Dessa säljare

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
:rofl :rofl :D :rofl :D :D

När de ringde till mig:

T: Hej, är du intresserad av att ringa billigare med oss?
J: Nej!
T: ... eeh, nehe... så du vill inte ringa billigare. Du sparar 10%
J: Nee, jag e student, har massor av pengar o gillar att spendera dem! Dessutom har jag ingen lust att jaga småpengar hit och dit. När allt kommer ikring handlar 10% egentligen bara om chipspengar!
T: Du va då en konstig en...
J: Jo, jag e ju visserligen teknolog... hmm, var det allt?
T:jaa...
T: Tjoflöjt!

:tummenupp

pini

full fart spar tid
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 me lite godis
en arbetskamrat had en bra lösning
telesäljaren ringer å fårgar om han ska byta abonemang
javisst de börjar nog bli dags snart
vadå frågar säljarn
ja ja brukar inte betala räkningarna så ja får bytta me jämna mellanrum
ja men så kan man ju ine göra
jo de kan man ja har gjort så i flera år kan du ordna ett abonmang eller ?
säljarn tror detta inte är nått för dig

Masterlord

Det man inte vet har man ingen aning om!
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
hojlös
Om det ringer nån och försöker sälja nåt till mig, tackar jag ja, och kontrar med att då måste du köpa nåt av mig i gengäld. Och jag ser alltid till att ha ett högre pris. :hihi Då e det tydligen inte så intressant längre. :D

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
jag jobbar som telefonförsäljare just nu. man får ofta höra sånt som att folk inte bryr sig om ifall det blir billigare för att dom älskar att spendera pengar.
men det som är roligast att höra är folk som blir riktigt jävla förbannade. jag har ringt en del gubbar som har börjat svära som satan i telefonen bara jag sagt "jag heter johan och ringer från ett företag som heter ****". dom blir vansinniga och man hör bara en massa för i helvete, jävla, så förbannat trött på, osv och sen lägger dom på. dom lyssnar inte ens på vad det är man vill sälja för något.

grejen som kanske inte så många tänker på är att när en telefonförsäljare ringer till en potentiell kund och kunden tycker att han säger något roligt/straffande osv så bryr sig inte säljaren för fem öre i 99% av fallen. kunden tror nog att säljaren tar åt sig men det gör han inte. när man sitter och ringer på detta sätt blir man som en robbot efter ett tag. ringer man till 150 företag varje dag så vill man bara få så korta och effektiva samtal som möjligt efter ett tag och glömmer alla skumma saker kunder säger redan innan man slagit nästa nummer.

spharv

Ny medlem
Gick med
26 Dec 2003
Hoj
Suzuki
Det var nån från tele2 som ringde mig.. Eller om det var det hära... optimal telekom. En brud. Började rabbla priser som för mig bara var siffor och luddiga on-off stjärnor.*

Efter ett tag började hon låta som om hon tyckte att jag var dum som inte antog det här fina erbjudandet.. Så hon typ ändrade på rösten och lät som om hon... ja lixom såg ner på mig eller nåt. "Jaha, du.. bla bla bla.." typ lite kort.

Jag blev lite småförbannad och bad henne dra. Hade inte den bärbara telefonen just vid det tillfället utan en med "knapp" som man kan smälla på ordentligt så det rasslar till fint i andra änden. :)

Vissa är ju riktigt positiva i början och försöker på så sätt att "pola" ihop sig med en. Som en jävla radiopratare typ.

*Om-du-tecknar-abonnemang-som-alla-missar-eller-villar-bort-sig-i-text

spharv

Ny medlem
Gick med
26 Dec 2003
Hoj
Suzuki
bmwjohan skrev:
...så bryr sig inte säljaren för fem öre i 99% av fallen. kunden tror nog att säljaren tar åt sig men det gör han inte.

Gissa vem som kommer bre på med en jävvla sula nästa gång då? :D

bmwjohan

Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
spharv skrev:
Gissa vem som kommer bre på med en jävvla sula nästa gång då? :D

gör det. om det är jag som ringer till dig så tycker jag bara att det är kul. det är så många som säger nej i alla fall så då är det kul om någon gör något minnesvärt. men du kan säkert reta upp några säljare genom att bre på :D

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Alla såna säljare jobbar på provision.

Prata länge och mycket med dem så de förlorar en jävla massa 'säljtid' istället, till slut kommer ingen vilja jobba med de för de säljer inget och får alltså ingen lön.

