Tyvärr så har jag varken mått eller skiss men en bild kan du få på hur det kan se ut med egen tillverkning av depåstöd. Du kan tillverka för 3 olika fästpunkter men den jag valde har bästa tillgänglighet för meckande utan att vara ivägen. Ca 1 timmas arbete om du har tillgång till svets och material.
Johan
Tack för det! Just något sånt som jag har tänkt mig. Går det in någon rörlig bult i fästet i ramen? Eller är det löst på något annat sätt?
/Xor
Fästpunkterna som används har jag för mig att det är till centralstöd som är extra tillbehör och det förutsätter att du är utan centralstöd.
Svetsade fast rörbitar och i dom löpte mindre rör som skulle fjäderbelastas, men jag tyckte att det gick så snabbt att få upp den på stödet så det där med fjäderbelastade sprintar blev aldrig av.
Det räcker med att du kör med av-kapade bultar med rätt diameter och bultskallarna kvar och trycker in en sida i taget innan du använder hävarmen för att lyfta hojen.
Alternativ två, är att göra ett depåstöd i centrumhålet för hjulet men då blir det genast problem med när fälgen ska av, men kräver endast en fästpunkt.
Alternativ tre, det ska finnas plats för en enpunktsfäste men jag kommer inte riktigt ihåg hur det såg ut eftersom jag inte har hojen kvar.
Hoppas du förstår något av min beskrivning.
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|