Den svenska vardagsrasismen

Status
Ej öppen för fler svar.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Silwer skrev:
....
Nu snackas det inte om svenskar utan om just invandrare.

Jag snackar om lata bidragstagare, odugliga ligister, kvinnomisshandlare och annat pack precis som ni gör. Skillnaden är at jag inte godtar att länka dessa företeelser till kultur, ras eller brytning.

Så nu ska det bara vara tillåtet att snacka skit om invandrare här, men inte peka på att "svenskar" är lika stora svin?!? Ett behagligt sätt att forma en diskussion som man vill ha den.

De bästa bilaffärer jag gjort har varit med invandrare, de trevligaste affärsinnehavarna är invandrare och många trevliga nya bekantaskaper ute i landet har varit invandrare och så vidare...

De största svinen jag har stött på och påverkats av genom min familj och alla varit "svenskar" och till största delen Göteborgare. Fan vad dom ställe till det dom asen. Tur at man märker om man snackar med en göteborgare

Last edited:

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Douge skrev:
Alla ni som älskar dom jälvlarna komm hit och kolla hur jävligt fan dom bär sig åt vi bor som ensam svensk familj i hela kvarteret vi vågar inte skicka ut våran 10 åriga dotter hon har blivigt nerslagen 2 gånger + att dom har slitigt av hennes byxor så hon fick springa hem i trosorna vi ringde polisen och polisanmälde det men pojkarna var bara 12 år så dom kunde inget göra jag gick hem till den ene pojkens pappa och fick som svar att din dotter är en hora. och det värsta som hänt här var för 5 år sedan det var det som gjorde mig till den jag är i dag min tjej kom hem från jobbet en mörk vinterkväll och gick över gården sidan om här som då var flyktingförläggning så var det 2 st svartingar som drog in henne i trappan och tvingade henne att suga av dom.
så vad tror ni jag är i dag.

http://www.club-XXXXXXXXXX.htm

HUR fan kan du länka till den där sidan :mad: :mad: :mad:
HELT JÄVLA SJUKT JU!!!!
om du är så jävla inskränkt och fylld av hat SÅ ARBETA FÖR ATT FÖRBÄTTRA SAKER ISTÄLLET!!!!
:mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:
HOPPAS DU bLIR BANNAD..
fy helvete för razzejävlar!!!! :finger

Last edited:

Lithium

Guest
Håller med, det måste vara svårt att se invandrare som värdiga svenskar om man varit med om sånt.

Kapten Stofil

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2003
Hoj
gpx 600
Silwer skrev:
vad är en fullblodsantirasist?
Är det en sån där som är ute och slåss med rasister och nazister?
Finns ju många sätt att få gå ut och slå folk på käften.
Fotboll, nazist, antirasist osv

en fullblodsantirasist är en sådan som jag, som tror fult och fast på att en människas värde inte definieras av härkomst eller utseende.

antydandet om att jag skulle vara ute och slåss tycker jag inte alls om.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Lithium skrev:
Håller med, det måste vara svårt att se invandrare som värdiga svenskar om man varit med om sånt.
Men hey! Det var ju inte jag som gjorde det. :fakta

Är "värdiga svenskar" något finare än värdiga senegaleser? Antingen har du tänkt/skrivit lite dunkelt eller är du ute på riktigt djupt vatten.

Fortfarande eder

//I.Nvandrare

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Chrille skrev:
Jag snackar om lata bidragstagare, odugliga ligister, kvinnomisshandlare och annat pack precis som ni gör. Skillnaden är at jag inte godtar att länka dessa företeelser till kultur, ras eller brytning.

Så nu ska det bara vara tillåtet att snacka skit om invandrare här, men inte peka på att "svenskar" är lika stora svin?!? Ett behagligt sätt att forma en diskussion som man vill ha den.

De bästa bilaffärer jag gjort har varit med invandrare, de trevligaste affärsinnehavarna är invandrare och många trevliga nya bekantaskaper ute i landet har varit invandrare och så vidare...

De största svinen jag har stött på och påverkats av genom min familj och alla varit "svenskar" och till största delen Göteborgare. Fan vad dom ställe till det dom asen. Tur at man märker om man snackar med en göteborgare

Du vill prata om ligister och om lata bidragstagare, kanske en egen ny tråd?
Du gör ju just som du tycker jag gjorde, nämligen vänder diskussionen tilbaka till svenskarna.
Du märker kanske att flera av dem du verkligen ogillar har dåliga erfarenheter av invandrare medans du har det av svenskar, det syns ju att det format även dig.
Jag har faktiskt aldrig gjort nåt mot invandrare eller betett mig dumt mot dem, däremot har jag blivit kallad både det ena och det andra av sådana personer. Jag är inte den som tjafsar eller bråkar så jag brukar glida undan när det luktar bråk.
Så egentligen har jag väl inga erfarenheter av det, jag gick dock en 1 årig kurs på ett ställe där 70% var invandrare främst från arabiska länder, det ändrade min uppfattning till det sämre.
Man brukar ju höra att egna erfarenheter i ämnet utrotar "rasism", tyvärr har jag aldrig nån annanstans varit med om en liknade cirkus.
Jag vill inte ta upp vad som hände för då blir det ett oheligt liv.
Jag arbetade även på en sommarö där skolklasser bodde på sommaren. De som det var absolut störst problem med när det gäller förstörelse och bråk var just arabiska pojkar.
Nu har du helt andra erfarenheter, goda erfarenheter, men vi med dåliga är väldigt många vi med.
Det finns helt enkelt ett problem med de här invandrarna, och givetvis finns det problem med svenskar med.
Men det ska alltid tystas ner när invandrarproblemet tas upp.
Jag tycker iaf att det sköts fel, det är för fria tyglar, det måste ske nånting snart.
Nån hojtade i tråden att det minsan visade sig att nästa generation svenskar skulle vara lika inskränkta som oss, men det där går ju andra vägen med nästa generation invandrare (födda i Sverige kanske sen några generationer) blir just invandrare de med, med samma inställning som de föregående.
Jag tror klyftorna kommer bli ännu större.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Bingo skrev:
Men hey! Det var ju inte jag som gjorde det. :fakta

Är "värdiga svenskar" något finare än värdiga senegaleser? Antingen har du tänkt/skrivit lite dunkelt eller är du ute på riktigt djupt vatten.

Fortfarande eder

//I.Nvandrare
Nej det var ju inte du.
Du tycks ju ha flytit in i samhället med språk och allt, vilket iaf jag tycker är helt rätt. (obs jag känner inte dig så jag gissar)
I ditt förra land skulle de säkert hata svenskar om vi kom dit och betedde oss illa, oavsett om det fanns en bra klick av landsmännen som var likadana.
Jag menar inte att man måste gå runt och tacka alla svenskar man ser för att man fått stanna här, men lite tacksamhet från vissa vore faktiskt önskvärt, ingenting är gratis även om det kan se ut så i det här landet.
Nu var inet ditt inlägg riktat till mig iofs.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Silwer, jag orkade inte ens läsa hela din text, men det är uppenbart att du missar det uppenbara hela tiden - det är idioter som är problemet.

Vad har ursprung med idioti att göra?! Ingenting såvida du inte är rasist men det är du väl inte. Du bara ogillar invandrare....eller?

Over'n out.

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Silwer skrev:
Du vill prata om ligister och om lata bidragstagare, kanske en egen ny tråd?
Du gör ju just som du tycker jag gjorde, nämligen vänder diskussionen tilbaka till svenskarna.
Du märker kanske att flera av dem du verkligen ogillar har dåliga erfarenheter av invandrare medans du har det av svenskar, det syns ju att det format även dig.
Jag har faktiskt aldrig gjort nåt mot invandrare eller betett mig dumt mot dem, däremot har jag blivit kallad både det ena och det andra av sådana personer. Jag är inte den som tjafsar eller bråkar så jag brukar glida undan när det luktar bråk.
Så egentligen har jag väl inga erfarenheter av det, jag gick dock en 1 årig kurs på ett ställe där 70% var invandrare främst från arabiska länder, det ändrade min uppfattning till det sämre.
Man brukar ju höra att egna erfarenheter i ämnet utrotar "rasism", tyvärr har jag aldrig nån annanstans varit med om en liknade cirkus.
Jag vill inte ta upp vad som hände för då blir det ett oheligt liv.
Jag arbetade även på en sommarö där skolklasser bodde på sommaren. De som det var absolut störst problem med när det gäller förstörelse och bråk var just arabiska pojkar.
Nu har du helt andra erfarenheter, goda erfarenheter, men vi med dåliga är väldigt många vi med.
Det finns helt enkelt ett problem med de här invandrarna, och givetvis finns det problem med svenskar med.
Men det ska alltid tystas ner när invandrarproblemet tas upp.
Jag tycker iaf att det sköts fel, det är för fria tyglar, det måste ske nånting snart.
Nån hojtade i tråden att det minsan visade sig att nästa generation svenskar skulle vara lika inskränkta som oss, men det där går ju andra vägen med nästa generation invandrare (födda i Sverige kanske sen några generationer) blir just invandrare de med, med samma inställning som de föregående.
Jag tror klyftorna kommer bli ännu större.
Håller med! Nåt måste göras snarast! Blir ju bara värre helatiden.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Silwer skrev:
...Men det ska alltid tystas ner när invandrarproblemet tas upp...
Det där är ju ett cirkelresonemang. Det säger en del om dig men inget om något annat. :D

//I.Nvandrare

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Silwer skrev:
Nej det var ju i...
..ingenting är gratis även om det kan se ut så i det här landet.
Nu var inet ditt inlägg riktat till mig iofs.

Se där, det var storslaget av dig at berätta att Bingo är en duktig "Invandrare". Ska han bli glad pga ditt beröm och visa tacksamhet nu?!?

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Chrille skrev:
Silwer, jag orkade inte ens läsa hela din text, men det är uppenbart att du missar det uppenbara hela tiden - det är idioter som är problemet.

Vad har ursprung med idioti att göra?! Ingenting såvida du inte är rasist men det är du väl inte. Du bara ogillar invandrare....eller?

Over'n out.

Vet inte om, det bara är idioti, småkillar snackar om respekt o skit och lever nån slags machovärld, var tusan kommer det ifrån?

Sen förstår jag att du tycker jag är en rasist, jag är kanske en passiv sådan isf, jag deltar inte aktivt i att smutskasta dem.
De jag har haft dåliga erfarenheter har varit av arabiskt ursprung i första hand.
Givetvis slipper du läsa texten.

capoeira-R1

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
S1000rr
pssssst grabbar.......

.... Finns det någon här som har pratat med lokalingar på Ibiza eller grekland eller kanarieöarna..????

Dom tycker att Svenskar, Tyskar och engelsmän är det vidrigaste folkslaget som finns dom bara super och förstör saker.
Skulle vara tråkigt om "vi" blev portade eller hemskickade från "våran" semesterort.
Svenskarna är inte guds bästa barn heller :fakta

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Chrille skrev:
Se där, det var storslaget av dig at berätta att Bingo är en duktig "Invandrare". Ska han bli glad pga ditt beröm och visa tacksamhet nu?!?

Han har väl mål i mun själv, eller försöker du tänka åt honom?
Om han är glad åt den han är eller inte har inget med mig att göra, det jag skrev är vad jag tänkte, jag känner inte honom.

Att du inte tycker det gör nåt att folk kommer hit och får tak över huvudet och mat på bordet, iaf tycker det är ett ruttet land och inte gillar de som bor i det heller, det är ju din åsikt.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Silwer skrev:
...I ditt förra land skulle de säkert hata svenskar om vi kom dit och betedde oss illa, oavsett om det fanns en bra klick av landsmännen som var likadana...
Äsch, sitt inte där och projicera. JAG har förmågan att bedöma människor individuellt.

Eder duktige

//I.Nvandrare

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
capoeira-R1 skrev:
pssssst grabbar.......

.... Finns det någon här som har pratat med lokalingar på Ibiza eller grekland eller kanarieöarna..????

Dom tycker att Svenskar, Tyskar och engelsmän är det vidrigaste folkslaget som finns dom bara super och förstör saker.
Skulle vara tråkigt om "vi" blev portade eller hemskickade från "våran" semesterort.
Svenskarna är inte guds bästa barn heller :fakta

Det tror jag säkert inte, men hur kan det väga upp nåt?
De länderna lever på turism, det är inte så att svenskar och alla vad det nu var kommer dit för bidragen och bostäder?
Det blev jäkligt pyrt där om de inte hade sin turism skulle jag tro.
Visserligen ursäktar väl inte det beteendet, men det är ju rätt olika problem.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Silwer skrev:
Vet inte om, det bara är idioti, småkillar snackar om respekt o skit och lever nån slags machovärld, var tusan kommer det ifrån?

....

Hade tänkt skita i det här nu men det är hopplöst.

Det kommer från media, föräldrar, musik tidningar och så vidare!!! Vad tror du egentligen?!?

Tror du att vi uppvuxna på 80-talet hade en genetisk betingning att klä oss i pastellfärgade overaller och förbruka oceaner av hårspray?!? Hiphop-kulturen har tagit med sig allt du pratar om och tror du inte på det så fråga någon vad Staffan Hildebrands film "Stockholmsnatt" gjorde med ungdomsgängen runt om i landet en gång i tiden. Stockholmsmentaliteten gick på en månad från Sthlm till att täcka hela landet.... Förbannade stockholmare, ställer till skit var dom än går.

capoeira-R1

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
S1000rr
Silwer skrev:
Det tror jag säkert inte, men hur kan det väga upp nåt?
De länderna lever på turism, det är inte så att svenskar och alla vad det nu var kommer dit för bidragen och bostäder?
Det blev jäkligt pyrt där om de inte hade sin turism skulle jag tro.
Visserligen ursäktar väl inte det beteendet, men det är ju rätt olika problem.

Vi utnyttjar dom eftersom dom inte har någon valmöjlighet.
Invandrare "utnyttjar" systemet eftersom DOM inte har någon valmöjlighet.
Vad jag menar här är att man inte ska kasta sten i glashuset :)

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept