Den svenska vardagsrasismen

Status
Ej öppen för fler svar.

Blackninja

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superfast
r1666 skrev:

Kolla upp brottsstatistiken, kolla upp fördelning i våra fängelser

SEN KAN DU SNACKA.......

Som sagt, har flera vänner som ej är svenska, ser mig inte som rasist, men om man råkar nämna nåt är man rasist ELLER????

Jag är för mångfald, kulturutbyte gynnar alla. Men man måste lära sig ta seden dit man kommer. Åk till israel och bygg en svensk kyrka, lycka till :tummenupp Sen våldta en tjej, se hur länge du lever.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Tyvärr ser det ut så här, en del kommer direkt anklaga vem som helst för att vara rasist. Resultatet är att alla smyger runt och vågar inte diskutera detta presis som vilket ämne som helst.
Allt som oftast blir det dödstyst om nån ens nämner nåt som kan tänkas komma i närheten av en sån här dikussion.
Jag tycker gott man kan protestera mot våra sk "rasistiska" inlägg genom att själv berätta hur det fungerar och hur det ska vara, hur skulle det vara om varje tråd här på forumet där det dikuterades nånting slutade med att nån kom in och skrev att det bara var ren idioti alltihop och att vi var idioter utan att ens förklara varför.
Väl underbyggda argument kan jag acceptera och tänka över men inlägg som Chrilles ger mig ingenting.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Blackninja skrev:
Kolla upp brottsstatistiken, kolla upp fördelning i våra fängelser
....

Det där är en riktigt korkad svennesanning!!! Riktigt RIKTIGT KORKAD!!

Kolla på vårt vackra klass-samhälle istället. Skippa efternamn, hudfärg och ursprung som passar dina teorier så förbannat bra och se till jobb, bostad(stadsdel), utbildningsnivå osv så får du se något som passar illa när du skäller över 'babba' eller hur det nu var.

Det är farligt att gå som ensam kille i Hammarkullen(Göteborgsghetto) och det är färgade killar som gör det skitfarligt.
Beror det på att färgade killar är farligare än vita eller beror det på att det bara bor färgade killar i Hammarkullen?!?!? Krångligt resonemang?
Här hemma heter killarna som stjäl din hoj Hasse och Uffe. Det bör rimligtvis betyda att vita killar med ett sjysst -ssonnamn är tjuvar hela högen?? Sån jävla tur att jag har ett -bergnamn

Silwer skrev:
......
Väl underbyggda argument kan jag acceptera och tänka över men inlägg som Chrilles ger mig ingenting.

Jag trodde mina argument, bla dem ovan, var så självklara att de inte behövde förklaras?! Där ser man...

Last edited:

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Chrille skrev:

Jag trodde mina argument, bla dem ovan, var så självklara att de inte behövde förklaras?! Där ser man...

Det inlägget var inte gjort när jag skrev det där.
Det blir ju ingen diskussion om det inte finns folk som tycker olika, tyckte du avfärdade oss allihop bara utan att förklara varför.

zykl0n

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR -04, Husqvarna 258 -80, Kuberg -16, Goes 625 -16
Chrille skrev:
Det där är en riktigt korkad svennesanning!!! Riktigt RIKTIGT KORKAD!!

Kolla på vårt vackra klass-samhälle istället. Skippa efternamn, hudfärg och ursprung som passar dina teorier så förbannat bra och se till jobb, bostad(stadsdel), utbildningsnivå osv så får du se något som passar illa när du skäller över 'babba' eller hur det nu var.

Det är farligt att gå som ensam kille i Hammarkullen(Göteborgsghetto) och det är färgade killar som gör det skitfarligt.
Beror det på att färgade killar är farligare än vita eller beror det på att det bara bor färgade killar i Hammarkullen?!?!? Krångligt resonemang?
Här hemma heter killarna som stjäl din hoj Hasse och Uffe. Det bör rimligtvis betyda att vita killar med ett sjysst -ssonnamn är tjuvar hela högen?? Sån jävla tur att jag har ett -bergnamn

En skillnad man kan se är att "Hasse och Uffe" stjäl din hoj medans Hassan sparkar dig på smalbenet.
Vill minas att Leffe G.W. talade en del om skillnader i brottstyper när det gäller invandrare.

I övrigt har du helt rätt om klassfrågan.
Alltså föreslår jag att vi från och med nu slutar vara rasister och börjar hata underklassen! :fakta :hej

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Själv har jag fördomar mot Muslimer och inte blattar. Anledningen till det är att min kusin blev brutalt mördad av dessa.

Tyck vad ni vill men Islam har fan inte bidragit med något gott i världen.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
zykl0n skrev:
....
Alltså föreslår jag att vi från och med nu slutar vara rasister och börjar hata underklassen! :fakta :hej

Rätt!! Finns det någon outbildad, arbetslös bidragstagare här?!? Ett sånt jälaas fan!! :crash

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Blip skrev:
...
Tyck vad ni vill men Islam har fan inte bidragit med något gott i världen.

Vilken dynga. Och den rena, skära ondska som kristendomen bjöd på en gång i tiden då. Tråkigt med din släkting men det mordet hade antagligen inget med religion att göra.

Ditt resonemang är motbjudande och skrämmande. Det hördes för 60 års sedan om en annan religion och det slutade med ett av de vidrigaste massmord som begåtts...

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Chrille skrev:
Vilken dynga. Och den rena, skära ondska som kristendomen bjöd på en gång i tiden då. Tråkigt med din släkting men det mordet hade antagligen inget med religion att göra.

Ditt resonemang är motbjudande och skrämmande. Det hördes för 60 års sedan om en annan religion och det slutade med ett av de vidrigaste massmord som begåtts...

KAN BARA HÅLLA MED!!orkar inte säga vad jag tycker längre..
prisar andras svar istället :)

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Heja Chrille.
Orkar inte skriva själv för tråden gör mig bara ledsen och uppgiven.

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Blackninja skrev:
Åk till israel och bygg en svensk kyrka, lycka till :tummenupp
Eh, vad skulle problemet med det vara då menar du? Det finns många kristna kyrkor i Israel.

Jag förstår nog inte ditt inlägg, menar du att israelerna kommer hit till Sverige och bygger synagogor och våldtar våra tjejer men att vi inte skulle få bygga kyrkor i Israel? :confused:

Du har nog blandat ihop länderna lite, prova att kolla på ett nyhetersprogram i cirka en minut så kommer du att få bättre koll. Lycka till nästa gång.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Israel är ju en judisk stat och inte en kristen.
Det är nog ganska sparsamt med våra kyrkor där skulle jag tro.
Dock har det noll och ingenting med denna tråd att göra och jag vet heller inte vad som avsågs med inlägget.

Lithium

Guest
Så här är det....

Läs nu detta noga å inse fakta.

I mina ögon är det lika illa att säga "blatte, svarting etc.etc." som det är att bli kallad för tex svenneballe, svennebög svennehora. Eftersom ordet svarting rätt uppenbart är ett aggressivt ord riktat mot mörkhyade människor, så är det hets mot folkgrupp ,
MEN , även "svennehora" lr Canaq(motsvarande blatte fast mot ljushyade) lr hur d stavas som även det är riktat mot en speciell folkgrupp i detta fall "svenskar"( om man nu ens får säga "svenskar" utan att vara rasist..) så är det tydligen INTE hets mot folkgrupp. Detta är för mig en gåta...

Även om jag personligen unviker blåa linjen mot akalla/hjulsta på en lördag kväll, och har stark negativ inställning mot just de invandrare som lodar runt o ställer till med oreda, så kan jag ärligt säga att jag inte hyser agg mot alla invandrare, utan det är ju bara dom som går runt i gäng, dom som lever på och utnyttjar bidragssystemet som man stör sig på. Det finns förmodligen hur många trevliga invandrare som helst(även om dom inte verkar bo i förorterna) i förhållande till antalet invandrare, som det finns trevliga svenskar...

Även fast det är invandrarna som jag vet att jag själv och MÅNGA MÅNGA andra skyller på för allt sattyg som dom gör, så är det egentligen SOSSARNAS fel... Idén med att ta in hur många som helst, och bara dumpa dom på ett ställe där det är omöjligt för en invandrare att integreras i det svenska samhället, håller inte längre. Jag anser att man borde skära ner på invandringen och istället fokusera på dom invandrare vi har och försöka få dom integrerade!!!!!!!!

Det var allt för mig, tack.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Intressant att folk hakar upp sig på andras religion när de själva vill gå ur svenska kyrkan. Bryr sig inte om sin egen religion men det är väldigt noga med andras religion. Hur nu det går ihop.

Alla som hoppar på Islam och som verkligen vet vad Islam är räcker upp en hand.

sgtpepper--> Du har min support.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
En annan rolig sak som vissa drar upp är att det är minst lika många svenskar som invandrare som ställer till otyg.
Men vore det så så har vi ju importerat 50% av alla brott:)
Jag tycker man kan vara negativt inställd till dagens invandrarpolitik utan att vara rasist.
Fram för mer hjälp till självhjälp gärna i hemländerna där detta är möjligt.

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
Flagga skrev:
Det verkar skilja från stad till stad hur ordet uppfattas, i Norrköping har jag förstått att det inte är något man säger för att berömma någon...

Så är det nog... angående ordet "nysvensk" alltså..

/B

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Re: Så här är det....

Lithium skrev:
Läs nu detta noga å inse fakta.

om man dumpar dom på ett ställe där det är omöjligt för en invandrare att integreras i det svenska samhället, håller inte längre. försök få dom integrerade!!!!!!!!

Det var allt för mig, tack.

klippte bort allt onödigt skitsnack och tog med det som jag håller med om! nämligen vikten av att människor ska få chansen att kunna intigreras i det svenska samhället.inte klumpas ihop som deg i fattiga och slitna förorter!stockholm är väl fyllt av områden med fina boenden....

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept