Det är dags igen, ALLA LÄS! tack

Status
Ej öppen för fler svar.

RacerKeld

what
Gick med
24 Nov 2003
Ort
Köpenhamn
Hoj
3/4L GSXR
McB skrev:
Är forumet till för dess besökare, eller är besökarna till för forumet? Svara på den frågan så förstår du varför din tankegång inte fungerar.
Den frågan funkar bra när ett forum är liten och måsta dra till besökare.
När forumet har kritiskt massa, måste man säkerställa att forumet har någonting att bjuda på, och det gör man tx ved att filtrera oseriöse besökere i från dom seriösa.
Seriösa betalar gärna, det gör oseriösa inte.

McB skrev:
Om jag är riktigt duktig och kan svara på svåra frågor så ligger i de övriga besökarnas intresse, alt. siteägarens intresse, att få mig att stanna kvar på siten.
Precis, igen: seriösa betalar gärna, det gör oseriösa inte. Det är sakens kärna.

McB skrev:
Att införa en avgift är inte rätt metod.
Beror på vad du vill med forumet. Om du vill att forumet besöks av alla, då forstår jag dig. Om du vill att forumet skall ha något intressant att bjuda på från seriöse besökare, forstår jag inte din motstånd.

McB skrev:
Jag har inte besökt forumet, eftersom jag inte kan utnyttja alla funktioner utan att betala för det. Vilken relevans det har i vår diskussion förstår jag inte.
Jag ville visa dig hur det kan funke på ett betalforum, at ett betalforum inte är samma sak som ett dödat forum med liten mångfald.

Edit: kanske lite mer självfortroende är vad som krävs. Sporthoj.com är det bästa mc-forum i världen, det är inte mänga like bra alternativ som finns. Seriösa besökare kommer inta att lämna oss om det koster en hundring att regga.
//Ronni
 
Last edited:

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Senare...
RacerKeld skrev:
Den frågan funkar bra när ett forum är liten och måsta dra till besökare.
När forumet har kritiskt massa, måste man säkerställa att forumet har någonting att bjuda på, och det gör man tx ved att filtrera oseriöse besökere i från dom seriösa.
Seriösa betalar gärna, det gör oseriösa inte.


Precis, igen: seriösa betalar gärna, det gör oseriösa inte. Det är sakens kärna.

Man betalar inte "gärna" om inte forumet ger något utöver det vanliga. Det vet jag av erfarenhet. Betalsidor på nätet brukar vara sådär framgångsrika, håller du inte med?
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Problemet - det tar emot lite att använda ordet - är att det är för många sporthojsåkare här inne. Och alla såna är outlaws. (I själva verket är de blyga och osäkra på sig själva men försöker verka tuffa och hårda här på forumet. Fråga GSXR1100R om ni inte tror mig).

Ett sätt att få en trevligare och mjukare ton är att vi försöker få in fler andra sorters människor. Några kategorier som jag tycker är otillräckligt representerade är följande:

1. Folk utan MC-kort.
2. Folk utan MC.
3. Folk med offroad/supermoto/touringbåge/Audi av valfri modell.

Gott nytt år, medborgare och kamrater :tummenupp

Edit: glömde minimoppe och chipstrimmade SAAB, under punkt 3.
 
Last edited:

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Bingo skrev:
Problemet - det tar emot lite att använda ordet - är att det är för många sporthojsåkare här inne. Och alla såna är outlaws. (I själva verket är de blyga och osäkra på sig själva men försöker verka tuffa och hårda här på forumet. Fråga GSXR1100R om ni inte tror mig).

Ett sätt att få en trevligare och mjukare ton är att vi försöker få in fler andra sorters människor. Några kategorier som jag tycker är otillräckligt representerade är följande:

1. Folk utan MC-kort.
2. Folk utan MC.
3. Folk med offroad/supermoto/touringbåge/Audi av valfri modell.

Gott nytt år, medborgare och kamrater :tummenupp
Japp så är det, vi är alla outlaws, Bingo kör som ett svin trots att han är äldre än mig.
 

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Ort
Uppland
Hoj
cb1100
Är det inte väldigt många som själva mest spammar som sen gnäller över andra?
Det är få som verkligen tillför nåt i den mening som de försöker få det till, nämligen att svara på frågor kring sporthojar.

Städa framför egen dörr innan ni ger er på andra.

Men någon kris för forumet märker inte jag av (som i och för sig inte besöker forumet dagligen), är det verkligen så illa? jag menar hur många besökare är det per dag?
 

Cribbe

såld r1:a:-)
Gick med
30 Jan 2004
Ort
Göteborg/ Uppsala
Hoj
R1 07 MED MYCKET KOLFIBER
Swedie skrev:
Tjena mors alla :)

Denna vinter har gått relativt OK vad gäller dödsspammande, men vi har problem med att vintern har fått grepp över era personligheter och har tagit bort era begrepp om vad detta forum handlar om och hur det ska utnyttjas. Jag har själv varit relativ upptagen i mitt privatliv med jobb och :tuttar, detta har gjort att jag varit dålig på att bevaka och se till att det är en trivsam tillvaro här på Sporthoj.com.
Nu kanske ni undrar vad jag anser är en trivsam tillvaro. lättast är att lista saker jag anser Inte passar in. Vi kan t.ex börja med detta som jag blev påmind om per telefon idag som irriterar många. Det är s.k "obehörigas inlägg" i många trådar. Diskussioner i all ära, men att endast finna glädje i att trycka ner andras personligheter gör att det blir tystare och tystare och medlemmar vågar inte längre skriva vad de tycker. Det är en ond spiral som kan lida till att SH blir en ödemark... endast för att en massa kritiska och negativa personer ska säga sin åsikt om allt de inte tycker om. Säger inte att detta håller på överallt i alla trådar, men även i liten form sprider sig negativiten över till de medlemmar som endast läser. De börjar tycka att det inte längre är värt att besöka sajten.

Men, en pik till alla andra som är positiva i sina personligheter, SKRIV VAD ÄN POSITIVT NI KOMMER PÅ. Håll inte inne på "Jag är glad för dig"-kommentarer. Att sprida en positiv stämningen genom forumet är BRA på alla sätt. Verkar som endast de som är negativa är de som Vill skriva.

Många säger det var bättre förr. Kan vi lägga ner med detta talesätt? Vi skapar negativetet och känslan av att det är lönlöst. Fråga istället dig om det är nått Du kan göra åt saken. Jag personligen kan inte göra nått mer åt saken än att just skriva en sån här tråd om att nu närmar vi oss en gräns där det det kan börja spirala neråt utan återvändo.

2005 är snart här gott folk! Med alla kriser runtom i världen, försök att iaf att inte få Sporthoj.com att falla i kris oxå på grund av ett antal negativa personligheter som surrar här. Jag kommer åter igen försöka med hårdare moderering och utdelningar av varningar när det börjar tänjas på gränsen över vad som man borde uttala sig om.

... lämnar tråden öppen för diskussion om förbättringstips! Tack!

Nu önskar jag iaf alla ett GOTT NYTT ÅR! :tummenupp


-Johnny

Trevligt att läsa det du skriver, nu tar vi nya tag på sporthoj.com och
tar med oss det du skrev till 2005 och sprider kunskap och glädje :banana .
Gott nytt år på er alla på sporthoj.com
MVH Cribbe
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Nu är det 2005. Skärp er :lol

En grej är, SLUTA IFRÅGASÄTTA ALLTING. Måste det finnas dubbla avsikter med allt enligt er?
 

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
GSX-R 600
eus skrev:
Rent allmänt, mest ungefär på en höft

Fast mest det där om att Mattias är elak, McB kan kanske vara väl hård ibland.
Mattias har oftast en rolig underton i sina inlägg

McB har jag ingen aning om.
Men både Hannez å Mattias har i varje fall jag uppfattat som mycket bra moderatorer, med förmågan att tillrättavisa på bra sätt. Ibland ironiska/roliga, men ändå bra sätt.(trist att Hannez slutade)
Tack för ni håller koll på trådarna!




Jag har nog helt missat att det varit tråkig stämning här. Kanske bryr sig folk lite för mycket. Trots allt känner inte alla varandra här och i text är mycket lätt att missuppfattas.
Lugna ner er några kilo och sätt jobbigt folk på ignorelistan så ordnar det sig nog denna vintern med:) Jag är inte själv den som vänder andra kinden till direkt :rolleyes: men men.. :)
 
Last edited:

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
TinaTjejen skrev:
McB har jag ingen aning om.
Men både Hannez å Mattias har i varje fall jag uppfattat som mycket bra moderatorer, med förmågan att tillrättavisa på bra sätt. Ibland ironiska/roliga, men ändå bra sätt.
Mattias är rolig med en rejäl dos av ironi ibland, det är dock inte lätt att förstå om man inte har den typen av humor, man får tänka till ibland och det klarar inte alla.

:lol
 

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
GSX-R 600
Swedie skrev:
Nu är det 2005. Skärp er :lol

En grej är, SLUTA IFRÅGASÄTTA ALLTING. Måste det finnas dubbla avsikter med allt enligt er?
ibland kan man tro att det är en större andel tjejer än killar här när inlägg börjar analyseras sönder :hihi
 

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
GSX-R 600
GSXR1100R skrev:
Mattias är rolig med en rejäl dos av ironi ibland, det är dock inte lätt att förstå om man inte har den typen av humor, man får tänka till ibland och det klarar inte alla.

:lol

Han är helt ok :tummenupp
 

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Hojlös! :(
Victor skrev:
Angående McFilles inlägg om flinos, det var ju ganska dumt.
De elaka flinosarna används ju för att understrycka ironi och de "roliga" används nästan enbart av individer som inte klarar av att uttrycka sig som folk.

Det var ju faktiskt ett litet ironiskt förslag, men med lite allvar i. Jag håller med att vissa "elaka" smileys understryker ironi, men vissa tycker jag bara är provocerande...t.ex.: :finger och :kocko .
Många pajkastningar har börjat med att någon tog illa vid sig pga. en löjlig smiley....

Att det bara är individer som inte kan uttrycka sig som använder positiva smileys är bara skitsnack. Om du tycker att smileys bara är till för att understrycka ironi eller sarkasm så kanske du skall fundera på vad de egentligen heter...SMILEys...
 

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Ort
Stockholm/Värmdö
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Folk bryr sig för mycket, folk är för korkade och folk har för lite liv.

För övrigt anser jag att Mattias är en grisigt elak typ för han kallar mig skit-sege så nu ska jag grina hela '05.
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Swedie skrev:
Blir mordhotad så ofta då...

Men ska iaf ta och börja hota endel om folk inte uppför sig som folk.
banna idioterna sen om de kommer under ett annat alias så banna på bara.. ge fler medlämmar ban rättigheter som du vet har hängt ett tag å va dem går för... så blir vi snart av med dem...
 

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Ort
Norrköping
Hoj
YZF Yamaha R6
wdac skrev:
banna idioterna sen om de kommer under ett annat alias så banna på bara.. ge fler medlämmar ban rättigheter som du vet har hängt ett tag å va dem går för... så blir vi snart av med dem...
vadå ge alla rätten att banna
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top