Bodoe skrev:2106053Stog den i garage? Får man fråga var i Spånga du bor? Man blir ju lite orolig...
Hoppas allt löser sig förresten!
Robin_heij skrev:2106784Hoppas att dom gjorde sig riktigt illa
Jag var i Lunda industriområde idag faktiskt och provkörde lite (sammtidigt var det två till där med en TL1000 och en Duke). Detta var nån gång på eftermiddagen, såg inget misstänksamt vid den tidpunkten (bortsett från en bil som körde på gång-/cykelvägarna )Hyperion skrev:2106778Motorcykeln hittades ikväll av en bärgare ute vid Lunda industriområde som råkade köra förbi... totalkvaddad...
Man blir ju alltid lite ängslig när något händer i ens närhet. Ska påminna mig själv om att låsa bättre!Hyperion skrev:2106778
Ni som bor ute i Spånga, håll koll på era hojar... Bromslås räcker inte!!!
IronMike skrev:2107042Vet ingen direkt korrekt statistik.... MEN man hör att det är jävligt mkt "jhidder" runt spånga, vårby gård / botkyrka. Eller där adnan gangster bor. Kollade nyligen bostadspriser då jag skulle köpa br. Sålängem an inte köper centralt, så är det inte så stora skillnader.
Varför söker man sig inte från dessa områden? Kostar kanske ngn hundralapp mer per mån å bo i nacka eller täby eller whatever. Jag låser sällan bilen av lathet, hojjarna jag haft har räckt med styrlås, man behöver aldrig sova oroligt för att sånt finns inte...
Jag skulle söka mig från problemområdena/ghettos, spec om jag var hojägare.. Det är värt nåra få extra slantar för att få sova gott.
Har aldrig hört talas om ens ett bilinbrott de senaste 20 åren jag bott på samma ställe....
Det enda som hänt är att en granne fick sin gräsklippare stulen, men det var jag som plocka den på fyllan, å klippte sönder en kompis äppelträd...det stod i nacka wermd-posten, å jag var stolt som fan, busig tonåring nångång i början på 90-talet
Argyle skrev:2107355Skaffa hund, jag har alltid haft det. Altså visst är det j*ävligt mycket ansvar, men de skäller så fort någon går in på tomten eller någon pysslar med något nära huset.
Jag har en rottweiler och de skäller skarpt och ivrigt när det är en människa, men piper och gnyr oftast när det är en bil så man lär sig fort när man skall springa till fönstret.
Vissa försäkringsbolag betalar nu även skadorna på tjuven/boven som hunden kan göra, då hund räknas som det bästa larmet.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|