Destruction Derby v. 2.0 på Racehouse nu på lördag 28/8

Jimmyretta

medlem
Gick med
13 Apr 2003
Hoj
Skit i det du!
VenTurA skrev:
Jodå, han är på bättringsvägen :tummenupp var inte själv på plats men enligt hans brorsa så är detta vad som hände:

Han kom för nära en vägg på väg ut ur en kurva, gick in i sargen och och satte reflexmässigt upp foten för att stoppa. Tyvärr så var det bara en gipsvägg och han körde foten genom den. Han voltade framåt och knäckte både skenben och vadben.
Han hade tur i oturen och klarade sig från övriga skador.
Just nu så ligger han på MAS och har blivit opererad. Han har fått en låst märgspik vilket innebär att man borrar märghålan i ett rörformat ben större och för in en lång metallspik, i vars ändar finns hål för skruvar. Man för sedan in skruvar genom benet och spiken i båda ändarna. På det sättet kan inte benet vid frakturstället förkortas eller vridas. Detta ska ge bäst resultat.
Han kommer att vara gipsad i 6 veckor och märgspiken tar dom ut efter 3 månader.

Såg allt på plats, såg inte nice ut. Skulle ha kört efter dem men hoppade av, blir nog svårt att ta den kurvan utan att tänka på hans vurpa.

Han får krya på sig.

/ Jimmy

Dangerous Dave

Radical Quad-Riders
Gick med
14 Jan 2004
Hoj
Honda VTR1000F
Jimmyretta skrev:
Såg allt på plats, såg inte nice ut. Skulle ha kört efter dem men hoppade av, blir nog svårt att ta den kurvan utan att tänka på hans vurpa.

Han får krya på sig.

/ Jimmy
Var det kurva 1? Efter star/mål rakan?
Det var den som var mitt problem, fast jag gick ur den i 4:ans växel :4skrika ... Hann komma ur kurvan och köra 30 meter med en balansakt som inte höll i längden och slutade i däcken.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Dangerous Dave skrev:
Det var den som var mitt problem, fast jag gick ur den i 4:ans växel :4skrika ... Hann komma ur kurvan och köra 30 meter med en balansakt som inte höll i längden och slutade i däcken.
Banan är säkrare att köra åt andra hållet, när vi körde MM i vintras gjorde alla det.

Jimmyretta

medlem
Gick med
13 Apr 2003
Hoj
Skit i det du!
Dangerous Dave skrev:

Yepp 1:a kurvan, Hmmm 4:ans växel upps missade ditt Nick nu förstår jag.

/ Jimmy

PuDDy

pedalbiker
Gick med
7 Sep 2003
Hoj
sorry
VenTurA skrev:
Jodå, han är på bättringsvägen :tummenupp var inte själv på plats men enligt hans brorsa så är detta vad som hände:

Han kom för nära en vägg på väg ut ur en kurva, gick in i sargen och och satte reflexmässigt upp foten för att stoppa. Tyvärr så var det bara en gipsvägg och han körde foten genom den. Han voltade framåt och knäckte både skenben och vadben.
Han hade tur i oturen och klarade sig från övriga skador.
Just nu så ligger han på MAS och har blivit opererad. Han har fått en låst märgspik vilket innebär att man borrar märghålan i ett rörformat ben större och för in en lång metallspik, i vars ändar finns hål för skruvar. Man för sedan in skruvar genom benet och spiken i båda ändarna. På det sättet kan inte benet vid frakturstället förkortas eller vridas. Detta ska ge bäst resultat.
Han kommer att vara gipsad i 6 veckor och märgspiken tar dom ut efter 3 månader.

Jag jobbade den kvällen och försökte hjälpa honom så bra det gick efteråt. såg inte det själv. var i verkstaden och mekade hörde bara smällen och kollade ut. såg att han inte reste sig själv och då var det bara att springa. brukar vara något fel då.

Hoppas han kryar på sig snart och hoppas han provar på det igen fast lite lugnare.

TheDude

Überposör
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
King of the road
GSXR1100R skrev:
Jag vill knäppa före och efter kort, sen kan ni tävla om det största blåmärket :tungan

Isf får vi plåstra för D_D's alla gamla blåmärken innan vi knäpper "före-kortet" :hihi

VenTurA

Fartblind
Gick med
13 Apr 2003
Hoj
Såld
PuDDy skrev:
Jag jobbade den kvällen och försökte hjälpa honom så bra det gick efteråt. såg inte det själv. var i verkstaden och mekade hörde bara smällen och kollade ut. såg att han inte reste sig själv och då var det bara att springa. brukar vara något fel då.

Hoppas han kryar på sig snart och hoppas han provar på det igen fast lite lugnare.

Jasså du jobbar där?
Själv vågar jag knappt visa mig där efter att..hmm..ha "dejtat" Rolfs dotter... :tuttar

Dangerous Dave

Radical Quad-Riders
Gick med
14 Jan 2004
Hoj
Honda VTR1000F
Jimmyretta skrev:
Yepp 1:a kurvan, Hmmm 4:ans växel upps missade ditt Nick nu förstår jag.

/ Jimmy
Jag råkade bara testa gränserna "på fel håll" som Puddy sa.
Först gick jag över dom och sen...gick jag över dom en gång till. :rolleyes:

TheDude

Überposör
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
King of the road
Glömde ju nästan...12:50 - 13:00 vid Racehouse blir skitbra :tummenupp Vi synes där

// O. Övervinnerlig :arsele

PuDDy

pedalbiker
Gick med
7 Sep 2003
Hoj
sorry
VenTurA skrev:
Jasså du jobbar där?
Själv vågar jag knappt visa mig där efter att..hmm..ha "dejtat" Rolfs dotter... :tuttar

Vänta lite nu hehe. detta blev superintressant haha. jo hon ser bra ut men vad har du nu gjort då. :fatta!

HAX

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2004
Hoj
GSF 1200 Bandit 03
Gränser

Dangerous Dave skrev:
Jag råkade bara testa gränserna "på fel håll" som Puddy sa.
Först gick jag över dom och sen...gick jag över dom en gång till. :rolleyes:

Hittade du refuger därinne också :hihi

VenTurA

Fartblind
Gick med
13 Apr 2003
Hoj
Såld
PuDDy skrev:
Vänta lite nu hehe. detta blev superintressant haha. jo hon ser bra ut men vad har du nu gjort då. :fatta!

Haha det blev det va? :tungan
Tja...träffade på henne genom jobbet, dejtade några gånger och hade allmänt trevligt... :tuttar
Sen liksom...insåg jag att det kan vara rätt trist med förhållande ibland, och utnyttjade min manliga förmåga att låta alltihop rinna ut i sanden... :rolleyes:
Sen har man ju fått höra på omvägar att man är en dålig människa...jag?? mor som alltid brukade säga att jag är en sån snäll påg... :va

PuDDy

pedalbiker
Gick med
7 Sep 2003
Hoj
sorry
VenTurA skrev:
Haha det blev det va? :tungan
Tja...träffade på henne genom jobbet, dejtade några gånger och hade allmänt trevligt... :tuttar
Sen liksom...insåg jag att det kan vara rätt trist med förhållande ibland, och utnyttjade min manliga förmåga att låta alltihop rinna ut i sanden... :rolleyes:
Sen har man ju fått höra på omvägar att man är en dålig människa...jag?? mor som alltid brukade säga att jag är en sån snäll påg... :va
Ajjabajja.
Jobbet? vad jobbar du med då? får passa dig för rolf så han inte piskar dig med fälgslangen. hehe

VenTurA

Fartblind
Gick med
13 Apr 2003
Hoj
Såld
PuDDy skrev:
Ajjabajja.
Jobbet? vad jobbar du med då? får passa dig för rolf så han inte piskar dig med fälgslangen. hehe

jaja, fy på mig och allt sånt... :rolleyes:
jobbar som arbetsledare på Falck Security i Lund, och hon var där och sökte jobb i våras och hamnade således på mitt bord. (hennes papper då alltså :hihi )
Har lyckats undvika Rolf hittills, dock tacksam om du undviker att nämna "knutten från Kävlinge", tänkte snart sticka in där och köra och jag vill inte att någon (läs: Rolf) står och väntar på mig... :död

PuDDy

pedalbiker
Gick med
7 Sep 2003
Hoj
sorry
VenTurA skrev:
jaja, fy på mig och allt sånt... :rolleyes:
jobbar som arbetsledare på Falck Security i Lund, och hon var där och sökte jobb i våras och hamnade således på mitt bord. (hennes papper då alltså :hihi )
Har lyckats undvika Rolf hittills, dock tacksam om du undviker att nämna "knutten från Kävlinge", tänkte snart sticka in där och köra och jag vill inte att någon (läs: Rolf) står och väntar på mig... :död

hehe nä det är lugnt. kom du bara in.

Dangerous Dave

Radical Quad-Riders
Gick med
14 Jan 2004
Hoj
Honda VTR1000F
VenTurA skrev:
tänkte snart sticka in där och köra och jag vill inte att någon (läs: Rolf) står och väntar på mig... :död
Jag sätter 100 spänn på Rolf :corn
Kul om du kommer ner och kör med oss... Inte Rolf då alltså :hihi

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...