Det dummaste ni transporterat med MC

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
hur får man igentligen frakta på mc? finns de nån lag?

janeinar

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2006
Hoj
letar febrilt
körde en stor spånskiva i ett rep släpandes efter mc:n en gån.
Har även kört julgran på hojen, samt cykel i vänster hand rullandes bredvid mc:n :tomten

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Åkte i en turist buss i Mexico för ett par år sen. Sitter och kollar ut genom fönstret när jag ser en tvättmaskin åka förbi. Längre fram är det rödljus. Då ser man två tokar på en hoj varav passageraren håller i tvättmaskinen. HAHA!

Det såg farligt ut kan jag säga! Dessutom välte dem vid rödljus och tvättmaskinen gjorde ett par kullerbyttor och hindrade all trafik i 5 minuter tills de lyckades lyfta upp maskinen igen!! Hehe, det var kul att se kan jag lova! :tummenupp

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
körde en hoprullad matta på 125an, den va väl upp mot 2meter lång, la den över tanken å över sadeln, satte mig på det och brummade iväg, såg nog rätt lustigt ut. satt högt som fan :tungan
sakta gick det oxå.

Rstu

ej Medlem
Gick med
29 Oct 2004
Hoj
bmw f650 gs -04
Min TDR är en Riktig PACKÅSNA kan jag väll berätta. Den har kört det mesta.

Här är 3 tillfällen och vi var 2st personer på hojjen.

Vi körde 7plattor öl å ett 6pack vodka. 2stora väskor var.

Nu när snön försvann åkte vi mc till skidbacken jag å en kompis.. med 2st snowboards å snowboardkläder lastat på oss.
Han fick ett rätt ordentligt träningspass i ena armen som han höll i brädorna med.

Vi Körde 2 stora väskor 2 innebandyklubbor, samt en fullstor mountainbike cyckel förut när min kompis inte orkade cyckla hem. han satt me cyckeln i knät...

Last edited:

St.Anger

Lite bättre än andra
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
Honda cbr 954, Triumph Bonneville, Yamaha yzf250, Ural
En back öl plus en dammsugare vid ett tillfälle. Butiksbiträdet såg lite förvånad ut när jag kom i mc-ställ och undrade glatt hur det där skulle gå. "Hur bra som helst", svarade jag och viftade med gaffa-tejpen...

Stimmig hemfärd...

Mr Edholm

Putsbög och stolt...
Gick med
8 Oct 2004
Hoj
ein rejser mewtosewkel
En 1200w dammsugare, flång ny, i sin kartong...

44-718_l.jpg

Hade bara något larvigt spännband med mig och lådan mätte LxBxH 40x60x40 cm ungefär, så jag satte den på den ganska stora bönpallen, och den hängde kvar nästan hela vägen hem, när jag nått mitt område kände jag hur hojen "lättade" som om något släppte från den, så jag slängde blicken över högeraxeln och där ser jag lådan klota, snurra och studsa på vägen... :3freak :jisses

Men emballeringen var kalas! :tummenupp Helt klart EuroNcap-klass på den. Dammsugaren var helt okej, lådan var dock bara att slänga... :näsblod
Den tjänstgjorde många städrundor och lever än idag...

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
Black editions
Var vid en trädgårdsaffär och de hade rea.

Köpte ett päronträd (2meter) och ett "snöbollsträd" (1,5 meter) och rätt buskigt.

Detta fraktades hem med "rejsern", helt sjukt att det gick, fick långa blickar från medtrafikanter. Men när jag väl var hemma hade de tappat lite löv och när de stod på garageuppfarten och min sambo kom ut undrade hon hur har du fått hit dem. Med hojen, hon tror fortfarande inte på mig...

Nautilus

Livsnjutare
Gick med
13 May 2006
Hoj
Triumph Sprint RS
Har inte fraktat så mycket konstigt på hojen... En burger king-påse är väl det dummaste, och det är väl för att burgaren var kall när jag kom hem..

Reglerna för last på tung MC är samma som för personbil.. Som jag inte har i huvudet. Maxbredden är 260 cm (eventuellt 240 cm), men det fanns nån gräns för hur långt ut åt sidorna lasten får sträcka sig. Inget utstick framåt och mer än 1 m bakåt betyder rödflagg. Och så ska ju last + förare inte bli större än maxlasten.

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
En mosbricka med köttbullar och lingonsylt under passagerarsadeln på min gamla GsxR600 -97. Lingonsylt i hela kutsen...:3freak

Oljepingu

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2006
Hoj
Suzuki DR 800, DR 350
la ner min 29 kg tunga stereo förstärkare i en väska och drog iväg på min
gsx 400, när jag har åkt en bit ramlar den ner på sidan om hojen och axel remmen på väskan stryper mig:D var självklart tvungen att stanna och rätta till väskan

Loco

Gick med
15 Feb 2004
Hoj
Nada
Pall

Inte på MC, men på moppe. På den tiden fick man 70spänn för en EUR-pall och enda transportmedlet var ju Fs1:an, så på limpan la jag pallen och på den satt jag, vadå man fick sig en pizza och några folköl.:tummenupp

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024