Det är dags igen, ALLA LÄS! tack

Status
Ej öppen för fler svar.

F/F

Ny medlem
Gick med
22 Dec 2003
Ort
stockholm
Hoj
GSXR-1000 K7
UrbanTiger skrev:
Det tycker jag är bra :tummenupp
Det ska vara trevlig stämmning på forumet och gärna lite roligt också :banana

Själv hade jag äran att vinna en minimoto på ett annat forum, vilket alltså inte hade varit möjligt om inte SH hade funnits.

hallå hallå det har blivit fel i lottdragningen lämna genast över din mini till PULVER på forumet :D
 

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sveriges Jerusalem
Hoj
Honda RS125R
Känner man sig kränkt och nedtryckt av någon så tror jag att det går alldeles utmärkt att skicka ett PM till personen i fråga och påpeka detta.
Då får man säkert en förklaring, alternativt en ursäkt då meningen oftast inte är att göra någon illa utan kanske bara göra sig lite rolig på andras bekostnad.
Vilket man kanske kan bjuda på, eller så slipper man förhoppningsvis fler påhopp av denna person i framtiden. Om så inte är fallet så får man ta det med en moderator/Swedie.
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
vi kanske borde starta en figh tråd. Ifall nån är oense så får man ta det dit, där gäller inga regler, personliga påhopp uppmuntras kraftigt.
 

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Hojlös! :(
BRA initiativ Swedie! Håller absolut med om att alla personangreppen och snäsiga svar drar ner stämmningen på sporthoj. Har man inget positivt/konstruktivt att skriva kan man låta bli!

Keep up the good work och humör!

edit. En idé! Smileys kan vara väldigt laddade att använda.
Hur vore det att ta bort ett par elaka smileysar? T.ex.: :kocko , :mad: , :finger och :fatta! ?

Fram med fler positiva smileysar! De här blir jag alltid glad av: :banana , :kiss , :wiggle , :Rockbanan och självklart :tuttar !
 
Last edited:

blub

bar asfalt är bra asfalt
Gick med
15 Nov 2003
Ort
Uppsala
Hoj
zxr 750
Håller med.. vem det nu var som sa det.. att om du är mycket upptagen, swedie, så kanske du (forumet) behöver en "general moderator". Är ju upp till dig om du tycker att du kan lägga ner den tid som behövs för att hålla forumet (och oss användare) i skick!

Själv har jag inte märkt av något eventuellt neglekt, utan avskrivit spam och tråkigheter som den sedvanliga vintertrisstessen. Jag spammar väl också ibland :va men sällan negativt utan isåfall misslyckade försök att vara rolig! :clown

Min erfarenhet från andra forum är att få moderatorer är negativa i början, det är vi användare som driver dom till vansinne. Så vi kanske skulle försöka vara lite mer positiva, som sagt. :tummenupp

P.S smilies är skoj (förutom möjligtvis inlägg endast innehållade .popcorn)!
 

nicce

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2004
Ort
PITEÅ
Hoj
hojlös
Bra sagt Swedie.
gott nytt år på dig med. å alla andra här på sporthoj.com :yoparty
 

Dr.Bike

Guest
Jodå Swedie/Johnny det du säger är HELT rätt, jag är relativt ny här och kan redan se detta på vissa håll.

Vad det beror på vet jag inte exakt, men det är väl alltifrån

-Stora egon
-Prestige
-Testosteronstinna hannar (ja inga tjejer har betett sig såvitt jag har sett)

Men hur komma åt det...jaa du, som jag ser det kan man givetvis vädja som du.

Bra bra.

Men då slår man oftast in öppna dörrar...för VEM kan väl låta bli att hålla med?
Även "de elaka" tycker ju detta.

Hur då? Jo genom att det ju givetvis var "den andres fel" d.v.s den idioten man nyss hackat på. Så därför nickar alla när du mässar om frid.

Tiotusenkronorsfrågan:Hur göra då?

Jo: Ingen gillar ju att bli knäppt på näsan, och tappa ansiktet, allra minst i offentlighetens ljus, så det som då borde ske är att dessa personer som faller utanför de moral och etikregler som du och övriga moderatorer sätter upp (som må vara HUR godtyckliga och subjektiva som helst) de skall få en knäpp på näsan i sin brevlåda, där man i klartext säger: Sånt här *klipp ur tråden* accepterar vi inte, vänligen upphör med det. Or else. :ajjabajja

Precis som med Hundar, Ungar eller annan form av uppfostran har vi givetvis alla ett kollektivt ansvar oxå.
Inte angiveri, men rapportering av de fall där man kränks eller nån annan kränks känns angeläget. Hur funkar sådant idag? Kommer det någonsin såna rapporter "i tid" eller är det hela tiden "brandsläckning" mellan kombattanterna när fajterna redan är avslutade?

Bra initiativ Swedie, och bra att du tar up detta. Men lite action oxå!

Gott nytt år alla! :cpparty
 
Last edited:

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
eus skrev:
Känner man sig kränkt och nedtryckt av någon så tror jag att det går alldeles utmärkt att skicka ett PM till personen i fråga och påpeka detta.

Funkar inte alls. Du besvarar ju aldrig alla Pm jag skickat till dig Eus :3freak
[hoppas man får använda en gnutta ironi fortfarande]

Bra tråd Swedie! Nu ser vi fram emot säsongen 2005!
 

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
Nu kanske ni med större hojar inte bryr er... Men iaf, i 125-forumet har det blivit en grymt tråkig stämning, personangrepp verkar ha blivit mer regel än undantag... Ni som är aktiva i 125-delen vet vilka jag menar!
 

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Jag e halvnykter på tisdagar 09.00-09.45 och söndagar 11.00-16.00.Kan offra mig o va "generalmoderator" då. :rofl

Grått nytt hår på er allihopa.

p.s Jag tycker att ALLA moderatorer gör sitt jobb på ett bra vis.Att deras personligheter lyser igenom lite ibland tycker jag bara e kul.Trivs som fan på den här sidan o har fått en massa nya kompisar oxå,skitkul.D.s :tummenupp :tummenupp
 

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sala
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
Miss_Orchidee skrev:
du är inte ensam, det sa jag innan ju :)

men men Gott nytt år på er alla! nu är det snart 2005 :banana och jag fyller 18 om ynka 28 dagar :hoppa

Grattis i förskott. :pannkyss
 

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Östersund
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Är de så dålig stämning då? :va Man kanske ha missat de trådarna iofs. Jag tycker man lägger av ett garv nästan varje gång man går in på sporthoj, nu har jag inte tid med det här längre fö nu ska jag vira in hojjen i nyårsgirlanger och slå upp en riktigt stygg whiskygrogg. :tomten

GOTT NYTT ÅR snart är det VÅR!!!
 

Blommen

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2004
Ort
Lysekil
Hoj
xr600 såld , xr650r
jag håller helt och hållet med ,vet inte hur det var för men har sett att det är lite tråkiga svar i visa inlägg ,men jag trivs för övrigt välldigt bra på SH och hoppas verkligen att det blir mer positivt här på :yoparty SH :yoparty
/ en trogen SH fantast :D
 

Pegasus

Prosit...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bålsta, bland fiskarna....
Hoj
KTM 250 EXC-F -13
Halloj

Jag har väl inte varit så aktiv på forumet men dock hängt här i "smyg" (en hel del). Jag tycker mig ha märkt att kvaliteten har förändrats under de senaste åren.

Så därför gillar jag ditt initiativ Swedie och jag är övertygad om att det kommer att göra Sporthoj.com bättre.

Mvh
Peter
 

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tidaholm
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Tycker inte någonsin Mattias varit hård i överkant mot någon, inte som jag sett iaf. Ett fåtal gånger har det varit hårdare ord, men då med glimten i ögat och oftast mot någon som jag vet att han känner och kanske också är ute och åker båge tillsammans med. Precis som jag käftar med Rex, Valmers och Goodstuff med en jargong som oftast är rå men hjärtlig. Nya medlemmar kanske tror vi är i luven på varandra när vi i själva verket träffats, festat och kört båge ihop ett gäng gånger och är förhållandevis goda kamrater. :)
 

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Ort
.
Hoj
no more :(
Tycker mentaliteten här är grymt skön, varför skulle man annars stanna kvar här? Lite sura miner kanske de blir då och då men, de får nog ta o gnuggas bort!

Gott nytt år(rr) på er :tummenupp

Syns förhoppningsvis på Gotlandring!
 

Koskela

Jag bygger FART kameror!
Gick med
8 Sep 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
-02 Honda hornet 600, -01 Honda fireblade 929
KalleNorton skrev:
Nu kanske ni med större hojar inte bryr er... Men iaf, i 125-forumet har det blivit en grymt tråkig stämning, personangrepp verkar ha blivit mer regel än undantag... Ni som är aktiva i 125-delen vet vilka jag menar!


Håller med dig helt. Det verkar faktiskt som att så fort nån skriver någonting så kommer alltid någon med motangrepp och trycker ner varandra (inte alltid men finns fall). Det går ju inte att stoppa allt men det skulle kanske gå att skicka ett PM till de som håller på mest.

Tycker att moderatorerna gör ett bra jobb men det funkar inte riktigt ändå.

Gott Nytt År! :fyllisar :)
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top