Dessa säljare

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Jag kör själv med Bredbandsbolagets IP-telefoni. Funkar bra som f*n.

Lite kul är det dock.

På BBB´s Månadsfaktura så får jag betaöa en faktureringsavgift för Internet kostnaden, men när fakturan kommer på IP telefonin så finns där ingen avgift. Lite skumt.

Vi jobbade med en GSM kund för ett tag sen. Där ringde man och frågade om de vill teckna sig på kontantkort.
Mål = 10 sålda per kväll och säljare. Ingen låg under mål, så bevisligen finns det folk som köper.

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
sege skrev:
Alla såna säljare jobbar på provision.

Prata länge och mycket med dem så de förlorar en jävla massa 'säljtid' istället, till slut kommer ingen vilja jobba med de för de säljer inget och får alltså ingen lön.

Gjorde jag för nån vecka sen när de ringde från Tele2, men det var en så trevlig flicka så efter 30 min 'bla bla bla' om det mesta mellan himmel och jord var jag tvungen att säga okej till Tele2 som förval. Men det var det nog värt. :D

FEL, alla telefonförsäljare jobbar inte på provision...:mattias

Therudeboy

Guest
bmwjohan skrev:
det är en jävla röra i denna branch känns det som. som i mitt fall tex så har jag prislistor från telia och vodafone och tele2 och den operatören som jag ringer för ligger lägre i pris än alla dessa tre. MEN... när man ringer till företag efter företag så är det så gott som ingen som har telias, vodafones eller tele2s orginalpriser utan det är special, special överallt och dom har mycket lägre priser än dom "borde".
du kanske har nappat på något specialerbjudande som telia hade för ett tag sen vilket medför att du ligger lägre i pris än deras listor och då blir det ju som det blir.
jag vet inte riktigt vart det här kommer att sluta, men det känns som att folk börjar bli VÄLDIGT trötta på telefonförsäljare som ringer om mobilabonnemang eller fasttelefonabonnemang. det är många jag ringer till som ibland fått upp till fem samtal på samma dag från olika företag som ringer om telefoni. man förstår verkligen att dom börjar tröttna.

Vi ringer så lite på våra hemtelefon så det är inte lönt att byta från telia till något annat. Sen på pappas företagstelefon rings det en massa men det är mest till lettland och det är ingen som har billigare priser dit en telia så det spelar ingen roll. Men för dom som ringer mycket kanske det är lönt att byta som min fabror som har mobilräkningar på ca 10-20k per månad, men sen har han som du säger massa erbjudande. Han har alltid nya mobiler osv som han får av telia.

Wheeliegirl

Sporthojskonverterat
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6-08
F-n vad elaka ni e då! :fatta!
Dom gör ju bara sitt jobb! :tummenupp

Det är väl BRA att det är så pass mkt konkurrens mellan företagen att priserna drivs ner!

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Jag skulle bara bli glad om nån ringde upp och fixade så att man slipper pröjsa lika mycket pengar :) Men det är det aldrig nån som gör....Nån som jobbar som ringmupp och vill få en till kund? ;)

mattsson

Säger dom blubb blubb?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillf. hojlös
Therudeboy skrev:
Sen på pappas företagstelefon rings det en massa men det är mest till lettland och det är ingen som har billigare priser dit en telia så det spelar ingen roll.

Optimal, Vattenfall, Tele2, PG1, Universal o Glocalnet är några av dom som är billigare än Telias (vanliga) priser till Lettland.

Jag har också jobbat med telefonabb-försäljning så det är ganska kul läsa såna här trådar :) Vi jobbade i för sig inte som telesäljare utan va typ ute på stan o jagade folk. Det är ganska fascinerande vilken skrämseleffekt orden "telefon", "ringa" och "billigare" har på folk i alla åldrar. Det är ungefär samma reaktion som att ropa "bomb!" på en flygplats. Så en gång när vi blev lite väl trötta på alla rädda människor som inte vågade stanna så tog vi en femhundring i handen, räckte fram den mot folk och frågade "ursäkta, har du fått 500 kronor idag?" De första 20 vi frågade ville inte ha vår 500-ing utan sprang därifrån utan att veta vad vi sysslade med. Sen kom det en tjej i 25års åldern, tog 500-ingen och sa tack. "Var så god" sa vi "Ha en bra dag nu". Det roliga var att folk som precis tackat nej till pengarna såg vad som hände och kom springandes tillbaka. Dom blev näst intill förbannade när vi förklarade att "tyvärr, det där var vår sista 500-ing. Ni får vara lite snabbare nästa gång"

En annan rolig grupp av människor är de som antyder att de tycker synd om en att man måste stå där och slava eller de som säger "gå hem med er och skaffa ett riktigt jobb istället!". När vi sålde i höstas brukade vi ligga på ungefär dubbla svensson-lönen. Så oavsett om det är ett riktigt jobb eller inte så tjänar man fortfarande mer än de flesta man pratar med.

