Det är dags igen, ALLA LÄS! tack

Status
Ej öppen för fler svar.

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Roslagen men fortfarande 08!
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Mycket bra Swedie :tummenupp

Själv är jag ju en hängiven SH-are som är här varje dag och gärna på chatten oxå, tyvärr har jag börjat tröttna på att man inte ens kan gå in där och säga hej förrän vissa säger nåt elakt... Jag säger inte att jag själv är oskyldig, har nog varit ganska elak ibland jag oxå och skrivit en del obetänksamma saker i vissa trådar, men jag går inte in för att såra människor för att jag själv är på dåligt humör och tycker att livet är pest. En del verkar ha SH som en slags klagomur istället för det som den här sidan är till för... nämligen till för alla som gillar hojar oavsett kön, ålder, typ av hoj, sexuell läggning etc.etc.
Jag funderar på om du inte kan låta några tjejer vara moderatorer oxå, kanske blir en annan stämmning då??? Vi har ju många nya tjejmedlemmar och bland dem finns det säkert några som skulle passa utmärkt!!

Jag önskar dig och alla er andra ett riktigt Gott Nytt År!!
 

P@trik

#16
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
Flera
En del inlägg som tolkas negativt eller elakt mot någon kanske inte alls är menat så .
Det borde gå att lösas genom att som redan sagts att pm:a personen ifråga och reda ut det.


Snart kommer sommaren håll ut....
 

DreeTman

Långsam
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg
Hoj
Posörhoj 08 -RR edition
:tummenupp Tycker din skapelse funkar rätt bra ändå den här vintern Swedie. Av det jag läser så tycker jag det är bättre än förra året, men det kan kanske ha att göra med att jag inte läser den "överflödiga" delen längre.
Sen är det klart att man kan störa sig på vissa användare och det de skriver, även moderatorer. (Dock ser jag inget fel de gjort i egenskap av moderator, utan mer tonen i deras personliga inlägg)

Gott nytt år på er alla! Förhoppningsvis ses vi på vägarna och banorna i sommar!
//Calle.
 

Förgöraren

Inte som Du!
Gick med
13 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Senaste hoj; Blade-08 Förgöraren-edition
Bra sagt Swedie!

Kom just ihåg hur jag hittade hit från början...jag hade problem med hojen...å sen fick jag hjälp...var helt lyriskt!!! :) Å sen hitta man gubbar att åka ihop med...kanon. Om jag även hittar en fru skall jag också börja skänka ekonomiska bidrag!!!

Skall sjkälv koncentrera mig på att ge råd i den mån jag kan...

Nån sa att snart är det ny säsong å fan vad sugen jag blev! Fan vad sköj det skall bli. Det är tveklöst det roligaste intresse jag haft...å dyraste...men fan sköj det skall bli!

Mvh FÖRGÖRAREN
 

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Luleå
Hoj
Sååld
Jag anser att man ska få säga sin åsikt även om den kanske inte alltid faller alla på läppen men man ska inte gå till personangrepp
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Mattias skrev:
Protest! Jag är väldigt snäll, faktiskt. Tycker jag iaf... :va
Du är bäst. Jag gillar dig :pannkyss

Jag gillar alla andra också. Spelar roll att de inte har körkort eller sporthoj! De är bra människor ändå. Sån är jag - ser det fina hos alla :)
 

VRM Roffe

Nordisk och Svensk Mästare 50cc Classic
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Uppsala Vårdsätra
Hoj
Gröna faran,Suzuki GSX1100R Minarelli Silverbullit Derbi 70cc RS-125
Vänliga inlägg

Om alla håller sig till tråden så behöver det inte bli så fula ord. Men det tenderar ganska ofta att spåra ur och det är då tonen börjar accentueras hos vissa.
Jag tror att att om vi alla åt några sådana här varje dag tillsammans med en liter mjölk så blir vi snälla igen..
Eller hur SWIIIIIIIIIIDIIIIII
varsågoda :tummenupp
 

Bifogat

  • Resize of Roffe och Johannas bullar.JPG
    Resize of Roffe och Johannas bullar.JPG
    101.5 KB · Visningar: 57

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
fjollträsk c/o Vidja
Hoj
KTM 950 SM
Bra sagt, men ....

Som gammal medlem vettef-n om den här vintern är något lågvattenmärke i förhållande till föregående vintrar? Har inte märkt av någon avsevärd försämring iaf, kan hända att jag har skyglapparna på. Men hjälper denna kollektiva uppmaning verkligen? Är inte det mest efektiva att du / moderator tar detta via PM med personerna som ni anser sprida denna negativism? Har för mig att det är det enda som har fungerat effektivt tidigare. Om du / ni känner att du / ni vill med en tråd som denna förklara / ursäkta ert handlande, så är väl det ok, men vi medlemmar har läst reglerna och vi "spelar" här på era villkor.
Vill ni banna någon - gör det
Vill ni varna någon - gör det
Vill ni hylla någon - gör det

Medlemmarna gör siten läsvärd, men andra medlemmar kan även göra att siten förlorar sitt värde, och det är upp till er att att reglera detta.

