Det är med tungt hjärta som jag måste meddela mina planer på att gå ur Gammelgixxer klubben. Har tröttnat helt enkelt. Det är kul att småmecka men inte hela tiden (Gamle svarten sa till mig i vintras "Visst, det är kul nu, men när du rivit 4-5 gånger, då spyr du på det!", och han hade rätt).
Bakgrunden är följande:
- I vintras renoverade jag hojen. Dumsnål som man är så prövade jag med redan inslitna kolvringar - big misstake. Hojem drar 1 liter olja per 100 mil. Ingen höjdare. Fördelen blev att det blev en fantastiskt mycket roligare hoj att köra. Om ni inte lekt med en av Anders Brink portad top och RS-38 : or så rekommenderar jag er att pröva det
- Det är alltid nåt som måste fixas på den. Lite småcharmigt, men inget i långa loppet känner jag
- Jag är inte duktig på att köra hoj. Det blir ju inte bättre av att jag har problem att svänga vad jag än gör. 18" och 240kg är liiiite tungt. Är trött på att vara en bromsklots när man är ute (inte för att det stör mitt ego, men får inget riktigt flyt i körningen tyvärr, och vill ju gärna hänga på liiiite granna iallafall. Rakt fram racing är ju gammelgixxerns adelsmärke.
Jag tror inte jag blir bättre på att köra med en ny hoj, men jag vet att jag inte blir en bättre förare i det tempo jag vill med denna hoj. Sorgligt, men sant. Jag är inte rätt person att ratta den (Sätt Nr.1 exempelvis på min hoj skulle han säkert köra åttor fortfarande kring andra, men sedan är han ju duktig och jag en sopa)
Här är mina alternativ.
Det första alternativet är roligast just nu. Lite pengar och så. Tyvärr inget i längden tror jag (skulle nog ruttna på crossen fort)
Det andra alternativet är tänkbart. Är bara lite skeptisk till att toura med dessa hojar (jag är ju som bekant road av att köra långt i tid och otid)
Det tredje är nog det bästa av två världar, men en jävla kostnad.
Så, nu vet ni mitt dilemma. Vad skulle ni göra? Låt oss säga att 90' är maxkostnaden som jag är beredd att ta (försäkringskostnaden åsidosatt)?
Tanken är att renovera gammelgixxern i vintern (fixa kolvringarna) och sälja den till nästa säsong och använda de pengarna till försäkringen, för den lär väl inte sjunka.
/Undrande i Åmål
Ps. Det finns ett alternativ som är gammelgixxern: Byt till 17" däck på min - det är ju dag och natt att köra en sådan - det går ju att svänga utan att leka brottare samtidigt!. Men återigen - orkar jag med meckandet?
Bakgrunden är följande:
- I vintras renoverade jag hojen. Dumsnål som man är så prövade jag med redan inslitna kolvringar - big misstake. Hojem drar 1 liter olja per 100 mil. Ingen höjdare. Fördelen blev att det blev en fantastiskt mycket roligare hoj att köra. Om ni inte lekt med en av Anders Brink portad top och RS-38 : or så rekommenderar jag er att pröva det
- Det är alltid nåt som måste fixas på den. Lite småcharmigt, men inget i långa loppet känner jag
- Jag är inte duktig på att köra hoj. Det blir ju inte bättre av att jag har problem att svänga vad jag än gör. 18" och 240kg är liiiite tungt. Är trött på att vara en bromsklots när man är ute (inte för att det stör mitt ego, men får inget riktigt flyt i körningen tyvärr, och vill ju gärna hänga på liiiite granna iallafall. Rakt fram racing är ju gammelgixxerns adelsmärke.
Jag tror inte jag blir bättre på att köra med en ny hoj, men jag vet att jag inte blir en bättre förare i det tempo jag vill med denna hoj. Sorgligt, men sant. Jag är inte rätt person att ratta den (Sätt Nr.1 exempelvis på min hoj skulle han säkert köra åttor fortfarande kring andra, men sedan är han ju duktig och jag en sopa)
Här är mina alternativ.
- Köpa en liten gatureggad cross och leka med. Samtidigt köpa en banhoj och satsa på sådant.
- Köpa en R1:a eller Gixxer1000. (Jag gillar ju vrid så....)
- Köpa en Hayabusa.
Det första alternativet är roligast just nu. Lite pengar och så. Tyvärr inget i längden tror jag (skulle nog ruttna på crossen fort)
Det andra alternativet är tänkbart. Är bara lite skeptisk till att toura med dessa hojar (jag är ju som bekant road av att köra långt i tid och otid)
Det tredje är nog det bästa av två världar, men en jävla kostnad.
Så, nu vet ni mitt dilemma. Vad skulle ni göra? Låt oss säga att 90' är maxkostnaden som jag är beredd att ta (försäkringskostnaden åsidosatt)?
Tanken är att renovera gammelgixxern i vintern (fixa kolvringarna) och sälja den till nästa säsong och använda de pengarna till försäkringen, för den lär väl inte sjunka.
/Undrande i Åmål
Ps. Det finns ett alternativ som är gammelgixxern: Byt till 17" däck på min - det är ju dag och natt att köra en sådan - det går ju att svänga utan att leka brottare samtidigt!. Men återigen - orkar jag med meckandet?