Det är dags igen, ALLA LÄS! tack

Status
Ej öppen för fler svar.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Tjena mors alla :)

Denna vinter har gått relativt OK vad gäller dödsspammande, men vi har problem med att vintern har fått grepp över era personligheter och har tagit bort era begrepp om vad detta forum handlar om och hur det ska utnyttjas. Jag har själv varit relativ upptagen i mitt privatliv med jobb och :tuttar, detta har gjort att jag varit dålig på att bevaka och se till att det är en trivsam tillvaro här på Sporthoj.com.
Nu kanske ni undrar vad jag anser är en trivsam tillvaro. lättast är att lista saker jag anser Inte passar in. Vi kan t.ex börja med detta som jag blev påmind om per telefon idag som irriterar många. Det är s.k "obehörigas inlägg" i många trådar. Diskussioner i all ära, men att endast finna glädje i att trycka ner andras personligheter gör att det blir tystare och tystare och medlemmar vågar inte längre skriva vad de tycker. Det är en ond spiral som kan lida till att SH blir en ödemark... endast för att en massa kritiska och negativa personer ska säga sin åsikt om allt de inte tycker om. Säger inte att detta håller på överallt i alla trådar, men även i liten form sprider sig negativiten över till de medlemmar som endast läser. De börjar tycka att det inte längre är värt att besöka sajten.

Men, en pik till alla andra som är positiva i sina personligheter, SKRIV VAD ÄN POSITIVT NI KOMMER PÅ. Håll inte inne på "Jag är glad för dig"-kommentarer. Att sprida en positiv stämningen genom forumet är BRA på alla sätt. Verkar som endast de som är negativa är de som Vill skriva.

Många säger det var bättre förr. Kan vi lägga ner med detta talesätt? Vi skapar negativetet och känslan av att det är lönlöst. Fråga istället dig om det är nått Du kan göra åt saken. Jag personligen kan inte göra nått mer åt saken än att just skriva en sån här tråd om att nu närmar vi oss en gräns där det det kan börja spirala neråt utan återvändo.

2005 är snart här gott folk! Med alla kriser runtom i världen, försök att iaf att inte få Sporthoj.com att falla i kris oxå på grund av ett antal negativa personligheter som surrar här. Jag kommer åter igen försöka med hårdare moderering och utdelningar av varningar när det börjar tänjas på gränsen över vad som man borde uttala sig om.

... lämnar tråden öppen för diskussion om förbättringstips! Tack!

Nu önskar jag iaf alla ett GOTT NYTT ÅR! :tummenupp

-Johnny
 
Last edited:

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Bra tråd! :) Jag håller med förövrigt! Väldigt många (ofta samma folk) som är duktiga på att trycka ner folk och sedan säga att allt är skit och det borde vara som förr här på forumet!

Jag vet inte ens hur det var förr! Men trivs nu, har träffat massor av nya bekantskaper, både virtuella, och i RL :)

Jag skall göra vad jag kan för vara ännu mer positiv! :) :tummenupp
Gott nytt alla! :hoppa
 

Smile

A HÅLL ÅPP
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Skåneland
Hoj
Katana 1100
Swedie skrev:
Tjena mors alla :)

Denna vinter har gått relativt OK vad gäller dödsspammande, men vi har problem med att vintern har fått grepp över era personligheter och har tagit bort era begrepp om vad detta forum handlar om och hur det ska utnyttjas. Jag har själv varit relativ upptagen i mitt privatliv med jobb och :tuttar, detta har gjort att jag varit dålig på att bevaka och se till att det är en trivsam tillvaro här på Sporthoj.com.
Nu kanske ni undrar vad jag anser är en trivsam tillvaro, lättast är att lista saker jag anser Inte passar inte. Vi kan t.ex börja med detta som jag blev påmind om per telefon idag som irriterar många. Det är s.k "obehörigas inlägg" i mångas trådar. Diskussioner i all ära, men att endast finna glädje i att trycka ner andras personligheter gör att det blir tystare och tystare och medlemmar vågar inte längre skriva vad de tycker. Det är en ond spiral som kan lida till att SH blir en ödemark, endast för att en massa kritiska och negativa personer ska säga sin åsikt om allt de inte tycker om. Säger inte att detta håller på överallt i alla trådar, men även i liten form sprider sig negativiten över till de medlemmar som endast läser. De börjar tycka att det inte längre.

Men, en pik till alla andra som är positiva i sina personligheter, SKRIV VAD ÄN POSITIVT NI KOMMER PÅ. Håll inte inne på "Jag är glad för dig"-kommentarer. Att sprida en positiv stämningen genom forumet är BRA på alla sätt. Verkar som endast de som är negativa är de som Vill skriva.

Många säger det var bättre förr. Kan vi lägga ner med detta talesätt? Vi skapar negativetet och känslan av att det är lönlöst. Fråga istället dig om det är nått Du kan göra åt saken. Jag personligen kan inte göra nått mer åt saken än att just skriva en sån här tråd om att nu närmar vi oss en gräns där det det kan börja spirala neråt utan återvändo.

2005 är snart här gott folk! Med alla kriser runtom i världen, försök att iaf att inte få Sporthoj.com att falla i kris oxå på grund av ett antal negativa personligheter som surrar här. Jag kommer åter igen försöka med hårdare moderering och utdelningar av varningar när det börjar tänjas på gränsen över vad som man borde uttala sig om.

... lämnar tråden öppen för diskussion om förbättringstips! Tack!

Nu önskar jag iaf alla ett GOTT NYTT ÅR! :tummenupp

-Johnny
Helt rätt......RIGHT ON..... :tummenupp

GOTT NYTT ÅR föresten till er alla...... :D
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Ta bort dom medlemmar som bidrar till denna negativa spiral. Enkelt och effektivt. Ett mail som talar om orsaken och en månads avstängning borde göra susen.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Nr:18 skrev:
Ta bort dom medlemmar som bidrar till denna negativa spiral. Enkelt och effektivt. Ett mail som talar om orsaken och en månads avstängning borde göra susen.
Blir mordhotad så ofta då...

Men ska iaf ta och börja hota endel om folk inte uppför sig som folk.
 

OneSport

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Upplands Väsby
Hoj
KTM 625 SXC
Helt rätt. Le och var glad och hela världen ler med Dig. Gnäll och var sur och ingen vill lyssna.

GOTT NYTT ÅR :banana :banana

/OneSport
 

Bart

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2004
Ort
i ett hus
Hoj
Husa..
Håller med.. det klagas hela tiden här, vet inte hur det var förr men så fort nån öppnar käften eller råkar stava lite fel så är det alltid nån som bitchar..otroligt onödigt tycker jag. Men en del kan ju inte hålla sig, oftast samma personer.
Gott nytt år allihopa!
 

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sveriges Jerusalem
Hoj
Honda RS125R
Jag har inte fått någon varning, sköter jag mig då?

Förövrigt så är det ofta folk slänger ur sig nåt, sen ifrågasätter någon det uttalandet. Eftersom man inte tänkt efter utan bara slängt ur sig första bästa utan att tänka, så kan de inte försvara sin åsikt utan måste brista ut i alla möjliga former av
:kocko :mad: :machinegu :kulspruta


Sen måste det här missbrukandet av smilies få ett slut.
 

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
För farligt..
Skönt att höra. Jag är också less på vissa medlemmars onödiga inlägg.

Nu blev jag glad :)

Gott nytt år på er!
 

Trango_B

attackhamster
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Täby
Hoj
Aprilia
När du skriver att hårdare moderering ska införas m.m så ser jag ett litet problem där. Några av dom mest aktiva otrevliga nedtryckarna är ju just moderatorer.
Jag tänker då främst på McB och till viss del mattias.
Dom som är vana vid att läsa och skriva här kanske inte reflekterar så mycket över det men nya personer lär bli direkt avskräckta tyvärr.
Hoppas det är ok att kritisera även moderatorer. Förhoppningsvis kanske det kan bidra till att dom tänker en gång till innan dom skriver vissa saker.
I all välmening :)
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Trango_B skrev:
När du skriver att hårdare moderering ska införas m.m så ser jag ett litet problem där. Några av dom mest aktiva otrevliga nedtryckarna är ju just moderatorer.
Jag tänker då främst på McB och till viss del mattias.
Dom som är vana vid att läsa och skriva här kanske inte reflekterar så mycket över det men nya personer lär bli direkt avskräckta tyvärr.
Hoppas det är ok att kritisera även moderatorer. Förhoppningsvis kanske det kan bidra till att dom tänker en gång till innan dom skriver vissa saker.
I all välmening :)

Protest! Jag är väldigt snäll, faktiskt. Tycker jag iaf... :va
 

bagerah

monkeys?
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Göteborg
Hoj
MTS 1200 S
har spammat mycket... :( men oftast bara glatt spam... :)
skall försöka lägga band på mig!


men i många av de hörnen jag uppehåller mig känner jag för tillfället en ovanligt god stämning :)

stämmer in i kören och önskar gott nytt år!
snart är det nämligen vår!
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top