Det blev en kort säsong... :-(

Hyperion

Marge, can I go out and play?
Gick med
25 Apr 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki SV650S
Bodoe skrev:
2106053 Stog den i garage? Får man fråga var i Spånga du bor? Man blir ju lite orolig...

Hoppas allt löser sig förresten!

Motorcykeln hittades ikväll av en bärgare ute vid Lunda industriområde som råkade köra förbi... totalkvaddad... :mad:

/#%"#&"¤#%&!"#!¤"!#¤%!#"¤!"#¤¤!#"¤!"#¤

Bärgaren ringde mig efter att ha ringt polisen, svinen gjorde detta bara 10 minuter från där jag bor!!!

Vad jag kunde se så var det skador i princip överallt, kåpan var borta, avgasröret bucklat, tanken var helt uppbruten och bucklat mm mm :( Jag ska försöka fota den imorgon, den har bärgats till E&D i Solna

Jag önskar jag kunda hitta svinen och banka sönder dem med ett basebollträ!!! :fatta! GE FAN I ANDRAS EGENDOM!!!! JÄVLA HORUNGAR!!! :kulspruta

Jag tror inte det är nån ide att reparera den... kommer säkert att kosta skjortan... suck...

Ni som bor ute i Spånga, håll koll på era hojar... Bromslås räcker inte!!!
 
Last edited:

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Fan vad synd, hoppas det löser sig med försäkringar och sådant så du får en hoj till sommaren iaf..
 

Perskan

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Yamaha XT660R-05, Suzuki DR600-87
De finns gott om idioter, lider me dig!
Köpte själv en gammal billig hoj när ja flytta in här på Bondegatan för att ja vet att dom kommer gå loss på den, sjukt men sant.
Hoppas allt löser sig!
 

Hyperion

Marge, can I go out and play?
Gick med
25 Apr 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki SV650S
Robin_heij skrev:
2106784 Hoppas att dom gjorde sig riktigt illa

Det hoppas jag verkligen också... Hoppas de kommer spendera resten av livet i rullstol... Och hittar jag en filmsekvens på nätet där de kvaddar den då vet jag fan inte vad jag ska göra...

Jag är så jävla förbannad nu det går inte ens att beskriva...
 

Frodie

Murphys lag regerar!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Stockholm/Haninge
Hoj
Honda CRF450R -09 #715, Husaberg 650FE -07 #81
Jag hoppas verkligen att du hade stöldförsäkring på den. Då kan du iallafall trösta dig med att du får gå och shoppa en ny hoj...även om det är på bekostnad av försäkringspremier som bara blir högre och högre.
Hopas att dom asen fick riktigt jävla ont. :mad:
 

Bodoe

Motorhaverist? Javisst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...
Hyperion skrev:
2106778 Motorcykeln hittades ikväll av en bärgare ute vid Lunda industriområde som råkade köra förbi... totalkvaddad... :mad:
Jag var i Lunda industriområde idag faktiskt och provkörde lite (sammtidigt var det två till där med en TL1000 och en Duke). Detta var nån gång på eftermiddagen, såg inget misstänksamt vid den tidpunkten (bortsett från en bil som körde på gång-/cykelvägarna :va )
Hyperion skrev:
2106778
Ni som bor ute i Spånga, håll koll på era hojar... Bromslås räcker inte!!!
Man blir ju alltid lite ängslig när något händer i ens närhet. Ska påminna mig själv om att låsa bättre!

Hoppas resten löser sig! Riktigt surt när sånt här händer.
 

IronMike

Guest
Vet ingen direkt korrekt statistik.... MEN man hör att det är jävligt mkt "jhidder" runt spånga, vårby gård / botkyrka. Eller där adnan gangster bor. Kollade nyligen bostadspriser då jag skulle köpa br. Sålängem an inte köper centralt, så är det inte så stora skillnader.

Varför söker man sig inte från dessa områden? Kostar kanske ngn hundralapp mer per mån å bo i nacka eller täby eller whatever. Jag låser sällan bilen av lathet, hojjarna jag haft har räckt med styrlås, man behöver aldrig sova oroligt för att sånt finns inte...

Jag skulle söka mig från problemområdena/ghettos, spec om jag var hojägare.. Det är värt nåra få extra slantar för att få sova gott.

Har aldrig hört talas om ens ett bilinbrott de senaste 20 åren jag bott på samma ställe....

Det enda som hänt är att en granne fick sin gräsklippare stulen, men det var jag som plocka den på fyllan, å klippte sönder en kompis äppelträd...det stod i nacka wermd-posten, å jag var stolt som fan, busig tonåring nångång i början på 90-talet




:hihi :hihi
 

RND

Blygsam
Gick med
12 Jun 2005
Ort
Södertälje
Hoj
ZX7R -98
Lider med dig killen !! Helt otroligt att det måste finnas massa förbannat j*#¤%la slödder som inte kan skilja på mitt och ditt, precis som nån sa kark är dyrt. Eller så ville de ha den, död åt tjuvar och pack :4skrika Borde vara skottpengar på dem :kulspruta

Hoppas att det löser sig för dig !
/RND
 

Hyperion

Marge, can I go out and play?
Gick med
25 Apr 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki SV650S
IronMike skrev:
2107042 Vet ingen direkt korrekt statistik.... MEN man hör att det är jävligt mkt "jhidder" runt spånga, vårby gård / botkyrka. Eller där adnan gangster bor. Kollade nyligen bostadspriser då jag skulle köpa br. Sålängem an inte köper centralt, så är det inte så stora skillnader.

Varför söker man sig inte från dessa områden? Kostar kanske ngn hundralapp mer per mån å bo i nacka eller täby eller whatever. Jag låser sällan bilen av lathet, hojjarna jag haft har räckt med styrlås, man behöver aldrig sova oroligt för att sånt finns inte...

Jag skulle söka mig från problemområdena/ghettos, spec om jag var hojägare.. Det är värt nåra få extra slantar för att få sova gott.

Har aldrig hört talas om ens ett bilinbrott de senaste 20 åren jag bott på samma ställe....

Det enda som hänt är att en granne fick sin gräsklippare stulen, men det var jag som plocka den på fyllan, å klippte sönder en kompis äppelträd...det stod i nacka wermd-posten, å jag var stolt som fan, busig tonåring nångång i början på 90-talet




:hihi :hihi

Jag bor visserligen i Spånga men inte nån av de "värre" områden. Min vän som bor i Nacka fick sin hoj stulen förra året bara dagar innan han skulle vinterparkera den. Tror inte att det spelar så stor roll vart man än bor här i Stockholm, möjligtvis ute nånstans dit ingen kommunal trafik går.
 

Argyle

ingen
Gick med
18 Nov 2005
Ort
Cambridge, New Zealand
Hoj
ingen, helt jävla värdelöst
Skaffa hund, jag har alltid haft det. Altså visst är det j*ävligt mycket ansvar, men de skäller så fort någon går in på tomten eller någon pysslar med något nära huset.

Jag har en rottweiler och de skäller skarpt och ivrigt när det är en människa, men piper och gnyr oftast när det är en bil så man lär sig fort när man skall springa till fönstret.

Vissa försäkringsbolag betalar nu även skadorna på tjuven/boven som hunden kan göra, då hund räknas som det bästa larmet.
 

Davidk

Guest
man får aldrig ha nånting ifred!!! jag blev av med mina fotpinneskrapare förra året nån jävel som hade skruvat av dom i stan, 50kr styck kostar dom, märkte det när ja la ner hojjen i en kurva och den kändes konstigt när jag skrapa i lite!! pack!
 

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Ort
MAERSTA
Hoj
Honda CB450 '86
Argyle skrev:
2107355 Skaffa hund, jag har alltid haft det. Altså visst är det j*ävligt mycket ansvar, men de skäller så fort någon går in på tomten eller någon pysslar med något nära huset.

Jag har en rottweiler och de skäller skarpt och ivrigt när det är en människa, men piper och gnyr oftast när det är en bil så man lär sig fort när man skall springa till fönstret.

Vissa försäkringsbolag betalar nu även skadorna på tjuven/boven som hunden kan göra, då hund räknas som det bästa larmet.

Ska man skaffa hund av anledningen att få behålla mcn?
Bra idé! Ungefär som att skaffa barn för att få barnbidrag.
 

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Ort
Kungälv
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
Lider med dig!
Hoppas att den dyker upp oskadd!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top