Gjorde jag för nån vecka sen när de ringde från Tele2, men det var en så trevlig flicka så efter 30 min 'bla bla bla' om det mesta mellan himmel och jord var jag tvungen att säga okej till Tele2 som förval. Men det var det nog värt. :D

campar

Kraschpucks-svarvare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Enduro
sege skrev:
Alla såna säljare jobbar på provision.

Prata länge och mycket med dem så de förlorar en jävla massa 'säljtid' istället, till slut kommer ingen vilja jobba med de för de säljer inget och får alltså ingen lön.

Gjorde jag för nån vecka sen när de ringde från Tele2, men det var en så trevlig flicka så efter 30 min 'bla bla bla' om det mesta mellan himmel och jord var jag tvungen att säga okej till Tele2 som förval. Men det var det nog värt. :D

Du fick inte med hennes telfonnummer då?! =)

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
campar skrev:
Du fick inte med hennes telfonnummer då?! =)

Jag bad henne ringa, hon hade ju mitt nummer, men det har hon inte gjort.

Förjävligt. Dissad som vanligt. Men det var nog skoj ändå. Tror jag. :D

joelwideqvist

Äntligen vifferägare igen
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda VFR800FI -98
Mingves skrev:
Jag nappade på teliatjafset, ringer ändå bara på kvällen/helgen så jag tjänar på det:)
Blir ju gratis....brukar ha telefonräkning på 1000kr/kvartal
///M

Ehh well, gratis blir det nog aldrig. Du betalar ju fortfarande abbonemang, 30 spänn i månaden för "gratisringandet" och på det runt en 50-öring i startavgift för varje samtal. "Gratis" gäller heller inga mobilsamtal eller utlandssamtal. Det blir säkert billigare än 1000 per kvartal men gratis blir det aldrig.
Jag har tele2 som har något liknande kör med 24 kronor i månaden + 45 öre i öppningsavgift. Igår ringde Optimal med sitt erbjudande om 24 kronor i månaden + 43 öre i öppningsavgift...nu snackar vi inte ens popcornpengar :)
I förrgår ringde förresten en tjej från bla bla bla telecom och frågade om dom nyss hade ringt till mig....det känns stabilt. Det hade dom inte men jag sa ja och la på...
/Joel

Egglo

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
R1 -04
Ungefär samma sak varje gång:

-Hej, jag heter Ida och ringer från Tele2(eller annan op) bla bla bla, vad har du för operatör idag?
-Bredbandsbolaget.
-Jaha, då får jag önska en fortsatt trevlig kväll.

Therudeboy

Guest
Någon försäljare som ringde nyss och jiddrade om att han hade billigare alternativ än telia, ventelo hette det nog och när dom faxade över priserna så var det dyrare en telia likt förbannat... :kocko

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Inga säljare till mig sen jag skrev upp mig på nixlistan :tummenupp

bmwjohan

Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Therudeboy skrev:
Någon försäljare som ringde nyss och jiddrade om att han hade billigare alternativ än telia, ventelo hette det nog och när dom faxade över priserna så var det dyrare en telia likt förbannat... :kocko

det är en jävla röra i denna branch känns det som. som i mitt fall tex så har jag prislistor från telia och vodafone och tele2 och den operatören som jag ringer för ligger lägre i pris än alla dessa tre. MEN... när man ringer till företag efter företag så är det så gott som ingen som har telias, vodafones eller tele2s orginalpriser utan det är special, special överallt och dom har mycket lägre priser än dom "borde".
du kanske har nappat på något specialerbjudande som telia hade för ett tag sen vilket medför att du ligger lägre i pris än deras listor och då blir det ju som det blir.
jag vet inte riktigt vart det här kommer att sluta, men det känns som att folk börjar bli VÄLDIGT trötta på telefonförsäljare som ringer om mobilabonnemang eller fasttelefonabonnemang. det är många jag ringer till som ibland fått upp till fem samtal på samma dag från olika företag som ringer om telefoni. man förstår verkligen att dom börjar tröttna.

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
campar skrev:
Skönt att man inte har ngn hemtelefon! ;)
Finns ytterligare än fördel....de ringer aldrig o frågar om TV-licens heller...verkar som om de inte kan ringa mobil! =)))

Jag har hemtelefon men signalen är trasig... räknas det? Ingen kan ju ringa till mej? :rolleyes:
Amullo: Vilket företag ringer du från EGENTLIGEN? :va?

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA