Denna vintern slipper jag abstinensbesvär

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
11-15... Fan, bara för att ni frågar blir jag osäker :p

Kollade på deras hemsida, http://www.limhamnsmk.se/start.htm och där står att banan är stängd för i år!... Sorry för att jag lurat er :rodnar

Last edited:

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Sturup har stängt för de hade sidvagnstävling förra helgen och då blev banan sönderkörd. Regnet sedan dess har inte gjort saken bättre.

Bökeslund http://w1.462.telia.com/~u46213458/ har däremot fortfarande öppet (11-15), så jag får väl sticka dit imorgon. Vi ses där. Hoppas vi överlever...:D

De har öppet oktober månad ut fö.

Pålle

Nä, jag bara tittar lite.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Leksaker i garaget
grandmaster skrev:
eyh! skall ni fuskträna nu lr?
jälar jag blir sur!

Vi var ute på Bökeslund idag, jävlar vad konditionskrävande det är! 5 varv mäktade jag med innan jag fick vila.

Miss Ullis

Che Spettacolo
Gick med
22 Jun 2003
Hoj
ingen....
ÄH!
jag ska fixa en cross sen ska jag dräpa er alla !!!!
5 varv!! ha jag ska köra 10 utan att bli anfådd! :brynad

( Ander e full....... :p )

HanneZ

Guest
ja köpte en yz -91 förra hösten för 5300 kr, jätte fin va den med lysen o allt, saknades bara oljeslang till frambromsen men det gick endast på 400 kr för en stålomspunnen =)

Mvh. Hannes

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jag kan intyga att både Oscar och Pålle körde som besatta. Efter att ha sett deras framfart på banan har jag återfått lite, men bara lite, av min tilltro till dagens ungdoms uthållighet och kunnande. Jaja, jag är väl imponerad då :mad:

Oscar hoppade som hade han vingar på bågen. Det är klart, i min ungdom så hoppade vi dubbelt så långt och dubbelt så högt, med Husquarnas Silverpilen med läderremsdämpare, men lite cred skall han dock ha :tummenupp

Pålle trodde jag hade fått sitt smeknamn efter efternamnet men nu förstår jag att det måste vara efter hans kondis. En häst hade inte orkat mer än Pålle. Hoppa kan han också. Inte riktigt lika högt och långt som Oscar men tillräckligt för att man skall misstro honom när han säger att han aldrig kört cross förrut :tummenupp

Skall vi fortsätta med djurliknelserna kan också tilläggas att Pålle vann dagens grisrace (vem som blir skitigast), mest beroende på att han ramlade 5-6 gånger, mot vardera en gång för mig och Oscar :rodnar

Bilder finns men jag kan tyvärr inte lägga upp dem förrän om drygt en vecka. De är dock värda att vänta på - vi snackar alltså BIG AIR-bilder här :rock

Hur blev det idag förresten? Körde ni ut till Tomelilla?

Last edited:

Fixx

Hundförare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
hoj?
Pålle var på ilstorp... Väntade hela förmiddagen att oscar skulle ringa. men han hade tydligen för myckte träningsverk i armarna.

Var hittar man en affär i som säljer cross grejor? Oscar tipsade om Björnes racing...

ska handlra byxor, stövlar och knäskydd.

Last edited:

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fixx skrev:
Pålle var på ilstorp... Väntade hela förmiddagen att oscar skulle ringa. men han hade tydligen för myckte träningsverk i armarna.

Var hittar man en affär i som säljer cross grejor? Oscar tipsade om Björnes racing...

Pålle har nog ett fel i den del av hjärnan som tar emot trötthessignaler från kroppen :D

Jag har tyvärr inga tips om var man köper crossgrejer till bra priser. Jag har köpt det mesta dyrt. Tänker du köra på crossbana med XR:en?

Fixx

Hundförare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
hoj?
Det blir nog en del cross bana och enduro spår med xr:en... :D

Får se hur det går.... DEn är ju inte lätt och smidig direkt.. Om den blir såld blir den en ktm 525 eller husaberg.. Vill ha en hoj som är 4takt + lagom med hk. då det behövs som motard.

Får se om jag hittar byxor imorron som ligger utan på stövlarna...

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Fixx skrev:

Sorry! Glömde bort dig iom att jag inte själv körde! Kunde knappt knäppa brallorna i morse, och min farmor hade säkert spöat mig med en minut i tävlingen in o ut ur bil på kortast tid!!!

Handla på Björnes racing du! Han har allt du behöver o ganska bra priser. För jättar som du eller för knattar så kan det bli ännu billigare då han rear ut en del grejer. Ring honom på 046-772523 och fråga. Jag kan hänga med o visa vägen dit!
Efter det så letar vi upp varsin cross också...

Fixx

Hundförare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
hoj?
Ska dit imorron... Vet ingen tid dock..
säg en tid du kan....

Har han byxor som går utanpå stövlarna?

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fixx skrev:
Det blir nog en del cross bana och enduro spår med xr:en... :D

Får se hur det går.... DEn är ju inte lätt och smidig direkt..
Du kommer att få träningsvärk :D Jag hoppas att reglage, plast och sånt är billiga till XR, för du kommer att köra sönder dem...

Fixx

Hundförare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
hoj?
Bingo skrev:
Du kommer att få träningsvärk :D Jag hoppas att reglage, plast och sånt är billiga till XR, för du kommer att köra sönder dem...

Haha... jo jag vet... just därför vill jag inte ut på crossbanan...

Nix.. plast till Xr.en är snordyr.... Får väll sänka priset på den så den blir såld..

eller så vurpar man inte :rolleyes:

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fixx skrev:
Haha... jo jag vet... just därför vill jag inte ut på crossbanan...

Nix.. plast till Xr.en är snordyr.... Får väll sänka priset på den så den blir såld..

eller så vurpar man inte :rolleyes:
Vurpar inte, joho du... :D

Nu är min cross till (halv-)salu. Känner ni någon som vill byta från enduro till cross och har en bra båge så byter jag gärna.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
cRoC skrev:
Glidarn: Undvik gamla suzuki-crossar
Glidarn, är det jag det :confused:

Fattar inte riktigt vad du menar med att man skall undvika Suzukicrossar. Det är en enduro jag är ute efter, inte en cross. Vad har jag missat?

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...