Denna eviga bakfylla!

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Söder
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Det kan låta som fyllesvammel, men det finns bara en strategi som fungerar (tro mig, jag ska ut och köra hoj imorgon på morgonen): motivation och målmedvetenhet. Samt att undvika att grunda med whisky.
 

vtwin

Kronisk snigel
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
TLR 99
steffo skrev:
Det här med två liter vatten, Kan det vara så att magsyran inte kan protolyseras med dom två liter vatten som kommer nerfarande och att man på så vis även rubbar pH bufferten i magen?

Mkt möjligt. Du blir defenetivt basisk, och kroppen kommer (kanske) att sänka andningen (första kompensationsmekanismen) för att spara på vätejoner för att kroppen ska återfå jämnvikt.

Jag vill bara klargöra att: fungerar alla organ och man har ett normalt allmäntillstånd så är det ingen fara att klunka vatten.

Har man däremot något som inte fungerar tillfredställande (äldre, etyliker, hjärtproblem osv,osv) så kan man kolappsa av för mkt vatten.

Kaliumhalten i kroppen är mkt farlig (både för mkt och för lite) att rubba pga dess verkan på hjärtat.
 

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
vtwin skrev:
Ska jag vara riktig ärlig så orkar jag f-n inte gå in på detta igen. Har nyss haft tenta på skiten. Gå till bibblan och låna lite böcker.

Det har med Syra - bas balansen att göra. En ung grabb/tjej som är vid vig vigör har inga problemas med att suga nån liter vatten, men en äldre person som har vissa nedsatta "funktioner" kan dö av detta. Leta efter syra - bas balansen :)

och filtration och osmos!
 

[KoRn]

www.mc-kompaniet.se
Gick med
6 Jan 2004
Ort
Skövde, tyvärr...
Hoj
Ingen & alla...
Bästa receptet för att slippa baksmällan är väl trots allt att skippa spriten, ölet,vinet mm. da'n innan... :fakta
 

Josafan

Vill ha sex(cylindrar) på två hjul!
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
85 - FZ 750
duc916 skrev:
Har ni funderat på följande: Att man blir stenkåt på bakfyllan är säkert inget
nytt för samtliga här, MEN....får ni lika FÖRBANNAD dubbel huvudvärk efter att
själva akten är avklarad? Jag mår så in i he...te dåligt efteråt, men inte fasen
bryr man sig om detta innan... :huvet

Också helt rätt....fast bara i enstaka fall, vilka klassificeras mörksprit i mina ritualer. Har en tendens till att må extra dåligt av wirre, rom, cognac osv...vilket är väldigt tråkigt då dessa sorter är mkt fina o goa.

Annars tycker jag att sex har en jävla bra tendens till att sömna ner mig totalt. Efteråt så somnar man som en stock. Speciellt om man kan ordna lite ompyssling av partnern. Ja, kör man med Lena Handén så kan man stå över den parten, dröm om motorcyklar istället. :tummenupp
 

heinz_p

Tzze Germanz
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
När jag blir stor så..
Det värsta med bakfyllan är inte själva huvudvärken, det är vad som orsakar den! Var nere o gjorde ett kontoutdrag i morse, 1650 spänn reserverat belopp..JAG HATAR VISA! Dessutom så har jag lite svårt att lägga band på mig själv :huvet
Hade shottävling på hårdrocksbaren igår. Man märker att man dricker för mycket när bartendern börjar bjussa på shotar! Då är det illa

Så nu får man ju leva fattigt fram till studenten nästa veckan, bara att bita i det sura äpplet!

peace and out
 

s9d8as0vjk

Guest
Köp Resorb på apoteket och ta två-tre brustabletter i ett stooort glas vatten innan du går och lägger dig. Hur väl det fungerar tycks vara lite olika men en polare som minst sagt är med i svängen tycker tom att Resorb är fusk så han har bojkottat det hela pga detta. Jag tycker det funkar kanon men det finns en del som säger att det inte funkar ... testa och se ... ett rör kostar knapp nåt att köpa.
 

rougie

Smile you just got fucked 4 life!
Gick med
15 Apr 2003
Ort
Framför datorn!
Hoj
1000RR Repsol Replica
Ta det som en man och må dåligt! :fakta

Oh shit jag mår piss nu men lite beställ pizza & cola fixar det mesta! :tummenupp
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Anneli skrev:
Jag har aldrig blivit bakfull. :arsele
inte jag heller....fattar inte hur baksmälla känns riktigt, men det låter som om det är jävligt jobbigt. Jag har supit mig redlös och vaknar ändå utan baksmälla.
 

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Ort
jötteborriijjj
Hoj
ITALIA
Ravetrancer skrev:
inte jag heller....fattar inte hur baksmälla känns riktigt, men det låter som om det är jävligt jobbigt. Jag har supit mig redlös och vaknar ändå utan baksmälla.

vissa har fan tur.. jag blir ALLTID bakfull å spyr som en gris :död slår aldrig fel att vakna hemma hos nån "ny" människa å sen behöva spedera morgonen på toaletten... sssssssmokin!

nåt som funkar bra är att gå upp så tidigt att du fortfarande är full, dra en folköl och sen bara lira tvspel eller nåt tills man e nykter.. det är sovat som är boven i dramat :nicka
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Det tokiga är att när jag läser om bakfylla blir jag as-sugen på att supa ner mig.

Jag är alltid döende dagen efter, så det är inge vidare att vara bakfull om man är i mina kläder ändå. Men jag är sugen.

Sticky ikväll, nån som ska dit? :banana :rock
 

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I en blåvitt stad.
Hoj
En svart.
hållundan skrev:
Det tokiga är att när jag läser om bakfylla blir jag as-sugen på att supa ner mig.

Jag är alltid döende dagen efter, så det är inge vidare att vara bakfull om man är i mina kläder ändå. Men jag är sugen.

Sticky ikväll, nån som ska dit? :banana :rock

Sitt inte här å spamma. Ut å kör med dig... :fatta!
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Thundercat skrev:
Sitt inte här å spamma. Ut å kör med dig... :fatta!
Har ju en slangklämma som mutter vid framdrevet. Känns lite gay.

Åker in till stan å käkar sushi nu istället. Sen ska jag dricka.
 

Ghost

B.C.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrort
Hoj
Husa 501 -02, SD R -10
hållundan skrev:
Har ju en slangklämma som mutter vid framdrevet. Känns lite gay.

Åker in till stan å käkar sushi nu istället. Sen ska jag dricka.

Byt ut slangklämman mot en mutter, åk ut & åk lite på stan, glöm dock inte att äta GLASS!! :fatta!
hm... kanske skulle lyda mitt eget råd.... glass är gott. :)


:yoparty
 

vtwin

Kronisk snigel
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
TLR 99
Så ska man vara full ikväll :fyllisar igen, och bakis imorgon :zpy igen.

Kan ju bara säga grattis till mig själv, igen :3freak
 

3mut

Kött å brö´ e korv!
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Täby/Sthlm
Hoj
XR600
e riktigt sliten idag faktiskt men det där med att blanda e så farligt förstår jag inte.. när jag bli bakis så e det för att jag varit full å inget annat! dricka vatten under kvällen e ett bra tips som jag provat typ en gång.. orka bry sig om dagen efter när man e på sponken?! :rofl
 

Nettan

Nettan
Gick med
28 Oct 2003
Ort
Västmanland, köping
Hoj
Honda cbr blade -95 (min man gasar o jag sitter bakpå)
Baksmälla

vtwin skrev:
Så ska man vara full ikväll :fyllisar igen, och bakis imorgon :zpy igen.

Kan ju bara säga grattis till mig själv, igen :3freak

Dricka mycket vatten på natten innan man lägger sej är det alra bästa, man böhöver inte bäggla i sig 2 liter. Men närmare 1 ska nog drickas ur innan man e säker att slippa den värsta pannbensknacken da`n efter. Lycka till :fyllisar
 

vtwin

Kronisk snigel
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
TLR 99
Nettan skrev:
Dricka mycket vatten på natten innan man lägger sej är det alra bästa, man böhöver inte bäggla i sig 2 liter. Men närmare 1 ska nog drickas ur innan man e säker att slippa den värsta pannbensknacken da`n efter. Lycka till :fyllisar

Jag tackar och bockar :Bugar
Ha en trevlig kväll själv! :tummenupp
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top