Det blir aldrig grönt ljus!!!!!!!!

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Smart!:Bugar Får bli nåt i den stilen ifall jag inte får bukt på problemet.

Ska testa men min el i qvarnan är för svag av någon anledning:va jag kan inte använda blinkersen när jag kör med halv/hel ljus:D

isåfall hade jag tagit reda på problemet direkt, liksom skitsamma om inte ljusen funkar, men tänk om du förlorar effekt pga dålig tändning :gnissla

zoltan

Motard pöjk
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
TT600R,KX500 & FYM
isåfall hade jag tagit reda på problemet direkt, liksom skitsamma om inte ljusen funkar, men tänk om du förlorar effekt pga dålig tändning :gnissla

På halvards sa dem att min model har 80w. Är inte säker men jag tror motorn skulle ha 20w fram/baklampa 40w och då finns det 20w över till blinkersen men varje blinkers ligger på 21w så elen räcker inte till:tungan

Jag tror det ska stämma ifall jag inte glömt bort.

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Hoj
Gsx1100es ++
Så där är det även för mig ibland, fast jag har så mycket mer magnetiskt material i min hoj än din Husa. Orkar jag inte vänta och ingen bil kommer och ställer sig bakom mig och löser problemet så brukar jag köra ändå.

Ett trick har jag: ofta syns det spår i gatan före rödljus, det är frästa skåror som går på diagonalen över körfältet. Ställer man sig på dom så funkar trafikljuset ofta, ty i skårorna ligger magnetslingorna.

Mvh
Jörgen

Tja skall man vara petig är det egentligen inte "magnetslingor" utan en vanlig kabelslinga som kommer att generera en liten (induktions)ström när något magnetiskt material kör över och därmed för ett ögonblick förstärker jordens magnetfält. Det handlar om några mV som skall detekteras så det gäller att den är inställd på högsta känslighet för att en MC skall noteras.

/Ingvar

zoltan

Motard pöjk
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
TT600R,KX500 & FYM
Det funkade att köra över linjerna men på rödljus utan sådana blir det att vänta eller köra mot rött:(

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Tja skall man vara petig är det egentligen inte "magnetslingor" utan en vanlig kabelslinga som kommer att generera en liten (induktions)ström när något magnetiskt material kör över och därmed för ett ögonblick förstärker jordens magnetfält. Det handlar om några mV som skall detekteras så det gäller att den är inställd på högsta känslighet för att en MC skall noteras.

/Ingvar

Så rätt! :tummenupp Jag får skylla på mitt förflutna i Flottan. Vi benämner dem magnetslingor. Det är ju en kortform för ett längre ord som betyder det du menar. Att man detekterar passerade magnetiska fältlinjer.

/J

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
kommer ihåg när nicke och jag brännde runt inne i stan på den gamla goda tiden ( ja jag låter jättegammal) på kvällen var det bara att stanna och vänta 10 sec (om det var helt dött) å sen köra försiktigt över. på dan är det tuvärr bara att stanna och invänta bil. så ja polisen jag frågade.

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
kommer ihåg när nicke och jag brännde runt inne i stan på den gamla goda tiden ( ja jag låter jättegammal) på kvällen var det bara att stanna och vänta 10 sec (om det var helt dött) å sen köra försiktigt över. på dan är det tuvärr bara att stanna och invänta bil. så ja polisen jag frågade.

påminner mig om en sak, i borlänge, jag kör nesärren och nicke sitter där bak, matilda kör madassen jag bränner rödljus efter rödljus, sen kollar jag bak, så har matilda ställt sig och väntar vid ett :huvet bara att göra en u-sväng på huvudled mot trafiken och hämta henne :huvet

zoltan

Motard pöjk
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
TT600R,KX500 & FYM
påminner mig om en sak, i borlänge, jag kör nesärren och nicke sitter där bak, matilda kör madassen jag bränner rödljus efter rödljus, sen kollar jag bak, så har matilda ställt sig och väntar vid ett :huvet bara att göra en u-sväng på huvudled mot trafiken och hämta henne :huvet

Haha hon kanske vill vara en duktig flicka?:pannkyss

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
3053738 påminner mig om en sak, i borlänge, jag kör nesärren och nicke sitter där bak, matilda kör madassen jag bränner rödljus efter rödljus, sen kollar jag bak, så har matilda ställt sig och väntar vid ett :huvet bara att göra en u-sväng på huvudled mot trafiken och hämta henne :huvet
outlaw

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...