1) Bra jobbat ivf!
2) Våren är på väg!
3) Gott nytt år!


//David
 

Minimorran

Blivande miljonär
Gick med
7 May 2004
Ort
Södertälje
Hoj
Kawasaki zzr600
Livet är för kort för att irritera sig på saker som man lätt kan ignorera... :)
Hittar jag en tråkig/elak tråd så bläddrar jag bara förbi tills jag hittar något kul... och finns det inget roligt just då så kan man ju faktiskt göra något annat än att sitta och läsa på Sporthoj (förlåt Swedie :pannkyss .. men så är det..)
Om ingen retar upp sig/svarar med samma mynt så rinner tråk-trådarna ut i sanden...

Krama varandra i cyberrymden och Gott Nytt Hojår!! :squid

:banana :fyllisar :banana
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
KalleNorton skrev:
Nu kanske ni med större hojar inte bryr er... Men iaf, i 125-forumet har det blivit en grymt tråkig stämning, personangrepp verkar ha blivit mer regel än undantag... Ni som är aktiva i 125-delen vet vilka jag menar!
Jag borde ta bort och banna alla i 125-forumet eller? ibland får jag det i tankarna när "ni" inte kan uppföra er. Men berätta gärna om det söks en vettigare moderator eller fler...
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Om man tycker att nån skriver som en idiot så ska man väl få skriva det utan att skicka PM.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Jag tycker det bara är bra ifall man får lite konstruktiv kritik till oss moderatorer.
Säg till ifall ni känner er överkörda eller felbehandlade.
Ta det gärna via pm. Öppen pajkastning kan bli så fel ibland.
Tror dom flesta av oss tar oss tiden och ger ett svar eller en motivering till varför vi handlade som vi gjorde.
Var inte rädda för att diskutera det hela med oss.
Vi vill också få feedback på hur vi gör vårat jobb.



Gott nytt år på er...
 

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
Jag har inte märkt av så mkt negativt.

Moderatorerna gör ett bra jobb.

Folk kanske ska läsa saker en gång tiill innan man öser ur sig inlägg o vara snabbare på att be om ursäkt ifall man missuppfattat. Det är väl inte så svårt?
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Bra skrivet Swedie :tummenupp Har själv tyckt det sista att det börjat bli lite väll rediga och tråkiga komentarer från vissa människor!! Har även skrivit detta i några inlägg. Men vem vet det kanske ordnar upp sig till våren när alla dessa grin olar får börja köra hoj igen :D
 

sandstream

Guest
Jag var inte här förra vintern så jag kan inte uttala mig om denna är sämre än föregående.

De som gnäller på användningen av smilies kanske borde fundera på vad de är till för?
De är ju bristen i skriftlig kommunikation som de ska försöka förbättra.

De som måste förklara ett par inlägg senare att deras förra inlägg var ironiskt har misslyckats med sin ironi och borde tänka på det nästa gång (vilket de sällan gör).

När det gäller moderatorerna så vet jag inte hur arbetet är fördelat mellan dem men jag måste säga att SH har känts omodererat den senaste tiden.
Folk kan starta vilka skittrådar som helst utan att någon moderator stänger dem och ger en förklaring till varför.

Swedie: Gör mig till moderator så kommer allt att bli bättre :tungan
 

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Senare...
Elak, jag? :rofl

Snälla ni, jag är bara mig själv. Jag försökte vara snäll ett tag, men då sa alla att jag var tråkig och bad om att få tillbaks den gamla McB. Jag gjorde t.o.m. en poll om det hela, och elakheten vann.
 

sandstream

Guest
McB skrev:
Elak, jag? :rofl

Snälla ni, jag är bara mig själv. Jag försökte vara snäll ett tag, men då sa alla att jag var tråkig och bad om att få tillbaks den gamla McB. Jag gjorde t.o.m. en poll om det hela, och elakheten vann.
Du får göra som Fantomen och vara hård mot de hårda :)
Och lite snällare mot dem som inte vet att du är Fantomen :D
 

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Ort
Uppland
Hoj
cb1100
Enbart medhållande inlägg i kompisanda är inget man vill läsa i längden heller.
Visst personpåhopp är onödigt, men den som inte tål lite ifrågasättande och glödande diskussioner där man inte alltid vinner bör söka sig någon annanstans.

Man blir dessutom bemött som man skriver själv, förstår inte att inte folk förstår det.

Kom ihåg att SH inte är en klubb, det är egentligen bara en kärna som träffas på fester o kör ihop i SHs namn.
 
Last edited:

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
HD Custom 02
Nr:18 skrev:
Ta bort dom medlemmar som bidrar till denna negativa spiral. Enkelt och effektivt. Ett mail som talar om orsaken och en månads avstängning borde göra susen.

Vill du bli bannad?
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top