte.

Men iaf.

Vad jag oxå kommer ihåg är attityden hos många invandrare. Attityden där om dem inte får respekt från FOLK DEM INTE ENS KÄNNER, så skapar dem respekt genom att slå ner dem.
Och OM en invandrare blir nerslagen och vet att 1 mot 1 så kan han inget göra, så kommer hela släkten (enligt ord från hans mun) att slå dig gul och blå.

intrepid

Vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Letar
FLAGGA: Det är sant, dock kanske inte att alla förgrep sig på henne men att det var tio som medverkade vid våldtäkten. Sen så var det inte något sätt att hänga ut någon på något forum, därför nämde jag varken tid, plats/ort eller namn! Bara för att det är en hemsk händelse, ska man då inte våga skriva om det? Det var inte heller för att använda det som "bollträ" utan endast berätta och förklara att det inte är så konstigt att man har fördomar när händelser som dessa inträffar allt för ofta och allt för ofta begås av killar med invandrar bakrund!

Blackninja

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superfast
Läst tråden nu, alla tycker olika, men överallt där jag vatt i vårt avlånga land startas bråk till ca 80-90 % av babbar, visst finns det väldigt trevliga invandrare, känner en del, men många (nästan alla) är fega kräk som inte vågar slåss 1 mot 1, får de stryk kommer hämnd.

Min gamla skola var en fin skola, sen när jag gick i 8:an byggdes det en flyktingförläggning (albaner) i närheten, nu är skolan ett ghetto, de får inte ens spela nationalsången på avslutningen då det anses kränkande, då ska man fan slänga ut skiten, känner de som är yngre, de är rädda i skolan, fast de var 12 år gamla.

Det kommer gå till en viss gräns, sen kommer la nån ta det i egna händer t ex lasermannen, för det kan inte fortsätta så här

Själv bryr jag mig inte direkt, har bråkat en gång med en invandrare, det blev 1-0

Men fan det var det mest onödiga bråket i världen tror jag, fluppen kan intyga, jag ramlade i nissan, en flod, en iskall natt, ganska kul, sen skulle jag gå hem o byta om, då sa jag till ett par som satt på en bänk att det var kallt, direkt sa han att jag snackat skit om hans blonda tjej och skulle sparkas. Hon skrattade, sen lipade hon hahaha, jävla stjärna den killen var.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Chrille skrev:
Den här tråden är bara sorglig. De flesta som uttalar sig i det här ämnet är inskränkta, korkade och så j-a självgoda att de inte kan se sina egna brister. De flesta av er som säger att ni inte är rasister men inte gillar invandrare LJUGER. Ni är inget annat än rasister men för korkade och veka för att erkänna det.

Jag gillar inte tjuvar, våldtäktsmän, ligister eller rattfyllerister. Oavsett brytning, hudfärg eller efternamn.

Det är ju som sagt tur att du väger upp det hela med välgrundade och genomtänkta inlägg.

Spinky Spendrup

Fylld med messmör
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En fuling
Men va fan, vart har jag hamnat? Jag är helt säker på att jag skrev sporthoj.com och inte enduromx.com??? :confused:

Dryga miljonen svenskar emigrerade 1860-1930 till Amerika, undrar vad de kallades? "Fint folk" eller "slödder"?

*gäsp* Duckar för Den breda kammen och tar en tur på hojen.

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Chrille skrev:

WORD UP!!!! :fakta :fakta

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...