En gång i tiden när jag var sådär 15-16 år, hade jag cross och vid ett tillfälle skulle jag transportera en hyggligt stor verktygslåda. Jag skulle köra sådär en mil, och detta på ensliga småvägar, så det var ju inte så noga. Jag tänkte bara ta den på tanken, men redan innan jag börjat köra, upptäckte jag hur svårt och oskönt det var att ha den där. Det var då jag fick se en gammal cykelkärra där i garaget och idén var född. Jag borrade ett litet hål i den plastiga bakskärmen där jag kunde montera kärran, staplade på verktygslådan jag skulle ha med mig och körde iväg. Great! Jag tror jag körde en hel kilometer innan jag totalt glömde kärran bakom, sen körde jag väl som vanligt antar jag. När jag kom fram var kärran borta. Ett stort stycke bakskärm oxå. Var bara att köra tillbaka och försöka hitta kärran. Inte det lättaste. Den låg en bra bit ut i skogen, tillsammans med alla verktyg utspridda överallt. Frånsett åttakantiga hjul, allmänt avskrapad lack och kanske en viss skevhet, var kärran i ganska gott skick. Jag använde den dock aldrig mer.