Starstriker
Som man googlar får man svar
Starstriker, nej det har jag inte.
Starstriker, har du gjort värnplikten?
Nej
Slöseri med tid.
Starstriker, nej det har jag inte.
Starstriker, har du gjort värnplikten?
Nej
Slöseri med tid.
Mina 6 år i Flottan var en period jag ofta ser tillbaks på med glädje. Inget jag vill ha ogjort.
Mina 6 år i Flottan var en period jag ofta ser tillbaks på med glädje. Inget jag vill ha ogjort.
Nä, det beror nog lite på en personliga intressen och var i livet man befinner sig. Hade inget som helst intresse av att göra värnplikten. Inte min grej. Har väldigt svårt för auktoriteter bla.
flåt obvious joke is obvious
Well, jag "vet" hur det är i försvaret för jag gjorde 10 veckor, sen kastade jag in handduken för att plugga vidare istället. Trivdes inte med sällskapet. Kändes som någon sorts iq-reserv, trots att vi alla skulle ligga inne i 15 månader. Det var inte några speciellt smarta lumparpolare jag hade, eller så var de smarta, höll käften och såg nöjda ut.
Befälen var inte heller några stjärnor precis. Minns speciellt Kapten Styrenius ("Styret") som med sina pliriga grisögon kommenderade ut ordrar åt höger och vänster. Jösses. Varför skall man utföra handlingar på sätt som är uppenbart felaktiga eller ineffektiva? Nix pix. Inte min bag. Det blev många kvällar av vedhuggning och lavettrullande för min del. Haha.
Beträffande amerikanska konsultbolag så har jag jobbat på sådana. Tyska också.
Har valt livet som egenföretagare, och det finns en god anledning till det.
Då talar du ju av erfarenhet, och en negativ sådan. Jag har mött såna människor i FM också. Felrekryterat, ett bra uttryck tycker jag. Lika gångbart civilt som militärt. Och det var just det jag ville komma till.
1.De som VILL göra lumpen är garanterat felrekryterade (vilka vill frivilligt?)
Kanske skulle de funka som kanonmat, men krig förs inte på det sättet längre.
2.De som inte vill göra lumpen är också felrekryterade, naturligtvis, för de kommer inte göra en knop...
Sammanfattningsvis: Hela bunten var felrekryterad, inkl befälen.
Skall vi ha ett försvar värt namnet kan man inte ta in vem som helst.
1.De som VILL göra lumpen är garanterat felrekryterade (vilka vill frivilligt?)
Kanske skulle de funka som kanonmat, men krig förs inte på det sättet längre.
2.De som inte vill göra lumpen är också felrekryterade, naturligtvis, för de kommer inte göra en knop...
Sammanfattningsvis: Hela bunten var felrekryterad, inkl befälen.
Skall vi ha ett försvar värt namnet kan man inte ta in vem som helst.
Det måste vara ngn oförrätt som gör att en intelligent människa som du ändå låst sig vid en så rigid uppfattning. Lite som de unga sporthojskillarna här på SH som vet "hur alla snutar är".
Så tråkigt! När jag låg i lumpen fick vi i alla fall lära oss att gå, bädda och städa.
Där jag låg fanns det skrämmande många stridspittar, och enligt mig så har dessa neandertalare inte inom försvaret att göra.
Det tycker inte jag heller. Felrekryterat.
En del brukar skämtsamt tycka att det kan vara bra att ha några psykfall "som man kan släppa ut om det blir krig". Men i det läget tror jag att de verkligen gör skada. Vore som att ha spöket som MC-ordonans
Nej
Slöseri med tid.
Så tyckte jag också när jag var 17, något jag ångrar idag. Inte djupt direkt men jag är övertygad om att det hade varit bra. Som tur för mig är så är samhället nedlusat med äckliga liberaler som ändå erbjöd mig arbete, något man som latmask eller vapenvägrare egentligen inte förtjänar. Å andra sidan så var det bara en av mina kompisar som fick göra värnplikt trots att flera ville och hade inga synbara fel, redan 96-97 var nedrustningen i full fart.
Om jag ser tillbaka vad jag gjorde 98-99 då jag egentligen borde lärt mig bädda sängen så kunde jag gott skjutit på det ett år.
Nej
Slöseri med tid.
Där jag låg...
Latmask och latmask. Själv hade jag jobbat ett år efter gymnasiet och kände inte för att bränna ytterligare 15 månader på ingenting. Bädda är en teknik som jag behärskar ändå, men tillämpar den aldrig.
Jo för fan, på min tid var det mer regel än undantag att man gjorde lumpen. Vi var 800 man som blev hemskickade efter 6½ vecka, våra befäl (GB och KB) klarade inte av den förkortade värnplikten. Väldigt glad för det eftersom vårt jobb var att försvara en radiomast i Glömsta med AK4r....Du har inte gjort värnplikt va?
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|