Det är ju inte sant!

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
Så sjukt roliga trådar!! Kan knappt bärga mig till del4 om forden:D Inte för att de är kul att din bil är pajj men du skriver så sjukt roligt! :tummenupp

Sandstrom

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
GSXR 750
Lucius,

Om du tycker synd om dig själv så kan du tänka på mig... jag läste alldeles för mycket av din text förrän jag förstod att det inte skulle komma något hojrelaterat. Länge tänkte jag att finalen skulle vara att du trampat på gaspedalen i stressen över sävliga norrmän och förlorat körkortet (plus de fetingböter man får i Norge) och därmed sumpat kommande hojsäsong.

/Grundlurad.

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Hoj
Borttappad
Ahhhh!

Skönt, äntligen hemma!

Frukosten på SAS är skräp, terapi-paketet (lådan med mat) är som vanligt skräp!

En fralla stor som en flirtkula, en gammal yoghurt som gått ut för 3 dagar sedan och ostskivor som luktar gamla strumpor. Mums!

Vad jag inte förstår är att det följer med salt o peppar i små balla påsar till detta skrovmål. Skall jag salta yoghurten? Peppra frallan?

Nåja, efter en resa hem för över 2000:- är jag glad att sitta hemma och se fram emot att sova i egen säng.

Snöar även hemma men det spelar ingen roll, har chauför till jobbet imorgon - kanske skall gotta lite på tax-free spriten????!

PS! Sandstom, du är en lättlurad person! Be till gud att du inte köper en Harley efter att blivit övertalad på under 37 sekunder!

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
Som nån skrev ovan... Livet känns på nåt sätt lättare när man får höra om allt du råkar ut för.
Ser fram emot del 4 om mondeon :tummenupp

Ktm_exc

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2006
Hoj
en sak med 2hjul
Än en gång en underbar berättelse;)

Ser fram emot del 4 på fordonsberättelsen;)

Sun King

Chrome Won't Get You Home. L116 -- BA04
Gick med
18 May 2006
Hoj
En Liten
Som sagt: "när man har det jävligt skall man tänka på dem som har det värre".

Tack, hitintills har jag alltid haft vädret på min sida när jag har gjort dikesrenoveringar med mera...

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
varför börja de kännas som om du är en pessimist?
allt skiter sig för dig hela tiden..:D
du skriver ju roligt..
händer de inge roligt du kan skriva om istället el också?
:va :tuttar

invisible

Yes baby...
Gick med
4 Mar 2006
Hoj
Kawasaki ZX-6R'06
Åk aldrig till Norge med bil!

Jag vet precis vad du har gått igenom, ska berätta min kortare historia.

Förrförra året runt mars-apr får jag och tjejen ett cp-ryck "fan gumman, vi drar till Norge"

Vi packade bilen och jag ringde till en av hotellen i Oslo och frågade om det var nödvändigt och boka plats.

Nej då fick jag till svar, finns gott om platser...

Då så..vi tankade bilen och gav oss iväg från Sthlm mot Oslo.

Efter långa mil kom vi äntligen till Norge.
Det var mörkt och duggade ute...hur som helst så behövde vi tanka.
Men varenda mack var stängd.. "Oben til 22.00" Fan ta dom norska mackarna :)

Längre fram ser det ut som om vi kommer till en betalstation..mycket riktigt..

När vi kommer fram till luckan så säger killen att det är förbjudet och köra med "pigge-däck" i Oslo...Jaha vad sjutton menar han med det...just ja dubbdäck..ok skit samma, vi tog risken..hade ju inga andra val direkt.

Sedan så skulle jag även betala, jaha frågade jag:

- Vad ska jag betala för?

Jo en motorväg ska byggas, svarar killen i luckan.

Tänkte till en stund och svarade med en surare röst:

Så du menar att jag ska betala för något som inte finns??

Ja säger killen..Då började tjejen tackla på mig och bad mig sluta och vara så otrevlig..

Mutter mutter, vi betalde och åkte vidare. Efter någon eller några mil hittade vi en mack som hade dygnsöppet..jippie..

När vi väl kom till Oslo så hittade vi till slut till Hotellet jag tidigare hade ringt till.

Dörrarna var låsta så jag ringde på portklockan..

Tuut tuut, inget svar..

Provade 2ggr till sen hörde man en nyvaken normman säga:

Jaa?

Jaa, vi vill ha ett rum för 2 personer, svarade jag..

Sen brölade han på en norska jag aldrig hört innan, fattade noll..

Så jag brölade tillbaka av ren irritation och då säger han:

Sluta skrik till maij!

Efter en massa slängandes otrevlig ord så lyckades jag förstå att det inte fanns lediga rum kvar.

För att göra historien kortare så var jag inne på 4-6 Hotell men det var fullt överallt.

Till sist fick tjejen gå in på Sas eller om det var Radison som ligger vid Centralen, ett gigantiskt glasbygge...Ok tänkte jag, kostar men här MÅSTE det finnas lediga rum..

Bad tjejen knäppa upp översta knappen på blusen och gå in :)

Efter några minuter kommer hon ut och säger:

Nä Tommy, det var fullt här också, säger han i entrén.

Jaha, det måste ha varit en bög svarar jag då :)

Det slutade med att vi fick åka hem igen, som tur var så hade jag en polare i Karlstad där vi kunde sova över..

Nu till vägarna som du säger..ja..kurviga 50/60/70/80/90 vägar...suck..
Kommer ihåg att vi körde på en 80 eller 90-väg..

Plötsligt så ser jag att vi närmar oss en rondell...huga..visst var det så...fick bromsa in ganska kraftigt..

Sedan så dyker det upp en skylt med talet 80 som är överstruket...jaha...och vad betyder det nu då?

Jo då gäller tidigare hastighet...och hur sjutton ska jag komma ihåg vad det var innan??

Ja alla känner väl till E18...det skiftar mellan 2 och 1 filigt..Inga konstigheter egentligen...så länge det är rätt-märkt..

I Norge så dyker det upp en varningsskylt som visar att 2 filer går ihop till en..

Ja ja, tänkte jag och höll mig i den högra filen..Jag undrade vart vägmarkeringarna var som ska varna att nu blir det 1-filigt...men icke sa Nicke..det kom aldrig några..helt plötsligt ser jag diket framför mig..wow, jag gör en såndär Hollywood-manöver och räddar oss från att köra i diket..

Varför hände detta? Jo..I Norge så ska man hålla sig i omkörningsfilen när det blir 1-filigt...

Har hur mycket som helst och berätta men jag avrundar nu...så tänkt till om ni ska till landet som gud glömde :)

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bakpååkare. :)
Hahaha... Jag skrattade så högt att jag lyckades väcka barnen!!! :D

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Två underbara Norgehistorier i samma tråd!

Fortsätt! :tummenupp

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
He he... O jag o polarna som planerar en mc-semester i Norge till sommaren ! Kanske bättre att köra kommunen runt ??..:D

beanie

hummina hummina haawa...
Gick med
6 Jun 2006
Hoj
såld för studier
<Quote> Det blåser satan ute, regnet har en vinkel – den där speciella vinkeln du vet, den som ser till att det regnar in i örat på dig oavsett vilken vinkel du vrider dig i

Hihi... Där satt morgonkaffet i fel strupe:D

Budde

Som en djävla cowboy-film
Gick med
20 Mar 2004
Hoj
har ingen hoj
Sedan så dyker det upp en skylt med talet 80 som är överstruket...jaha...och vad betyder det nu då?

Överstruken 80skylt = tätbebyggtområde 50Km/h och överstruken 50skylt betyder att det blir 80 igen har jag för mig att det är.

Personligen tycker jag om Norge det är ett otroligt vackert land med väldigt trevliga invånare, då specielt dom norska tjejerna för dom låter ju så otroligt sexiga :D

//Budde

crf 450

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
crf 450
:D

Mm Norge är ett underhållande land. Det jag läst i tråden bekräftar mina minnen från alla besök till Norge. Ett land där raksträckor verkar vara förbjudna, där folk föddes utan förmåga att gasa på! Ett land utan matkultur då en pizza kostar 130NOK o liknar en oval vete-kaka med burkansjovis på.

När man forcerar körningen får man ohjälp tillbaka av ALLA medtrafikanter, den framför som är på väg att bli omkörd går ut mitt i vägen samtidigt som man ökar hastigheten. Den mötande slår på helljuset o närmar sig vägens mitt den med :galen jaa listan e lång.

När man sitter o har vanliga bordssamtal med norrbaggar så får man väldigt klart för sig att de är ett lydigt folk, snudd på superpräktigt. Exempelvis nämnde jag att jag pekat finger åt ett kameraskåp o blivit fotad. Det slutade i en ändlös disskusion om att jag helt säkert kommer att sökas upp o delges böter eller fängelse. Ptjaa året var 1997 o jag väntar fortfarande på att bli uppsökt :hihi

Älskar man vykortsvyer och kan tänka sig att pröjsa "norgepriser" när man semestrar så är Norge kul att köra hoj i förutsatt att man är kapabel att göra sisådär en 150-300 omkörningar om dagen..

Vi körde frånTrondheim o rakt norr över en dag, vi stod på allt va vi vågade med hojjarna o kom 300km den dagen.. det säger rätt mkt va?

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka