Batteriet är de bra.
Själv kör jag alltid med helljuset på.
Smart!Får bli nåt i den stilen ifall jag inte får bukt på problemet.
Ska testa men min el i qvarnan är för svag av någon anledningjag kan inte använda blinkersen när jag kör med halv/hel ljus
![]()
isåfall hade jag tagit reda på problemet direkt, liksom skitsamma om inte ljusen funkar, men tänk om du förlorar effekt pga dålig tändning![]()
Så där är det även för mig ibland, fast jag har så mycket mer magnetiskt material i min hoj än din Husa. Orkar jag inte vänta och ingen bil kommer och ställer sig bakom mig och löser problemet så brukar jag köra ändå.
Ett trick har jag: ofta syns det spår i gatan före rödljus, det är frästa skåror som går på diagonalen över körfältet. Ställer man sig på dom så funkar trafikljuset ofta, ty i skårorna ligger magnetslingorna.
Mvh
Jörgen
Tja skall man vara petig är det egentligen inte "magnetslingor" utan en vanlig kabelslinga som kommer att generera en liten (induktions)ström när något magnetiskt material kör över och därmed för ett ögonblick förstärker jordens magnetfält. Det handlar om några mV som skall detekteras så det gäller att den är inställd på högsta känslighet för att en MC skall noteras.
/Ingvar
kommer ihåg när nicke och jag brännde runt inne i stan på den gamla goda tiden ( ja jag låter jättegammal) på kvällen var det bara att stanna och vänta 10 sec (om det var helt dött) å sen köra försiktigt över. på dan är det tuvärr bara att stanna och invänta bil. så ja polisen jag frågade.
påminner mig om en sak, i borlänge, jag kör nesärren och nicke sitter där bak, matilda kör madassen jag bränner rödljus efter rödljus, sen kollar jag bak, så har matilda ställt sig och väntar vid ettbara att göra en u-sväng på huvudled mot trafiken och hämta henne
![]()
outlaw3053738påminner mig om en sak, i borlänge, jag kör nesärren och nicke sitter där bak, matilda kör madassen jag bränner rödljus efter rödljus, sen kollar jag bak, så har matilda ställt sig och väntar vid ettbara att göra en u-sväng på huvudled mot trafiken och hämta henne
![]()
Ahh det är magnetsensor. Har alltid tänkt att det var nåt med vikten!![]()
outlaw
Det var vid 4-snåret och full rusningstrafik. Men du kötta bakChjul och sparkade i växel efter växel vid varvbryt.3053904oj glömde nämna en sak, klockan var 5 på morgonen och vi såg inte en enda bil på hela färden![]()
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |