Chrille skrev:
Jag snackar om lata bidragstagare, odugliga ligister, kvinnomisshandlare och annat pack precis som ni gör. Skillnaden är at jag inte godtar att länka dessa företeelser till kultur, ras eller brytning.
Så nu ska det bara vara tillåtet att snacka skit om invandrare här, men inte peka på att "svenskar" är lika stora svin?!? Ett behagligt sätt att forma en diskussion som man vill ha den.
De bästa bilaffärer jag gjort har varit med invandrare, de trevligaste affärsinnehavarna är invandrare och många trevliga nya bekantaskaper ute i landet har varit invandrare och så vidare...
De största svinen jag har stött på och påverkats av genom min familj och alla varit "svenskar" och till största delen Göteborgare. Fan vad dom ställe till det dom asen. Tur at man märker om man snackar med en göteborgare
Du vill prata om ligister och om lata bidragstagare, kanske en egen ny tråd?
Du gör ju just som du tycker jag gjorde, nämligen vänder diskussionen tilbaka till svenskarna.
Du märker kanske att flera av dem du verkligen ogillar har dåliga erfarenheter av invandrare medans du har det av svenskar, det syns ju att det format även dig.
Jag har faktiskt aldrig gjort nåt mot invandrare eller betett mig dumt mot dem, däremot har jag blivit kallad både det ena och det andra av sådana personer. Jag är inte den som tjafsar eller bråkar så jag brukar glida undan när det luktar bråk.
Så egentligen har jag väl inga erfarenheter av det, jag gick dock en 1 årig kurs på ett ställe där 70% var invandrare främst från arabiska länder, det ändrade min uppfattning till det sämre.
Man brukar ju höra att egna erfarenheter i ämnet utrotar "rasism", tyvärr har jag aldrig nån annanstans varit med om en liknade cirkus.
Jag vill inte ta upp vad som hände för då blir det ett oheligt liv.
Jag arbetade även på en sommarö där skolklasser bodde på sommaren. De som det var absolut störst problem med när det gäller förstörelse och bråk var just arabiska pojkar.
Nu har du helt andra erfarenheter, goda erfarenheter, men vi med dåliga är väldigt många vi med.
Det finns helt enkelt ett problem med de här invandrarna, och givetvis finns det problem med svenskar med.
Men det ska alltid tystas ner när invandrarproblemet tas upp.
Jag tycker iaf att det sköts fel, det är för fria tyglar, det måste ske nånting snart.
Nån hojtade i tråden att det minsan visade sig att nästa generation svenskar skulle vara lika inskränkta som oss, men det där går ju andra vägen med nästa generation invandrare (födda i Sverige kanske sen några generationer) blir just invandrare de med, med samma inställning som de föregående.
Jag tror klyftorna kommer bli ännu större.