Blackninja skrev:
Var frågan knepig eftersom du förvrängde svaret? Bara undrar
....
Jag förvrängde inget och innan i tråden har jag förklarat hur du kan se sanningen bakom din trångsynta argument. Invandrare eller inte är helt ointressant i sammanhanget om man är intresserad av att VERKLIGEN fundera på vad som händer. Likaså fängelsekunders etniska ursprung är i utgångsläget oviktigt.
Nu tar vi det här enkelt så att du inte känner dig förvrängd igen:
Samhällsklass har alltid spelat stor roll i brottsstatistiken. Förstå det och se till vilka som dominerar vår lägsta samhällsklass så förstår du även orsaken till en stor del av din favorit-statistik.
Samhällsklass styr även VILKEN typ av brottslighet det kommer röra sig om. Hur ofta tror du att ekobrottsmyndigheten gör razzior i Rinkeby och hur ofta tror du att de skickar folk i fängelse?
Förstår du det här så är brottsligheten sprungen ur främmande kulturer plötsligt ganska liten. Visst finns det invandrargrupper med skruvade hedersbegrepp, men det finns fina kyrkliga instutitioner och samfund som är minst lika perverterade.
Jag förvränger inte men i alla de problem som ni fina ickerasistersomintegillarinvadrare pekar ut finns det viktigare faktorer att ta hänsyn till än hudfärg och ursprung.
Varför finns det så många brottslingar med finskt ursprung i Sverige?