Gilgo

MES
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
...
Tur att man har skyddat nummer så slipper man telefonförsäljare. Gratis i all framtid framöver dessutom. Dock lär ju Telia ryka när dom höjer i höst. Bara man kan ha kvar bredbandet utan att ha abb hos Telia så.

Borde man inte kunna se till att telefonförsäljare inte kan ringa? Reklam skall man väl kunna välja bort? Man kan ju sätta en lapp på brevinkastet... "ingen reklam tack". Har för mig jag har läst om detta någonstans.

Therudeboy

Guest
mattsson skrev:
Optimal, Vattenfall, Tele2, PG1, Universal o Glocalnet är några av dom som är billigare än Telias (vanliga) priser till Lettland.

Jasså? har hört att det inte fanns billigare. 23öre per min eller nåt har telia ialla fall

mattsson

Säger dom blubb blubb?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillf. hojlös
Therudeboy skrev:
Jasså? har hört att det inte fanns billigare. 23öre per min eller nåt har telia ialla fall

Okej, men då är det inte telias vanliga pris, 1.95 kr/min. Tror man kan få ner till 1.50 som privatperson. Men om det nu är ett företagsabbonemang din Pappa har så är det mycket möjligt ni har billigare än det.

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
bmwjohan skrev:
när man sitter och ringer på detta sätt blir man som en robbot efter ett tag.

Ja det e ju ett mysterium att folk inte köper nåt efter att få hört en monolog i 10 minuter. :rolleyes:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
yonsson skrev:
Svarade såhär förra gången en säljare ringde mig.
jag: -du jag hinner inte nu, men kan jag få ditt hemnummer så kan jag ringa upp lite senare?

hon: -Nä, man jag kan ringa dig lite senare.
Jag: -Vadå? Tycker du att det e jobbigt när folk som du inte känner ringer hem till dig eller?

hon: -öööh aah
Jag: -Ja då förstår du hur jag känner då
hon: -mmm
Jag: -tack och hej

Seinfeld? Du kunde ju i alla fall sagt att du snott den.... :7peta

EDIT:

Oj, ursäkta. :7peta :7peta :7peta på mig själv.

Last edited:

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Markus skrev:
Seinfeld? Du kunde ju i alla fall sagt att du snott den.... :7peta

EDIT:

Oj, ursäkta. :7peta :7peta :7peta på mig själv.

Var det inte vänner? Eller kanske vänner oxå....

Uppsökande försäljare är drägg. Vill jag ha något tar jag kontakt.

Per

YOU MEET THE NICEST PEOPLE ON A HONDA
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650HRC SM CR500
Personligen känner jag köplusten snarare torka än flöda när man hör en (antingen jäkligt less eller konstgjort glad och klatschig) person läsa ett papper innantill.

Värsta var när jag stod i begrepp att rösta för 1'a gången.
Lämpligt antal dgr innan ringde en tjej från moderata ungdomsförbundet och frågade vad jag skulle rösta på. Blev minst sagt förvånad över den frågan men fann mig snart och berättade att jag "hade tänkt att rösta på moderaterna men eftersom ni inte drar er för sådana frågor så blir det nog kommunisterna istället.."
Tyst ett par sekunder sen tackade tjejen för sig.

Min röstsedel är ej från ngt av ovanstående partier och kommer inom överskådelig framtid ej heller att bli, vilket pucko ändrar ståndpunkt efter vad en telefonnasare säljandes politik, säger på 5min?

Flagga

Tycker om "Bling-Bling"
Gick med
12 May 2003
Hoj
Prylkittad Fazer med extra klistermärken.
amullo skrev:
...Det som funkar för att bli av med dem.
Försäljning:
*Nej tack, men lycka till med nästa du ringer...

Den där var ju faktiskt bra, det sitter trots allt en vanlig anställd människa i andra ändan.
I o f s "nixade" jag mig för många år sedan, så det ringer aldrig några försäljare från "okända" firmor.

Telefonundersökningar däremot :tummenupp

Många slänger oförklarligt nog på luren direkt...? Själv tycker jag att det :rock när det man säger representerar 10000 personers åsikt. Ger betydligt mer inflytande än Riksdagsvalet, ett lysande tillfälle att berätta vad man anser om t ex Reklam-TV/Radio. :fakta

St.Anger

Lite bättre än andra
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
Honda cbr 954, Triumph Bonneville, Yamaha yzf250, Ural
- Hej jag ringer från Telia och söker J***n E***m.
- Han har hastigt och lustigt avlidit och kan inte prata längre
- Öh? Jaha...eh...då berjag om ursäkt för att jag ringde och störde
- Ingen fara. jag skulle ändå svara.
!KLICK!

Var väll inte helt nykter heller...

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...