Den svenska vardagsrasismen

Status
Ej öppen för fler svar.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Silwer skrev:
Sånna är alla i ditt land alltså?
Ja då är det kanske inget problem där då.

HANS land är Sverige såvitt jag vet, även om han kanske kör dubbelt som finnar, norrmäan och alla andra

"Sånna är alla i ditt land alltså?" Menar du allvar?!?

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Chrille skrev:
Hade tänkt skita i det här nu men det är hopplöst.

Det kommer från media, föräldrar, musik tidningar och så vidare!!! Vad tror du egentligen?!?

Tror du att vi uppvuxna på 80-talet hade en genetisk betingning att klä oss i pastellfärgade overaller och förbruka oceaner av hårspray?!? Hiphop-kulturen har tagit med sig allt du pratar om och tror du inte på det så fråga någon vad Staffan Hildebrands film "Stockholmsnatt" gjorde med ungdomsgängen runt om i landet en gång i tiden. Stockholmsmentaliteten gick på en månad från Sthlm till att täcka hela landet.... Förbannade stockholmare, ställer till skit var dom än går.

Jo, men skillnaden som jag upplevde det var att det var invandrare som var på det sättet främst och inte de svenska barnen, undantag fanns dock.
Det kanske är hopplöst att diskutera saken, du har nog rätt.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
capoeira-R1 skrev:
Vi utnyttjar dom eftersom dom inte har någon valmöjlighet.
Invandrare "utnyttjar" systemet eftersom DOM inte har någon valmöjlighet.
Vad jag menar här är att man inte ska kasta sten i glashuset :)
ledsen ser inte sambandet alls.
Om vi inet tog in en kotte utifrån så klarade vi oss ändå, det är ju inet så att vi minsan behöver fler bidragstagare än vi har, svenskar eller invandrare.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Chrille skrev:
HANS land är Sverige såvitt jag vet, även om han kanske kör dubbelt som finnar, norrmäan och alla andra

"Sånna är alla i ditt land alltså?" Menar du allvar?!?

haha, det såg man skulle komma:)
Du har börjat att enbart märka ord så vi lägger ner där.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Silwer skrev:
Sånna är alla i ditt land alltså?
Ja då är det kanske inget problem där då.
Sorry, jag läste fel på. Trodde du skrev "du" när det egentligen stod "de". Men annars; nej, det finns skitmycket dumhuvuden där. Precis som i alla andra länder. Och de säger idiotiska saker och gör idiotiska saker - kallar invandrare för fula saker, klår upp dem osv. Så gör simpelt folk över hela världen.

silwer, du är säkert en trevlig och bra person men du generaliserar för mycket. Det finns inte ett "invandrarproblem". Däremot har många invandrare problem. Många invandrare ställer till problem. Man kan sikta på att lösa de problemen, men man kan inte sikta på att lösa "invandrarproblemet".

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Silwer skrev:
Om vi inet tog in en kotte utifrån så klarade vi oss ändå, det är ju inet så att vi minsan behöver fler bidragstagare än vi har, svenskar eller invandrare.
Nej, fler bidragstagare är inget vi "behöver". Det är alla överens om. Men vad är det du vill ha sagt utöver det?

capoeira-R1

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
S1000rr
Silwer skrev:

Puhhhh jag vet inte hur jag ska förklara det här.......

Jag ger mig du vinner.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Jo, jag har sagt som jag tyckte bara och ni har sagt ert. Som nån sa det är ju inte så att nån kommer att ändra åsikt hur än vi brer på i inläggen.
Jag tjänar inget på att bli osams med er även om det bara blir på ett forum, så viktigt känns väl egentligen inte frågan.
Dels är det fel forum för sånt här, vi ska ju främst snacka hojar och liknade.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Silwer skrev:
haha, det såg man skulle komma:)
Du har börjat att enbart märka ord så vi lägger ner där.

Jag märker inte ord. Jag ifrågasätter ditt resonemang. Alla i ditt land??? Ska du härnäst berätta för oss vilka land som är bra?!?

Utan invandrare stoppar dessutom vårt land eftersom vi fina helylle-svenskar inet skaffar barn och inte tar lågstatus-yrken men däremot blir gamla och sjuka. Enda orsaken till att Sveriges befolkning inte minskar är invandring och tror du att vi klarar oss utan det så tror du med största säkerthet fel.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Chrille skrev:
Jag märker inte ord. Jag ifrågasätter ditt resonemang. Alla i ditt land??? Ska du härnäst berätta för oss vilka land som är bra?!?

Utan invandrare stoppar dessutom vårt land eftersom vi fina helylle-svenskar inet skaffar barn och inte tar lågstatus-yrken men däremot blir gamla och sjuka. Enda orsaken till att Sveriges befolkning inte minskar är invandring och tror du att vi klarar oss utan det så tror du med största säkerthet fel.

Bingo förstod själv frågan och svarade.
Din andra åsikt är inget jag tror på, vi minskar inte så kraftigt i folkmängd att vi skulle dö ut i första taget, sen är ju arbetskraftinvandring nåt annat i mina ögon om du börjar om i tråden.
Men jag vill inte tjafsa mer om det här.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Silwer skrev:
Jo, jag har sagt som jag tyckte bara och ni har sagt ert. Som nån sa det är ju inte så att nån kommer att ändra åsikt hur än vi brer på i inläggen.
Jag tjänar inget på att bli osams med er även om det bara blir på ett forum, så viktigt känns väl egentligen inte frågan.
Dels är det fel forum för sånt här, vi ska ju främst snacka hojar och liknade.
Närå, vi skall inte bli osams. Tänkte bara att om du nu tar intryck av invandrare som ställer till med jävelskap kan du kanske ta lite intryck av invandrare som inte gör det. :)

Blackninja

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superfast
Chrille skrev:

Ja vi dör säkert ut direkt, släng ut packet, dvs de som beter sig dåligt så ska du se att det kommer bli bra. Eller så kan du betala för de själv, jag är trött på det.

Jag har inte sagt nåt om alla, men många, väldigt många av invandrare beter sig illa. De klagade över kriget, nu är det slut, varför inte åka hem, jo för hemma måste de jobba, här e bättre ju. Betald semester, precis som vi gör på semester orter, fast vi betalar för oss.

Är för förslaget att kasta ut de som begår brott.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blackninja skrev:
...Jag har inte sagt nåt om alla, men många, väldigt många av invandrare beter sig illa. De klagade över kriget, nu är det slut, varför inte åka hem, jo för hemma måste de jobba, här e bättre ju. Betald semester, precis som vi gör på semester orter, fast vi betalar för oss...
:D :D :D

Jepp, precis såna är vi. Vi låter de dumma svennarna försörja åt oss och sen pippar vi deras blonda döttrar - självklart på invandrarmanér, dvs i rumpan. :rock

Eder parasiterande

//I.Nvandrare

Seventy7

www.mc-lös.nu
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
"SÅLD"
Då skall jag skaffa mig en brumett!

:D

Tänk om alla kunde ha lite sunt förnuft & orken att förbättra samhället/relationer istället för att förstöra!

Människan måste vara bland det dummaste som finns!

capoeira-R1

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
S1000rr
Bingo skrev:

Jepp, precis såna är vi. Vi låter de dumma svennarna försörja åt oss och sen pippar vi deras blonda döttrar - självklart på invandrarmanér, dvs i rumpan. :rock

Eder parasiterande

//I.Nvandrare
Fan len hur gör du då jag e invandrare men jag får aldrig sätta en blondin :confused:

Fan Bingo du e för schööööön :tummenupp

Blackninja

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superfast
Bingo skrev:

Eder parasiterande

//I.Nvandrare

Så du tycker ínte att många av invandrarna beter sig illa?

Jobbar som sagt med ett par invandrare, de beter sig hur bra som helst, men säger också att de skäms ofta för att många beter sig kasst. Säg vad fan ni vill, men jag är less på det.

Alla har väl olika syn på saken, men jag har sett min gamla skola, mitt gamla område jag växte upp på förvandlas till ett ghetto. Men visst det är synd om vissa, särskilt de som inte förstår språket, jag menar det kan man inte begära efter bara 5 år här. Ska ner o ge nån pengar nu, jag menar. De står här nere på torget nu, stackare. O va synd om dem, jag menar. Soc bidragen räcker inte till hela släkten hemma, buhuhu. stackars dem

Jag har min åsikt, delar den med 90 % av alla jag känenr, även invandrare

Puss i ljumsken

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Blackninja skrev:
Så du tycker ínte att många av invandrarna beter sig illa?
...

Jag tycker att verkligt många av sveriges invånare beter sig illa. Finns en stor definitionsskillnad där även om det beskriver samma problem.

Att invandrarna blir bidragstagare beror på många orsaker och att tro att det är frivilligt hos alla är bra trångsynt. Känner många i den värmländska glesbygden som blivit bidragsfuskare i takt med att de olika bruksamhällena förlorar sina industrier. Men där finns det inte många invandrare även om det kryllar av bidragsfuskare.

Blackninja

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superfast
Chrille skrev:
Jag tycker att verkligt många av sveriges invånare beter sig illa.

Var frågan knepig eftersom du förvrängde svaret? Bara undrar ;)

Vet vad du menar, tycker inte om de som tar bidrag utan att det verkligen krisar.

Men man kommer inte ifrån att majoritenten i våra fängelser är invandrare. Ändå är de en minoritet bland befolkningen. Detta är fakta, du vet säkert om det. Undrar varför :rolleyes:

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Blackninja skrev:
Var frågan knepig eftersom du förvrängde svaret? Bara undrar ;)
....

Jag förvrängde inget och innan i tråden har jag förklarat hur du kan se sanningen bakom din trångsynta argument. Invandrare eller inte är helt ointressant i sammanhanget om man är intresserad av att VERKLIGEN fundera på vad som händer. Likaså fängelsekunders etniska ursprung är i utgångsläget oviktigt.

Nu tar vi det här enkelt så att du inte känner dig förvrängd igen:
Samhällsklass har alltid spelat stor roll i brottsstatistiken. Förstå det och se till vilka som dominerar vår lägsta samhällsklass så förstår du även orsaken till en stor del av din favorit-statistik.

Samhällsklass styr även VILKEN typ av brottslighet det kommer röra sig om. Hur ofta tror du att ekobrottsmyndigheten gör razzior i Rinkeby och hur ofta tror du att de skickar folk i fängelse?

Förstår du det här så är brottsligheten sprungen ur främmande kulturer plötsligt ganska liten. Visst finns det invandrargrupper med skruvade hedersbegrepp, men det finns fina kyrkliga instutitioner och samfund som är minst lika perverterade.

Jag förvränger inte men i alla de problem som ni fina ickerasistersomintegillarinvadrare pekar ut finns det viktigare faktorer att ta hänsyn till än hudfärg och ursprung.

Varför finns det så många brottslingar med finskt ursprung i Sverige?

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blackninja skrev:
...Jag har min åsikt, delar den med 90 % av alla jag känenr, även invandrare...
Alltså, du måste skilja på allmänt förvirrade påståenden och en välgrundad åsikt om ett sakförhållnade. :D

När jag får bättre med tid skall jag gärna hjälpa dig att reda ut begreppen. :tummenupp

Eder tykne

//I.Nvandrare

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar