Denna eviga bakfylla!

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
cRoC skrev:
Det som oftast orsakar baksmälla är sömn- och vätskebrist. Ca 2L innan man lägger sig, och sova länge så borde man inte ha någon baksmälla, teoretiskt.

Vissa är även känsliga mot vissa smaksättningar i sprit, tex i rödvin. Vanlig alkohol (tex vodka) och öl ger för många mindre baksmälla.
Att dricka 2L vatten på en gång är rent av livsfarligt så gör för guds skull inte det :fakta
 

vtwin

Kronisk snigel
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
TLR 99
kaZmur skrev:
Att dricka 2L vatten på en gång är rent av livsfarligt så gör för guds skull inte det :fakta

Kan vara livsfarligt beroende på allmäntillstånd, storlek på person osv.....
Men helt rätt som du säger, för mkt vatten snabbt kan ta död på en människa :mattias
 

vtwin

Kronisk snigel
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
TLR 99
UrbanTiger skrev:
2 liter vatten har ingen vanlig dödlig dött av. Du får nog peta i dig en 8-10 liter innan du stör vätskebalansen. Sen spyr man :zpy

Crash-testat på en kompis på ungdomsgåden för 25 år sedan, vattenpoker hette leken :zpy

Apapapap!! Nu har du fel!
 

The Ace

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2004
Ort
Gbg
Hoj
Suzuki SV650s
Visst kan man dricka mycket vatten, men det känns ändå som att när man kommer upp i 1-2 liter så ligger spyan bra nära, så det blir nog svårt att få i sig mycket mer. och dricker man för mycket så måste man ju springa på dass hela natten istället, det är ju lika illa som baksmälla nästan.
 

Josafan

Vill ha sex(cylindrar) på två hjul!
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
85 - FZ 750
Bakfylla är ngt man njuter av....

Enklaste tre stegen:

Vakna, gå upp hjälpligt och urinera sittandes och drick därefter 4-5 flabbar vann. Gå till sängs igen, om möjligt fixa lite slösex, alltid bra.

Vakna till igen, tugga i sig vad som finns hemma, bara det är fett och fyllt med socker. Leta upp fjärrkontrollen, ligg kvar i sängen, kolla på tv och om möjligt tugga på det där du hittade att äta innan. Ha sex.

Vid tretiden är det dags för riktigt frukost, beställ hem kebabpizza och käka helst i sängen. Gå därefter upp och duscha. Nu är det bara att jäsa tills man behöver lägga sig igen.
 

granted79

Guest
Maxxi skrev:
Bakfull? Vad är det? Det är för amatörerna och de ovana. Drick mycket och ofta så blir du härdad. Då kommer du slippa bakfylla för evigt :tuttar


det stämmer inte jag dricker mkt o ofta o jag e bakfull som en grillad hundapa dagen efter!! :död
 

The Ace

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2004
Ort
Gbg
Hoj
Suzuki SV650s
Josafan skrev:
Bakfylla är ngt man njuter av....

Enklaste tre stegen:

Vakna, gå upp hjälpligt och urinera sittandes och drick därefter 4-5 flabbar vann. Gå till sängs igen, om möjligt fixa lite slösex, alltid bra.

Vakna till igen, tugga i sig vad som finns hemma, bara det är fett och fyllt med socker. Leta upp fjärrkontrollen, ligg kvar i sängen, kolla på tv och om möjligt tugga på det där du hittade att äta innan. Ha sex.

Vid tretiden är det dags för riktigt frukost, beställ hem kebabpizza och käka helst i sängen. Gå därefter upp och duscha. Nu är det bara att jäsa tills man behöver lägga sig igen.

Det är ju typ så mina söndagar ser ut, förutom den där sex biten då, brukar gå in för drickandet och då hinner man inte med raggandet :)
Men det hade ju vart kul nån gång att vakna och kunna sätta igång och göra nått direkt och inte skjuta upp allt till måndagen
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
kaZmur skrev:
Att dricka 2L vatten på en gång är rent av livsfarligt så gör för guds skull inte det :fakta

Men snälla..Det är snarare dåligt att dricka hela tiden. Förklara gärna vad som händer med kroppen när man dricker några liter på en gång ;)
 

vtwin

Kronisk snigel
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
TLR 99
cRoC skrev:
Men snälla..Det är snarare dåligt att dricka hela tiden. Förklara gärna vad som händer med kroppen när man dricker några liter på en gång ;)

Ska jag vara riktig ärlig så orkar jag f-n inte gå in på detta igen. Har nyss haft tenta på skiten. Gå till bibblan och låna lite böcker.

Det har med Syra - bas balansen att göra. En ung grabb/tjej som är vid vig vigör har inga problemas med att suga nån liter vatten, men en äldre person som har vissa nedsatta "funktioner" kan dö av detta. Leta efter syra - bas balansen :)
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Inte att jag inte tror på er men vafan man vill ju höra nåt som stärker det hela, snackas så mycket skit. Det är inte så enkelt att njurarna inte klarar av allt vatten på en gång?
 

The Svånk

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2004
Ort
Asås
Hoj
Highland sm *såld*. Gsxr1000
Ta en sväng med hojjen, vindsurfa , eller dyk ner några meter och slappa på botten.
känns fint och va viktlös nån timme. :tummenupp
 

vtwin

Kronisk snigel
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
TLR 99
cRoC skrev:
Inte att jag inte tror på er men vafan man vill ju höra nåt som stärker det hela, snackas så mycket skit. Det är inte så enkelt att njurarna inte klarar av allt vatten på en gång?

Som tidigare sagt: Sök på bibblan efter syra - bas balansen så kommer du att hitta saker du inte visste tidigare.
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
vtwin skrev:
Som tidigare sagt: Sök på bibblan efter syra - bas balansen så kommer du att hitta saker du inte visste tidigare.

Haha, jag skippar det.. Får låta min övernaturligt kunniga vän förklara imorgon ;)
 

stronzo

Med Lem
Gick med
22 Jun 2003
Ort
Gbg
Hoj
Ingen
*asgarvar*

Så jävla rätt!!! När man va' i 20-årsåldern, singel, bodde i en etta...så var detta tamigfan
samma recept jag körde med.

Dock...slösex nr 2 orkade jag aldrig med, om man nu övehuvudtaget fått
till nr 1...

....men.....

Har ni funderat på följande: Att man blir stenkåt på bakfyllan är säkert inget
nytt för samtliga här, MEN....får ni lika FÖRBANNAD dubbel huvudvärk efter att
själva akten är avklarad? Jag mår så in i he...te dåligt efteråt, men inte fasen
bryr man sig om detta innan... :huvet


Josafan skrev:
Bakfylla är ngt man njuter av....

Enklaste tre stegen:

Vakna, gå upp hjälpligt och urinera sittandes och drick därefter 4-5 flabbar vann. Gå till sängs igen, om möjligt fixa lite slösex, alltid bra.

Vakna till igen, tugga i sig vad som finns hemma, bara det är fett och fyllt med socker. Leta upp fjärrkontrollen, ligg kvar i sängen, kolla på tv och om möjligt tugga på det där du hittade att äta innan. Ha sex.

Vid tretiden är det dags för riktigt frukost, beställ hem kebabpizza och käka helst i sängen. Gå därefter upp och duscha. Nu är det bara att jäsa tills man behöver lägga sig igen.
 

steffo

бандит
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Gävle
Hoj
Suzuki Bandit 600N -96
Det här med två liter vatten, Kan det vara så att magsyran inte kan protolyseras med dom två liter vatten som kommer nerfarande och att man på så vis även rubbar pH bufferten i magen?
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top